ОСНОВНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У СКАНДИНАВСЬКИХ КРАЇНАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262604

Ключові слова:

інклюзивна освіта, скандинавські країни, чинники розвитку, імплементація інклюзивної освіти, інтеграція, учні з особливими освітніми потребами

Анотація

У статті розкрито основні чинники розвитку інклюзивної освіти у скандинавських країнах.
Зазначено, що ставлення суспільства до дітей з особливими освітніми потребами може
бути як мотивуючим, так і таким, що створює серйозні бар’єри щодо реалізації інклюзивної
освіти. Визначено, що для зняття проблеми сегрегації й задля активізації інклюзії необхідно
не тільки мати відповідні інструменти для роботи, а й можливість удосконалювати свої
професійні знання і навички. Зазначено, що розвиток освіти у скандинавських країнах – це
неперервний процес реформ, який розпочався ще наприкінці другої світової війни і триває до
сьогодні.

Біографії авторів

Наталя Андрійчук , Державний університет «Житомирська політехніка»

Андрійчук Наталя, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри
іноземних мов Державного університету «Житомирська політехніка»

Світлана Кухарьонок, Державний університет «Житомирська політехніка»

Кухарьонок Світлана, старший викладач кафедри іноземних мов Державного
університету «Житомирська політехніка»

Посилання

Bondar, T. I. (2017). Chynnyky rozvytku inkliuzyvnoi osvity v Kanadi. Zbirnyk naukovykh prats

Pedahohichni nauky, 75 (1), 17-23 [in Ukrainian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. (2016). Retrived from

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkolacompressed.pdf [in Ukrainian].

Malyshevska, I. (2021). Osnovni chynnyky rozvytku inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Zbirnyk naukovykh

prats Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly,1(5), 45–51 [in Ukrainian].

Arnesena, A.-L., & Lundahlb, L. (2006). Still Social and Democratic? Inclusive Education Policies in the

Nordic Welfare States. Scandinavian Journal of Educational Research, 50 (3), 285–300 [in English].

Zaimi, E. (n. d.). Legislation, Policy, and Practices that Support Inclusive Education within the European

Union (work in progress). Retrived from https://slideplayer.com/slide/7002285/[in English].

Finland: A miracle of education? (2017). Retrived from

https://blogs.worldbank.org/education/finland-miracle-education [in English].

Gordon, L. (2017). Porter Inclusive Education: Three Factors Tat Matter. Retrived from

https://inclusiveeducation.ca/2017/02/17/inclusive-education-three-factors-that-matter/ [in

English].

Lundah, L. (2016). Equality, inclusion and marketization of Nordiс education: Introductory notes.

Research in Comparative & International Education,11(1), 3–12 [in English].

Chuaungo, M. (2018). Factors affecting inclusion. URL:

https://www.academia.edu/39288181/FACTORS_AFFECTING_INCLUSION_INCLUSIVE_EDUCATION

[in English].

Norway Overview. Retrived from https://eacea.ec.europa.eu/nationalpolicies/eurydice/content/norway_en [in English].

Quality factors of inclusive education in Europe: an exploration. (2015). Retrived from

https://included.eu/sites/default/files/documents/quality_factors_of_inclusive_education_final_en.p

df [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-05

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА