СОЦІАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ІДЕАЛІВ У МОЛОДІЖНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343541Ключові слова:
молодь, естетичні ідеали, соціалізація, масова культура, соціальні механізми, самоідентифікація, життєстійкістьАнотація
У статті розглядаються соціальні механізми формування естетичних ідеалів серед сучасної молоді. Проаналізовано вплив інститутів соціалізації – родини, освіти, медіа та молодіжних субкультур – на процес становлення естетичних орієнтацій. Особлива увага приділяється ролі масової культури та цифрового простору у трансформації уявлень молоді про красу, стиль і гармонію. Розкрито зв’язок між естетичними ідеалами та процесами самоідентифікації, соціальної адаптації та життєстійкості молодої особистості. Зроблено висновок, що естетичні ідеали виступають не лише формою культурного сприйняття, а й важливим інструментом соціального орієнтування у сучасному суспільстві.
Посилання
REFERENCES
Bezhenar O. P. (2012). Osobystist u minlyvosti estetychnoho idealu suspilstva : [monohrafiia]. [Personality in the variability of the aesthetic ideal of society: [monograph]. Zaporizhzhia: Dniprovskyi metalurh (ukr).
Kononenko L. V. (2020). Molodizhni subkulʹtury i tsyfrovi tekhnolohii: novi vektory estetychnykh norm [Youth subcultures and digital technologies: new vectors of aesthetic norms]. Visnyk Kyivskogo Universytetu Kultury, 3 (45), Р. 112–119 (ukr).
Machulina I. I. (2013). Konspekt lektsii z dystsypliny «Sotsiologiia molodi» dlia studentiv spetsialʹnosti «Sotsiologiia» [Lecture notes on the discipline «Sociology of Youth» for sociology students]. Dniprodzerzhynsk: DDTU (ukr).
Pidlisnyi O. I. (2018). Sotsializatsiia molodi v suchasnomu suspilstvi: teoriia i praktyka [Socialization of youth in modern society: theory and practice]. Kyiv: Naukova dumka (ukr).
Tkachenko I. O. (2019). Vplyv osvitnoho seredovyshcha na estetychni oriientatsii studentsʹkoi molodi [The influence of the educational environment on the aesthetic orientations of student youth]. Pedahohika i psykholohiia, 3 (102), Р. 67–73 (ukr).
Erikson E. H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W. W. Norton & Company (eng).
Featherstone M. (2007). Consumer Culture and Postmodernism. 2nd ed. London: Sage (eng).
Hall S. (1996). Cultural Identity and Diaspora. In: P. Mongia, ed., Contemporary Postcolonial Theory: A Reader. London: Arnold, Р. 110–121 (eng).
Lynn R. S. (2015). Mass Culture and Aesthetic Ideals. New York: Routledge (eng).
Tarlow S. (2017). Digital Platforms and Youth Aesthetic Trends. Journal of Contemporary Culture, 12 (2), Р. 54–70 (eng).