ОСНОВНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У СКАНДИНАВСЬКИХ КРАЇНАХ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262604Ключові слова:
інклюзивна освіта, скандинавські країни, чинники розвитку, імплементація інклюзивної освіти, інтеграція, учні з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті розкрито основні чинники розвитку інклюзивної освіти у скандинавських країнах.
Зазначено, що ставлення суспільства до дітей з особливими освітніми потребами може
бути як мотивуючим, так і таким, що створює серйозні бар’єри щодо реалізації інклюзивної
освіти. Визначено, що для зняття проблеми сегрегації й задля активізації інклюзії необхідно
не тільки мати відповідні інструменти для роботи, а й можливість удосконалювати свої
професійні знання і навички. Зазначено, що розвиток освіти у скандинавських країнах – це
неперервний процес реформ, який розпочався ще наприкінці другої світової війни і триває до
сьогодні.
Посилання
Bondar, T. I. (2017). Chynnyky rozvytku inkliuzyvnoi osvity v Kanadi. Zbirnyk naukovykh prats
Pedahohichni nauky, 75 (1), 17-23 [in Ukrainian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. (2016). Retrived from
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkolacompressed.pdf [in Ukrainian].
Malyshevska, I. (2021). Osnovni chynnyky rozvytku inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Zbirnyk naukovykh
prats Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly,1(5), 45–51 [in Ukrainian].
Arnesena, A.-L., & Lundahlb, L. (2006). Still Social and Democratic? Inclusive Education Policies in the
Nordic Welfare States. Scandinavian Journal of Educational Research, 50 (3), 285–300 [in English].
Zaimi, E. (n. d.). Legislation, Policy, and Practices that Support Inclusive Education within the European
Union (work in progress). Retrived from https://slideplayer.com/slide/7002285/[in English].
Finland: A miracle of education? (2017). Retrived from
https://blogs.worldbank.org/education/finland-miracle-education [in English].
Gordon, L. (2017). Porter Inclusive Education: Three Factors Tat Matter. Retrived from
https://inclusiveeducation.ca/2017/02/17/inclusive-education-three-factors-that-matter/ [in
English].
Lundah, L. (2016). Equality, inclusion and marketization of Nordiс education: Introductory notes.
Research in Comparative & International Education,11(1), 3–12 [in English].
Chuaungo, M. (2018). Factors affecting inclusion. URL:
https://www.academia.edu/39288181/FACTORS_AFFECTING_INCLUSION_INCLUSIVE_EDUCATION
[in English].
Norway Overview. Retrived from https://eacea.ec.europa.eu/nationalpolicies/eurydice/content/norway_en [in English].
Quality factors of inclusive education in Europe: an exploration. (2015). Retrived from
https://included.eu/sites/default/files/documents/quality_factors_of_inclusive_education_final_en.p
df [in English].