КУЛЬТУРА ЯК ДОМІНАНТА У ЗМІСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Григорій Пустовіт Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна https://orcid.org/0000-0001-7754-0249

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262722

Ключові слова:

культура, культурологічна компетентність, майбутні фахівці у галузі культури, заклади вищої освіти, професійна підготовка, особистість

Анотація

У статті актуалізовано проблему культурологічної складової, професійної підготовки
майбутніх фахівців у галузі культури, що визначає світоглядні позиції, розвиває творчий
потенціал, формує систему цінностей, переконань і ціннісно-емоційне ставлення як до
оточуючого світу та до культурно-духовних надбань українського народу у всьому
розмаїтті міжкультурної комунікації. Доведено доцільність застосування
культурологічного підходу як теоретичної основи професійної підготовки майбутніх
фахівців у галузі культури в вищих закладах освіти. Схарактеризовано міжпредметний
характер культурології, що відображає загальну тенденцію щодо інтеграції сучасної вищої
освіти. Доведено, що реалізація компетентнісного підходу спрямованого на формування
культурологічної компетентності майбутніх фахівців у процесі їхньої професійної
підготовки в закладах вищої освіти, забезпечує різнобічний та гармонійний розвиток
творчих особистостей, визначення власного місця в соціокультурному середовищі та
способи його зміни на основі здобутих культурологічно орієнтованих знань

Біографія автора

Григорій Пустовіт, Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Пустовіт Григорій, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
природничо-математичної освіти, Рівненський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти

Посилання

Bokan V. Kulturolohiia : [navch. posib]. 3-tie vyd., stereotyp. K. : MAUP, 2014. 169 s.

[in Ukrainian].

Vasianovych H. P. Pedahohichna etyka : [navch. posib.]. K. : Akademvydav, 2011. 256 s.

[in Ukrainian].

Volodin P. V. Naukovo-tekhnichnyi prohres yak ob’iekt sotsialno filosofskoho dyskursu.

Humanitarnyi visnyk ZDIA. 2013. № 52. C. 115–124. [in Ukrainian].

Halenko A. M. Kulturolohichna kompetentnist u strukturi profesiinykh kompetentnostei studentiv

filolohichnykh spetsialnostei [Elektronnyi resurs]. Naukovyi visnyk Donbasu. 2012. № 4. URL:

http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2012_4_25 (data zapytu: 19.05.2022). [in Ukrainian].

Dychkovskyi S. I. Pedahohichni zasady kulturolohichnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv

zasobamy dystantsiinoho navchannia : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk :

spets. 13.00.04 «Teoriia i metodyka profesiinoi osvity». K., 2009, 21 s. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity. Nats. akad. ped. nauk Ukrainy; [hol. red. V. H. Kremen; zast. hol. red.

V. I. Luhovyi, O. M. Topuzov; vidp. nauk. sekr. S. O. Sysoieva; redkol.: O. I. Liashenko,

S. D. Maksymenko, N. H. Nychkalo, P. Yu. Saukh, L. D. Berezivska, I. D. Bekh, V. Yu. Bykov,

M. S. Halchenko, V. V. Zasenko, S. A. Kalashnikova, M. O. Kyrychenko, L. B. Luk’ianova, V. H. Panok,

V. O. Radkevych, O. Ya. Savchenko, M. M. Sliusarevskyi, O. V. Sukhomlynska]: 2-he vyd., dopov. ta

pererob. K. : Yurinkom Inter, 2021, 1144 s. [in Ukrainian].

Kovalenko O. Yu. Kulturolohichnyi pidkhid pry formuvanni mizhkulturnoi kompetentnosti u

studentiv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Elektronnyi resurs]. Naukovyi visnyk

Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser. : Filolohiia. 2015. № 15. T. 1. URL:

http://www.vestnikphilology.mgu.od.ua/archive/v15/part_1/48.pdf112 (data zapytu:

05.2022). [in Ukrainian].

Kremen V. H. Tkachenko V. M. Ukraina: alternatyva postupu. K. : ARC – UKRAINE, 1996. 759 s.

[in Ukrainian].

Kremen V. H. Tkachenko V. M. Ukraina: shliakh do sebe. K. : DrUk, 1998, 438 s.

Kuchai O. V. Kompetentsiia i kompetentnist – vidobrazhennia tsilisnosti ta intehratsiinoi suti

rezultatu osvity. Ridna shkola. № 11. 2009. S. 44–48. [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity v Ukraini u KhKhI stolitti. K. : Shkilnyi svit, 2001. 24 s.

[in Ukrainian].

Nychkalo N. H. Neperervna profesiina osvita yak filosofska ta pedahohichna katehoriia.

Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. 2001. Vyp. 1. S. 9–22. [in Ukrainian].

Rudnytska O. P. Pedahohika : zahalna ta mystetska : [navch. posib.]. Ternopil : Navchalna knyha –

Bohdan, 2005, 360 s. [in Ukrainian].

Sysoieva S. O. Rozvytok osvity v umovakh polikulturnoho hlobalizovanoho svitu. Problemy

polikulturnosti u neperervnii profesiinii osviti: naukove vydannia; za red. K. V. Balabanova,

S. O. Sysoievoi, I. V. Sokolovoi. Mariupol : Noulidzh, 2001. S. 11–18. [in Ukrainian].

Khomych L. O. Profesiino-pedahohichna pidhotovka vchytelia pochatkovykh klasiv: monohr. K. :

Mahistr S, 1998. 2000, 201 s. [in Ukrainian].

Shevniuk O. L. Kulturolohichna osvita maibutnoho vchytelia: teoriia i praktyka: monohrafiia. K. :

NPU im. M. P. Drahomanova, 2003. 232 s. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ