ТВОРЧА ІНІЦІАТИВА КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ТА РОЗВИТОК ЙОГО СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343682

Ключові слова:

особистість, керівник закладу освіти, соціально-професійна зрілість, творча ініціатива, управлінська діяльність, діяльність, активність, освітній простір

Анотація

Учені розглядають творчість як властивість особистості, але не як певний набір її рис, а як прояв людини власної індивідуальності. Тому творчий процес є проявом цієї індивідуальності. Творчість виражається у взаємодії між людьми і завжди спрямована до іншої людини. Творчість – це показ її індивідуальності іншому.

Розвиток індивідуально-творчих професійних здібностей особистості керівника передбачає не тільки запам’ятовування і механічне відтворення інформації, але й творче переосмислення, пошук нових значень, створення креативних інтерпретацій, формування власного ставлення до інформації, розуміння значення та ефективності певних шаблонів, теорій та методичних порад.

 Виховання творчої ініціативи і самостійності в управлінській роботі – це створення нового. Творча здібність керівника закладу освіти – пошук власних шляхів у тій або іншій галузі.

Біографія автора

Каріна Почка, Українська державна льотна академія

аспірантка, Українська державна льотна академія.

Посилання

REFERENCES

Butrei, D. I. (2024). Sutnist poniattia «tvorcha indyvidualnist osobystosti» u naukovo-pedahohichnii literaturi [The essence of the concept "creative individuality of personality" in scientific and pedagogical literature]. Innovatsiina pedahohika, 67(1), 52–56.

Lipin, M. (2019). Tvorchist ta kreatyvnist: sposoby liudskoho isnuvannia [Creativity and inventiveness: ways of human existence]. Filosofsko-kulturni tsinnosti osobystosti. Visnyk KNTEU, 1, 79–91.

Moliako, V. O., & Tretiak, T. M. (2022). Tvorche myslennia osobystosti za umov ekstremalnosti ta informatsiinoi nevyznachenosti [Creative thinking of the individual under conditions of extremity and informational uncertainty]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Psykholohiia. Zahalna psykholohiia. Istoriia psykholohii, 33(72, 2), 30–37.

Osadchuk, S. Yu. (2018). Problema formuvannia tvorchoi osobystosti pedahoha [The problem of forming the creative personality of a teacher]. Molodyi vchenyi, 5.2(57.2), 23–27.

Prima, D. A., & Hohoy, T. D. (2023). Kreatyvnist osobystosti: naukovi pidkhody do traktuvannia zmistu poniattia [Creativity of personality: scientific approaches to the interpretation of the concept]. In Innovatsiini doslidzhennia ta perspektyvy rozvytku nauky i tekhniky u XXI stolitti (Pt. 1, pp. 51–54). Rivne: VPNZ "MEHU".

Radul, V. V. (2019). Aktualni problemy suchasnoi pedahohichnoi nauky [Actual problems of modern pedagogical science]. Machulin.

Roskvas, I. A. (2016). Tvorcha indyvidualnist yak predmet kreatyvnoi pedahohiky [Creative individuality as a subject of creative pedagogy]. Pedahohichnyi dyskurs: Zbirnyk naukovykh prats. Khmelnytskyi National University, 21.

Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [Fundamentals of pedagogical creativity] (Textbook). Milenium.

Kremen, V. H., Ilin, V. V., Borinshtein, Ye. R., Halchenko, M. S., Lipin, M. V., Pohribna, D. V., Savchuk, N. V., & Fedorchuk, O. A. (2020). Stratehii formuvannia tvorchoi osobystosti: metody, pryiomy, formy [Strategies for the formation of a creative personality: methods, techniques, forms] (Collective Monograph). Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА