ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ЯК ПЕРЕДУМОВИ ЇХНЬОЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Анатолій Бержанір Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-3224-5008

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262725

Ключові слова:

творча компетентність, інноваційна діяльність, майбутні доктори філософії, педагогічна діяльність, креативність, інноваційна освітня система, сфери проявів педагогічної творчості, ефективність інноваційної педагогічної діяльності

Анотація

У статті доведено актуальність формування творчої компетентності у майбутніх
докторів філософії як передумови їхньої інноваційної діяльності в умовах реформування
вітчизняної вищої освіти. Здійснено теоретичний аналіз сутності творчої діяльності
педагогів. Визначено особливості механізму формування знань, умінь і навичок, необхідних
для становлення творчої особистості. Обґрунтовано моделі формування творчих вимірів
професійного становлення майбутніх науково-педагогічних працівників.
Виокремлено показники досягнення творчої компетентності. Досліджено чинники, які
впливають на ефективність інноваційної діяльності педагогів.

Біографія автора

Анатолій Бержанір, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Бержанір Анатолій, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціальних і
правових дисциплін, Уманський державний педагогічний університет імені Павла
Тичини

Посилання

Shvarp, N. V. (2014) Formuvannya pedahohichnoyi tvorchosti maybutnikh vykladachiv. Naukovyy

zbirnyk Instytutu innovatsiynykh tekhnolohiy i zmistu osvity MON Ukrayiny, 79, 109–114 [in

Ukrainian].

Baryishnikova. O. V. (2014). Formirovanie muzyikalno-tvorcheskoy kompetentnosti buduschego

uchitelya muzyiki kak psihologo-pedagogicheskaya problema. Fundamentalnyie issledovaniya, 116,

–1355. Retrieved from https://fundamental-research.ru/ru/article/view?id=30796 [in

Russian].

Volobuyeva, O. F. (2011) Tvorcha kompetentnist' vykladacha vyshchoyi shkoly: psykholohichnyy

aspekt. Visnyk Natsional'noyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny, 4. Retrieved

from http://nbuv.gov. ua/UJRN/Vnadps_2011_4_30 [in Ukrainian].

Pakhtusova, N. A. (2011) Formyrovanye professyonal'noy tvorcheskoy kompetentsyy budushchykh

pedahohov professyonal'noho obuchenyya v uslovyyakh vuza. (Extended abstract of candidate’s

thesis). Chelyabinskiy gosudarstvennyiy universitet, Chelyabynsk. Retrieved from

https://www.dissercat.com/content/formirovanie-professionalnoi-tvorcheskoi-kompetentsiibudushchikh-pedagogov-professionalnogo/read [in Russian].

Shtefan, L. V. (2015) Trayektoriya formuvannya innovatsiynoyi kompetentnosti suchasnoho

pedahoha. Problemy inzhenerno-pedahohichnoyi osvity, 48–49. Retrieved from

http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/5452/2/54.pdf [in Ukrainian].

Berzhanir, A. L. (2021) Formuvannya filosofs'ko-metodolohichnoyi kul'tury maybutnikh doktoriv

filosofiyi. Sotsial'na robota ta sotsial'na osvita, 2(7), 299–308. Dоі: https://doi.org/10.31499/2618-

2(7).2021.244869 [in Ukrainian].

Yalans’ka, S. (2015) Tvorcha kompetentnist’ yak mekhanizm uspishnoyi psykholoho-pedahohichnoyi

diyal'nosti. Problemy suchasnoyi psykholohiyi, 28, 682–692. Retrieved from

http://journals.uran.ua/index.php/2227-6246/article/view/158563/157918 [in Ukrainian].

Umans’kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Pavla Tychyny. (2021). Osvitn’o-naukova

prohrama «Sotsial’na robota». Retrieved from https:// fspo.udpu.edu.ua/wpcontent/uploads/2021/10/Sotsial'na-robota-2021.pdf [in Ukrainian].

Bartkiv, O. (2010) Hotovnist' pedahoha do innovatsiynoyi profesiynoyi diyal'nosti. Problemy

pidhotovky suchasnoho vchytelya, 1, 52–58. URL:

https://library.udpu.edu.ua/library_files/probl_sych_vchutela/2010/.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ