СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ НА ПРИКЛАДІ НІМЕЧЧИНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343458

Ключові слова:

безбар’єрне середовище, особи з особливими потребами, соціально-психологічні особливості, організація обслуговування, готельна послуга, доступна інфраструктура

Анотація

Індустрія гостинності з урахуванням різноманітних потреб клієнтів з обмеженими можливостями є важливим аспектом інклюзивного туризму. Зростаючий попит на безбар’єрність у сфері го¬тельного обслуговування вимагає від готельних підприємств надання належних готельних послуг та створення спеціальних умов, що забезпечують комфорт та безпеку для людей з особливими потребами і відкриває нові можливості для їхньої участі у подорожах та відпочинку. Це включає в себе не лише фізичну доступність, а й урахування психологічних, соціальних та культурних аспектів обслуговування. У статті розглянуто соціально-психологічні особливості надання послуг особам з особливими потребами в індустрії гостинності, а також важливість адаптації інфраструктури готелю, обслуговуючого персоналу та послуг відповідно до потреб цієї категорії гостей.

Біографія автора

Ольга Штик

кандидатка педагогічних наук.

Посилання

REFERENCES

Hirniak L.I., Sopiha V.B. Formuvannia kultury ta yakosti obsluhovuvannia u hotelno-restorannykh pidpryiemstvakh. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Uzhhorod : UzhNU, 2018. Vyp. 21. Ch. 1. S. 50–55

Korzh N.V. L36 Hotelna sprava: Navchalnyi posibnyk / I. V. Levytska, N. V. Onyshchuk. K.: Kyiv.nats.torh.-ekon.un-t,. Vinnytsia, PP «TD«Edelveis i K» 2015. 580 s.

Milashovska O. I., Pash V. Y., Soskida I. M. (2023) Orhanizatsiia obsluhovuvannia liudei z osoblyvymy potre¬bamy na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho biznesu [Organization of service for people with special needs at the enterprises of hotel and restaurant business]. Ekonomika i rehion. № 3 (90), рр. 61–66. Аvailable at: file:///C:/Users/Inna/Downloads/anna_angelyuk,+%D0%A0%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%83,+11%20(5).pdf (дата звернення: 27.10.2025)

Petrova I.V. Dozvillia v zarubizhnykh krainakh: Pidruchnyk. K.: Kondor, 2005. 408 s.

Povorozniuk I. M. (2022) Psykholohichni osoblyvosti obsluhovuvannia spozhyvachiv na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti [Psychological features of consumer service at the enterprises of the hospitality industry]. Var¬iatyvni modeli y tekhnolohii transformatsii profesiinoho rozvytku fakhivtsiv v umovakh vidkrytoi osvity: zb. mater. Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf., 23 chervnia 2022 r. K. : DZVO «Un-t menedzhmentu osvity». рр. 297-302.

Simakova O.O., Nikolaichuk O.A., Slashcheva A.V., Popova S.Yu., Popova V.V. Problemy udoskonalennia orhanizatsii obsluhovuvannia na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho hospodarstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2020. T. 1. № 4. S. 181–185

Tsilinska A. A. Osoblyvosti nadannia hotelnykh posluh kliientam z obmezhenymy mozhlyvostiamy. Kursova robota. Halytskyi fakhovyi koledzh imeni Viacheslava Chornovola. 2024. 50 s.

Assistenzhunde mit ins Hotel nehmen ist einfach. https://servicedogcertificates.org/ru/service-dog-to-a-hotel/ Stand 27.10.2025

Barrierefreiheit-Stichtag naht - Nur 21 Prozent der deutschen Hotels erfüllen die BFSG-Anforderungen https://www.tageskarte.io/hotellerie/detail/barrierefreiheit-stichtag-naht-nur-21-prozent-der-deutschen-hotels-erfuellen-die-bfsg-anforderungen.html (дата звернення 29.10.25)

Gesetz zur Gleichstellung von Menschen mit Behinderungen (BGG), Artikel 9, §12e-l. https://www.gesetze-im-internet.de/bgg/__12e.html

Fülle, M. (2012). Barrierefreies Reisen: Analyse des 'Tourismus für Alle' in Deutschland am Beispiel der Stadt Eckernförde. Bachelorarbeit, Hochschule Mittweida.

Mallas, A., Neumann, P., & Weber, P. (2007).

Vom 'Tourismus für Menschen mit Behinderung' zum 'Tourismus für Alle'.

In: Becker, C., Hopfinger, H., & Steinecke, A. (Hrsg.), Geographie der Freizeit und des Tourismus: Bilanz und Ausblick (S. 309–319). München: Oldenbourg Wissenschaftsverlag. DOI: 10.1524/9783486700015.309

Neumann, N. (2022). Barrierefreiheit in touristisch genutzten Räumen. Dissertation, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.

Tourismus für Alle. Barrierefreies Reisen – Ein Leitfaden zum Umgang mit dem Gast, 2. Auflage, Hrsg. BMWFW & WKO, 2015. – S. 57

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ