РЕАЛІЗАЦІЯ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ (НА ПРИКЛАДІ ЖИТОМИРСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262717

Ключові слова:

студентоцентризм, освітня компонента, освітні послуги, соціальна підтримка, студентська молодь, менеджмент

Анотація

У статті розглянуто питання, як на основі студентоцентризму в сучасних умовах
розвитку суспільства надавати освітні послуги студентам вищих навчальних закладів.
Метою статті є опис досвіду впровадження освітніх компонент за вільним вибором
здобувачів вищої освіти, та визначення його значення для процесу реалізації
студентоцентрованого підходу на прикладі професійної підготовки фахівців соціальної
сфери у Житомирському державному університеті імені Івана Франка. Для досягнення
поставленої мети у статті використано загальнонаукові, методологічні підходи
(системний, компетентнісний), а також різні методи дослідження – абстрактно-логічний,
аналізу та синтезу для уточнення понять «студентоцентрована ідея», «ідея
антропонцетризму», «освітня компонента» тощо.
У статті розглянуто Положення про акредитацію освітньої програми «Соціальна робота»,
те, як має здійснюватися підготовка здобувачів вищої освіти, а також розглянуто
модернізацію освітньої програми, шляхи удосконалення навчальних планів.

Біографії авторів

Світлана Коляденко, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Коляденко Світлана, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри
соціальних технологій, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Інна Літяга, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Літяга Інна, кандидат педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри соціальних
технологій, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Посилання

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2019). Navchalnyi plan pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity

za spetsialnistiu 231 Sotsialna robota. Retrieved from

https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/231-sotsialna-robota-bakalavr.pdf [in Ukrainian].

Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2020). Navchalnyi plany pidhotovky

zdobuvachiv vyshchoi osvity za spetsialnistiu 231 Sotsialna robota. Retrieved from

https://eportfolio.zu.edu.ua/media/Curriculum/117/5beyrr.pdf [in Ukrainian].

Orteha-y-Hasset, Kh., & Holubeva, M. N. (Trans.). (2005) Myssyia unyversyteta. Minsk : BHU [in

Belarus].

Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2019). Osvitnia prohrama «Sotsialna

robota» pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity. Retrieved from

https://eportfolio.zu.edu.ua/media/StudyProgram/303/bxyyyj.pdf [in Ukrainian].

Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2020). Osvitnia prohrama «Sotsialna

robota» pershoho (bakalavrskoho) rivnia osvity. Retrieved from

https://eportfolio.zu.edu.ua/media/StudyProgram/303/nkej71.pdf [in Ukrainian].

Zhytomyrskyi derzhavnyі universytet imeni Ivana Franka. (2021). Polozhennia pro poriadok ta

umovy zdiisnennia vyboru navchalnykh dystsyplin zdobuvachamy vyshchoi osvity v Zhytomyrskomu

derzhavnomu universyteti imeni Ivana Franka. Retrieved from

https://zu.edu.ua/offic/poloz_vybir.pdf [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2019). Standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu 231 Sotsialna

robota, haluzi znan 23 «Sotsialna robota» dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity.

Retrieved from

https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha;osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/23

-sotsialna-robota-bakalavr.pdf [in Ukrainian].

Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG).

(2015). Retrieved from http://ehea.info/page-%D1%81-centred-learning

https://www.dianesweeney.com/research-supporting-student-centered-coaching [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ