ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ПЕДАГОГІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343678Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, ІКТ в освіті, готовність педагогів до використання ІКТ, цифрова грамотність, підвищення кваліфікаціїАнотація
Статтю присвячено проблемі формування готовності педагогів до використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у професійній діяльності. Представлено структуру готовності та обґрунтовано її компоненти, визначено критерії й показники сформованості, охарактеризовано етапи становлення в контексті безперервного професійного розвитку. Застосовано методи аналізу, узагальнення, моделювання. Визначено три компоненти готовності (психологічна та методична готовність й інформаційна компетентність), які мають стати основою для створення цілісної моделі.
Посилання
REFERENCES
Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Publications Office of the European Union. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466
UNESCO. (n.d.). ICT Competency Framework for Teachers. https://www.unesco.org/en/digital-competencies-skills/ict-cft
International Society for Technology in Education. (n.d.). ISTE Standards for Educators. https://www.iste.org/standards/for-educators
Ministry of Digital Transformation of Ukraine. (n.d.). National Digital Competence Framework for Teachers. https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2900-2629_frame_pedagogical.pdf
Spirin, O. M., Ivanova, S. M., Franchuk, N. Ye., & Kilchenko, A. V. (2024). Osnovni skladnyky tsyfrovoi kompetentnosti naukovykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy. Visnyk kafedry YuNESKO. Neperervna profesiina osvita XXI stolittia, 2(10), 91–103. https://doi.org/10.35387/ucj.2(10).2024.0007
Morze, N. V., & Buinytska, O. P. (2017). Pidvyshchennia rivnia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv – kliuchova vymoha yakosti osvitnoho protsesu. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 59(3), 189–200. https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1667
Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: Navchalnyi posibnyk. Akademvydav.
Kabinet Ministriv Ukrainy. (2020, September 30). Pro deiaki pytannia derzhavnykh standartiv povnoi zahalnoi serednoi osvity (Postanova № 898). https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898
Plakhotniuk, N. P. (2010). Kryterii ta pokaznyky rivnia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do innovatsiinoi diialnosti. Zbirnyk naukovykh prats Slovianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Chastyna II (5), 181–191.