СОЦІАЛЬНИЙ КОНТЕКСТ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ

Автор(и)

  • Григорій Пустовіт Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна https://orcid.org/0000-0001-7754-0249

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(10).2023.282283

Ключові слова:

майбутні бакалаври фізичної терапії, здоров’я, здоров’язбережувальна компетентність, здоров’язбережувальне середовище, заклад вищої освіти, формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх бакалаврів фізичної терапії

Анотація

У статті визначено різні підходи до ієрархії цілей професійної підготовки майбутніх
бакалаврів фізичної терапії в закладах вищої освіти: соціальні, загально-теоретичні цілі
професійної освіти; цілі вивчення фахових дисциплін; цілі вивчення додаткових курсів; цілі
окремих розділів і тем; цілі окремих навчальних занять. Схарактеризовано п’ять
концептуальних положень формування здоров’язбережувальної компетентності
майбутніх бакалаврів фізичної терапії. Визначено вимоги щодо готовності викладачів
закладу вищої освіти до формування їхньої здоров’язбуружувальної компетентності:
сформована професійна, загальнокультурна та гуманітарна, громадянська і соціальна,
інформаційно-комунікаційна компетентність, креативність, інноваційність,
підприємливість і фінансова грамотність. Встановлено, що основними функціями закладу
вищої освіти є формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх бакалаврів
фізичної терапії, у поєднанні з дидактичною, виховною, стимулюючою,
психологічною функціями. Встановлено, що саме соціальний контекст формування
здоров’язбережувальної компетентності є певним індикатором протікання процесів
соціалізації майбутніх бакалаврів фізичної терапії в закладах вищої освіти.

Біографія автора

Григорій Пустовіт, Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
природничо-математичної освіти, Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти

Посилання

REFERENCES

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u KhKhI stolitti: zatv. ukazom Prezydenta Ukrainy

vid 17.04.2002 r. № 347. Osvita. 2002. 24 kvitnia – 1 travnia. S. 2–16. [in Ukrainian].

Neperervna profesiina osvita : filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz : [monohrafiia] /

[V.P. Andrushchenko, I. A. Ziaziun, V. H. Kremen ta in.]; za red. V. H. Kremenia. K. : Naukova dumka,

854 s. [in Ukrainian].

Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia molodi: stratehiia rozvytku ukrainskoho suspilstva /

[O.O. Yaremenko, O. V. Vakulenko, Yu. M. Halustian ta in.]. K. : Derzh. in-t problem sim’i ta molodi,

Ukr. in-t sots. doslidzh., 2004. 164 s. [in Ukrainian].

Andrushchenko V. P. Osvita na rubezhi stolit : filosofiia, metodolohiia, praktyka. Neperervna

profesiina osvita : filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz : [monohrafiia] / [V. P. Andrushchenko,

I. A. Ziaziun, V. H. Kremen ta in.]; za red. V. H. Kremenia. K. : Naukova dumka, 2003. S. 99–166. [in

Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» : vid 01.07.2014 r. № 1556-VII. Data onovlennia: 25.07.2018.

URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page (data zapytu: 16.02.2023).

Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. NAPN Ukrainy; za zah. red.

V. H. Kremenia. K. : Ped. dumka, 2016. 448 s. [in Ukrainian].

Artiunina R. P., Ihnatkova S. A. Osnovy medychnykh znan: zdorov’ia, khvoroba i sposib zhyttia.

Kh., 2015. 287 s. [in Ukrainian].

Orhanizatsiia profilaktychnoi roboty u navchalnykh zakladakh: posibnyk dlia administratoriv

systemy osvity / O. V. Bereziuk, T. V. Vorontsova, O. V. Yeresko, V. S. Ponomarenko, I. A. Skorbun. K. :

«Zdorov’ia cherez osvitu», 2014. 128 c. [in Ukrainian].

Venedyktov D. D. Sotsialno-filosofski problemy okhorony zdorov’ia. Svit filosofii. 2015, № 4. 137

s. [in Ukrainian].

Fedorchenko T. Ye. Sotsialno-pedahohichni zasady profilaktyky deviantnoi povedinky shkoliariv v

umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha: monohrafiia. Cherkasy : Chabanenko, 2009. 357 s. [in

Ukrainian].

Seleznova O. O. Zdorov’ia molodi ta formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia. Narodna osvita.

Vyp. 3 (24). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2513 (data zapytu:

02.2023). [in Ukrainian].

Bondarenko T. Ye. Vyznachennia struktury zdorov’iazberihaiuchoi kompetentnosti maibutnikh

vchyteliv biolohii. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2012. №1 (19). S.

–223. [in Ukrainian].

Polishchuk N. M. Zdorov’iazberihaiucha kompetentnist osobystosti: sutnist, struktura. Suchasni

informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia,

teoriia, dosvid, problemy: zb. nauk. prats. Kyiv–Vinnytsia, 2012. Vyp. 33. S. 32–36. [in Ukrainian].

Skarbnykiv V. P. ta in. Osnovy zahalnoi valeolohii. Dnipropetrovsk, 2012. 78 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА