ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ПЕДАГОГІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Марина Наровлянська Український державний центр національно-патріотичного виховання, краєзнавства та туризму учнівської молоді.Українського державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства та туризму учнівської молоді., Україна https://orcid.org/0000-0001-8693-3714

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343678

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, ІКТ в освіті, готовність педагогів до використання ІКТ, цифрова грамотність, підвищення кваліфікації

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування готовності педагогів до використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у професійній діяльності. Представлено структуру готовності та обґрунтовано її компоненти, визначено критерії й показники сформованості, охарактеризовано етапи становлення в контексті безперервного професійного розвитку. Застосовано методи аналізу, узагальнення, моделювання. Визначено три компоненти готовності (психологічна та методична готовність й інформаційна компетентність), які мають стати основою для створення цілісної моделі.

Біографія автора

Марина Наровлянська, Український державний центр національно-патріотичного виховання, краєзнавства та туризму учнівської молоді.Українського державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства та туризму учнівської молоді.

керівник гуртків Українського державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства та туризму учнівської молоді.

Посилання

REFERENCES

Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Publications Office of the European Union. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466

UNESCO. (n.d.). ICT Competency Framework for Teachers. https://www.unesco.org/en/digital-competencies-skills/ict-cft

International Society for Technology in Education. (n.d.). ISTE Standards for Educators. https://www.iste.org/standards/for-educators

Ministry of Digital Transformation of Ukraine. (n.d.). National Digital Competence Framework for Teachers. https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2900-2629_frame_pedagogical.pdf

Spirin, O. M., Ivanova, S. M., Franchuk, N. Ye., & Kilchenko, A. V. (2024). Osnovni skladnyky tsyfrovoi kompetentnosti naukovykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy. Visnyk kafedry YuNESKO. Neperervna profesiina osvita XXI stolittia, 2(10), 91–103. https://doi.org/10.35387/ucj.2(10).2024.0007

Morze, N. V., & Buinytska, O. P. (2017). Pidvyshchennia rivnia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv – kliuchova vymoha yakosti osvitnoho protsesu. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 59(3), 189–200. https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1667

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: Navchalnyi posibnyk. Akademvydav.

Kabinet Ministriv Ukrainy. (2020, September 30). Pro deiaki pytannia derzhavnykh standartiv povnoi zahalnoi serednoi osvity (Postanova № 898). https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898

Plakhotniuk, N. P. (2010). Kryterii ta pokaznyky rivnia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do innovatsiinoi diialnosti. Zbirnyk naukovykh prats Slovianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Chastyna II (5), 181–191.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА