СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ НА ПРИКЛАДІ НІМЕЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343458Ключові слова:
безбар’єрне середовище, особи з особливими потребами, соціально-психологічні особливості, організація обслуговування, готельна послуга, доступна інфраструктураАнотація
Індустрія гостинності з урахуванням різноманітних потреб клієнтів з обмеженими можливостями є важливим аспектом інклюзивного туризму. Зростаючий попит на безбар’єрність у сфері го¬тельного обслуговування вимагає від готельних підприємств надання належних готельних послуг та створення спеціальних умов, що забезпечують комфорт та безпеку для людей з особливими потребами і відкриває нові можливості для їхньої участі у подорожах та відпочинку. Це включає в себе не лише фізичну доступність, а й урахування психологічних, соціальних та культурних аспектів обслуговування. У статті розглянуто соціально-психологічні особливості надання послуг особам з особливими потребами в індустрії гостинності, а також важливість адаптації інфраструктури готелю, обслуговуючого персоналу та послуг відповідно до потреб цієї категорії гостей.
Посилання
REFERENCES
Hirniak L.I., Sopiha V.B. Formuvannia kultury ta yakosti obsluhovuvannia u hotelno-restorannykh pidpryiemstvakh. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Uzhhorod : UzhNU, 2018. Vyp. 21. Ch. 1. S. 50–55
Korzh N.V. L36 Hotelna sprava: Navchalnyi posibnyk / I. V. Levytska, N. V. Onyshchuk. K.: Kyiv.nats.torh.-ekon.un-t,. Vinnytsia, PP «TD«Edelveis i K» 2015. 580 s.
Milashovska O. I., Pash V. Y., Soskida I. M. (2023) Orhanizatsiia obsluhovuvannia liudei z osoblyvymy potre¬bamy na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho biznesu [Organization of service for people with special needs at the enterprises of hotel and restaurant business]. Ekonomika i rehion. № 3 (90), рр. 61–66. Аvailable at: file:///C:/Users/Inna/Downloads/anna_angelyuk,+%D0%A0%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%83,+11%20(5).pdf (дата звернення: 27.10.2025)
Petrova I.V. Dozvillia v zarubizhnykh krainakh: Pidruchnyk. K.: Kondor, 2005. 408 s.
Povorozniuk I. M. (2022) Psykholohichni osoblyvosti obsluhovuvannia spozhyvachiv na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti [Psychological features of consumer service at the enterprises of the hospitality industry]. Var¬iatyvni modeli y tekhnolohii transformatsii profesiinoho rozvytku fakhivtsiv v umovakh vidkrytoi osvity: zb. mater. Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf., 23 chervnia 2022 r. K. : DZVO «Un-t menedzhmentu osvity». рр. 297-302.
Simakova O.O., Nikolaichuk O.A., Slashcheva A.V., Popova S.Yu., Popova V.V. Problemy udoskonalennia orhanizatsii obsluhovuvannia na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho hospodarstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2020. T. 1. № 4. S. 181–185
Tsilinska A. A. Osoblyvosti nadannia hotelnykh posluh kliientam z obmezhenymy mozhlyvostiamy. Kursova robota. Halytskyi fakhovyi koledzh imeni Viacheslava Chornovola. 2024. 50 s.
Assistenzhunde mit ins Hotel nehmen ist einfach. https://servicedogcertificates.org/ru/service-dog-to-a-hotel/ Stand 27.10.2025
Barrierefreiheit-Stichtag naht - Nur 21 Prozent der deutschen Hotels erfüllen die BFSG-Anforderungen https://www.tageskarte.io/hotellerie/detail/barrierefreiheit-stichtag-naht-nur-21-prozent-der-deutschen-hotels-erfuellen-die-bfsg-anforderungen.html (дата звернення 29.10.25)
Gesetz zur Gleichstellung von Menschen mit Behinderungen (BGG), Artikel 9, §12e-l. https://www.gesetze-im-internet.de/bgg/__12e.html
Fülle, M. (2012). Barrierefreies Reisen: Analyse des 'Tourismus für Alle' in Deutschland am Beispiel der Stadt Eckernförde. Bachelorarbeit, Hochschule Mittweida.
Mallas, A., Neumann, P., & Weber, P. (2007).
Vom 'Tourismus für Menschen mit Behinderung' zum 'Tourismus für Alle'.
In: Becker, C., Hopfinger, H., & Steinecke, A. (Hrsg.), Geographie der Freizeit und des Tourismus: Bilanz und Ausblick (S. 309–319). München: Oldenbourg Wissenschaftsverlag. DOI: 10.1524/9783486700015.309
Neumann, N. (2022). Barrierefreiheit in touristisch genutzten Räumen. Dissertation, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
Tourismus für Alle. Barrierefreies Reisen – Ein Leitfaden zum Umgang mit dem Gast, 2. Auflage, Hrsg. BMWFW & WKO, 2015. – S. 57