РЕАЛІЗАЦІЯ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ (НА ПРИКЛАДІ ЖИТОМИРСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262717Ключові слова:
студентоцентризм, освітня компонента, освітні послуги, соціальна підтримка, студентська молодь, менеджментАнотація
У статті розглянуто питання, як на основі студентоцентризму в сучасних умовах
розвитку суспільства надавати освітні послуги студентам вищих навчальних закладів.
Метою статті є опис досвіду впровадження освітніх компонент за вільним вибором
здобувачів вищої освіти, та визначення його значення для процесу реалізації
студентоцентрованого підходу на прикладі професійної підготовки фахівців соціальної
сфери у Житомирському державному університеті імені Івана Франка. Для досягнення
поставленої мети у статті використано загальнонаукові, методологічні підходи
(системний, компетентнісний), а також різні методи дослідження – абстрактно-логічний,
аналізу та синтезу для уточнення понять «студентоцентрована ідея», «ідея
антропонцетризму», «освітня компонента» тощо.
У статті розглянуто Положення про акредитацію освітньої програми «Соціальна робота»,
те, як має здійснюватися підготовка здобувачів вищої освіти, а також розглянуто
модернізацію освітньої програми, шляхи удосконалення навчальних планів.
Посилання
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2019). Navchalnyi plan pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity
za spetsialnistiu 231 Sotsialna robota. Retrieved from
https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/231-sotsialna-robota-bakalavr.pdf [in Ukrainian].
Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2020). Navchalnyi plany pidhotovky
zdobuvachiv vyshchoi osvity za spetsialnistiu 231 Sotsialna robota. Retrieved from
https://eportfolio.zu.edu.ua/media/Curriculum/117/5beyrr.pdf [in Ukrainian].
Orteha-y-Hasset, Kh., & Holubeva, M. N. (Trans.). (2005) Myssyia unyversyteta. Minsk : BHU [in
Belarus].
Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2019). Osvitnia prohrama «Sotsialna
robota» pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity. Retrieved from
https://eportfolio.zu.edu.ua/media/StudyProgram/303/bxyyyj.pdf [in Ukrainian].
Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2020). Osvitnia prohrama «Sotsialna
robota» pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity. Retrieved from
https://eportfolio.zu.edu.ua/media/StudyProgram/303/nkej71.pdf [in Ukrainian].
Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2021). Polozhennia pro poriadok ta
umovy zdiisnennia vyboru navchalnykh dystsyplin zdobuvachamy vyshchoi osvity v Zhytomyrskomu
derzhavnomu universyteti imeni Ivana Franka. Retrieved from
https://zu.edu.ua/offic/poloz_vybir.pdf [in Ukrainian].
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2019). Standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu 231 Sotsialna
robota, haluzi znan 23 «Sotsialna robota» dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity.
Retrieved from
https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha;osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/23
-sotsialna-robota-bakalavr.pdf [in Ukrainian].
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG).
(2015). Retrieved from http://ehea.info/page-%D1%81-centred-learning
https://www.dianesweeney.com/research-supporting-student-centered-coaching [in English]