СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНЕ НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ: МІЖ УКРАЇНСЬКИМИ ТРАДИЦІЯМИ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ

Автор(и)

  • Олена Габелко Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-3769-3616
  • Тетяна Окольнича Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-3740-2495

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343675

Ключові слова:

студентоцентризм, студентоцентроване викладання іноземної мови, освітній процес, інформаційно-освітні системи, цифровізація

Анотація

У статті проаналізовано результати досліджень серед викладачів щодо рівня використання інтерактивних ресурсів у навчальному процесі та окреслено перспективи розвитку студентоцентризму в Україні. Актуальність теми зумовлена викликами воєнного стану та впровадженням європейських стандартів освіти. Зростання цифровізації та поширення інтернет-технологій сприяють активнішому впровадженню електронних ресурсів у навчання. Розглянуто практичні аспекти поєднання студентоорієнтованого підходу з цифровими інструментами для забезпечення доступності освіти.

Біографії авторів

Олена Габелко, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри германських мов, зарубіжної літератури та методик викладання, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка.

Тетяна Окольнича, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

доктор педагогічних наук, професор,   в.о. завідувача кафедри спеціальної освіти, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка.

Посилання

REFERENCES

Standarty ta rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (ESG, 2015). URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/standards-and guidelines_for_qa_in_the_ehea_2015.pdf (Data zvernennia: 28.09.2025 r.)

Tetiana Fursykova, Olena Habelko, Valentyna Chernii. The development of digital competence of future teachers in the process of distance learning. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(10), 2022. С.85–98. URL: https://doi.org/10.3991/ijet.v17i10.28973 (Data zvernennia: 20.09.2025 р.)

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» vid 22.05.2025 roku. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Data zvernennia: 20.09.2025 r.)

Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022-2032 roky: rozporiadzhennia Kab. Ministriv Ukrainy vid 23 liutoho 2022 r. № 286-r. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text (Data zvernennia: 20.09.2025 r.)

Boitsaniuk S.I., Kuzniak N.B., Bambuliak A.V., Dmytrenko R.R. Orhanizatsiia studentotsentrovanoho navchannia v medychnomu universyteti. Sciences of Europe, № 67. 2021. S.52–54.

Sk Asraful Karim. Enhancing Learning Through Student-Centered Approach: A complement to conventional education systems department of school of mines and metallurgy, № 9, Issue.7. 2023. S. 40–45. URL: https://www.researchgate.net/publication/378802829_Enhancing_Learning_Through_StudentCentered_Approach_A_Complement_to_Conventional_Education_Systems

Skvortsova Svitlana, Britskan Tetiana, Symonenko Tetiana, Niedialkova Kateryna. Degree of readiness of teachers in ukraine to use ict in their professional activities: 2019‒2022. E-learning & Artificial Intelligence Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska “E-learning”, 15, Katowice–Cieszyn. 2023. S. 223–237. URL: https://doi.org/10.34916/el.2023.15.18 (Data zvernennia: 20.09.2025 r.)

Digital 2025: Global Overview Report. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2025-global-overview-report (Data zvernennia: 20.09.2025 r.)

More than 48,000 Ukrainian teachers enrolled in UNESCOs "Digital teacher" training. URL: https://www.unesco.org/en/articles/more-48000-ukrainian-teachers-enrolled-unescos-digital-teacher-training?utm_source=chatgpt.com (Data zvernennia: 24.09.2025 r.)

Mriia dostupna kozhnii shkoli: yak shkoly pidʼiednuvatymut do ekosystemy? URL: https://www.president.gov.ua/news/iz-cogo-roku-mriya-masshtabuyetsya-na-vsyu-nashu-krayinu-j-r-97109 (Data zvernennia: 25.09.2025 r.)

Habelko O., Habelko V. Shtuchnyi intelekt ta onlain-platformy: dotsilnist ta sposoby vykorystannia u vykladanni anhliiskoi movy. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, (218). 2025. S. 286–292. URL: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-286-292 (Data zvernennia: 25.09.2025 r.)

Platonova O. H. Vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u osvitnomu protsesi zakladiv vyshchoi osvity. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Chernihivskyi kolehium" imeni T. H. Shevchenka. Seriia: Pedahohichni nauky. 2023, (23). S. 87–92.

Kremen V. H., Bykov V. Yu. Liashenko, O. I. Lytvynova S. H., Luhovyi V. I., Malovanyi Yu. I., Pinchuk O. P., Topuzov O. M. Naukovo-metodychne zabezpechennia tsyfrovizatsii osvity Ukrainy: stan, problemy, perspektyvy: Naukova dopovid zahalnym zboram NAPN Ukrainy «Naukovo-metodychne zabezpechennia tsyfrovizatsii osvity Ukrainy: stan, problemy, perspektyvy», 18–19 lystopada 2022. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 4(2). S. 1–49. URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223 (Data zvernennia: 25.09.2025 r.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА