ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ (за результатами експериментального дослідження)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(10).2023.282272

Ключові слова:

соціально успішна особистість, старшокласник, особливості, гендерні особливості, формування соціально успішної особистості, заклади освіти, гендерні стандарти, батьки

Анотація

В умовах європейської інтеграції України дотримання гендерної стратегії діяльності
особливо значиме із шкільної лави як показник демократизації суспільства і співголосне з
проблематикою формування соціально успішної особистості старшокласників, оскільки
успішність є основною характеристикою будь якої діяльності та результатом інтеграції
людини у соціокультурне середовище. Завданнями зазначеної роботи є узагальнення даних
експериментального дослідження, аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових джерел,
передового педагогічного досвіду щодо гендерних особливостей формування соціально
успішної особистості здобувачів освіти.

Біографія автора

Тетяна Тарасова, Інститут проблем виховання НАПНУ

кандидат педагогічних наук, науковий співробітник, Інститут
проблем виховання НАПНУ

Посилання

REFERENCES

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. (2005).Kyiv; Perun [in Ukrainian].

Vovk L. M. (2017). Pedahohichni umovy formuvannia hendernoi kultury molodshykh shkoliariv u

navchalno-vykhovnii diialnosti pochatkovoi shkoly: dys. …kand. ped. nauk: 13.00.07. K. [in

Ukrainian].

Holovanova T. (2015). Metodolohichni pidkhody ta metody doslidzhennia hendernykh pytan v

osviti. Henderna paradyhma osvitnoho prostoru. Kryvyi Rih: VTs KHPI DVNZ «KNU», Vyp. 1. [in

Ukrainian].

Kiz O. (2019). Psykholoho-pedahohichni ta sotsialni vymiry hendernoi depryvatsii v osviti.

Pereiaslav-Khmelnytskyi.. T. 43, Vyp. 1. [in Ukrainian].

Kremen V. (2013). Yakisna osvita i novi vymohy chasu. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii. № 4.

S. 4–11. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_4_3 [in Ukrainian].

Nemesh O. M. (2017). Virtualna diialnist osobystosti: struktura ta dynamika psykholohichnoho

zmistu: monohrafiia. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Pasechkina L. P. (2009). Formuvannia v starshoklasnykiv oriientatsii na dosiahnennia

zhyttievoho uspikhu: avtoref. dys… kand. ped. nauk: 13.00.07. Luhansk [in Ukrainian].

Strebkova Yu. (2017). Doslidzhennia uiavlen studentstva pro suchasnu ukrainskuliudynu

(henderni aspekty). Ukrainoznavchyi almanakh. K., Vyp. 21. [in Ukrainian].

Tarasova T. V. (2021). Poniattia «uspishna osobystist starshoklasnyka» v konteksti realizatsii

hendernoi polityky Ukrainy. Sotsialna robota ta sotsialna osvita. Uman: UDPU imeni Pavla Tychyny,

№ 1(6). [in Ukrainian].

Fedorchenko T. Ye., Kyrychenko V. I., Necherda V. B., Tarasova T. V. ta in. (2022). Sotsialno

uspishna osobystist: sutnist i tekhnolohii vykhovannia: navch.-metod. posib. Kropyvnytskyi: ImeksLTD [in Ukrainian].

Katz, J., & Aspden, P. Motivations for and barriers to Internet usage: Results of a national public

opinion survey. Paper presented at the 24th Telecommunications Policy Research Conference,

Solomons, MD, 1996. Retrieved from: http://www.markle.Org/J96329pd3.html#Users (data

zvernennia 11.04.2023).

Kraut R. Media use in a global corporation: Electronic mail and organizational knowledge. In

S. Kiesler (Ed.), Culture of the Internet. Mahwaw, NJ: Lawrence Erlbaum, 1997. P. 323–342.

Tarasova_Tetiana. Gender orientation and social achievement of high school students – the key to

integration of ukraine to the european community social and human sciences. polish-ukrainian

scientific journal, 02 (26). Retrieved from: https://spsciences.io.ua/s2650837/tarasova_tetiana_2020_._gender_orientation_and_social_achievement_of_hi

gh_school_students_the_key_to_integration_of_ukraine_to_the_european_community._social_and_human_sciences._polishukrainian_scientific_journal_02_26_ (data zvernennia 10.04.2023

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ