МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У МЕДІЙНОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(15).2025.343350Ключові слова:
соціальна робота, професійна комунікація, медійний простір, моделі комунікації, соціальні працівники, цифровізація, партнерство, медіа, соціальна підтримкаАнотація
У статті здійснено порівняльний аналіз моделей професійної комунікації соціальних працівників у медійному просторі. Мета дослідження полягає у визначенні оптимальних моделей організації медіавзаємодії в соціальній сфері України з урахуванням міжнародного досвіду. Методологічну основу становлять компаративний і структурно-функціональний підходи, контент-аналіз українських медіа та аналіз кейсів зарубіжних медійних кампаній. У результаті виокремлено п’ять моделей комунікації: реактивну, проактивну, партнерську, цифрову та мережеву. Запропоновано гібридну модель для українського контексту, що поєднує їх переваги та сприяє підвищенню ефективності соціальної роботи.
Посилання
REFERENCES
Berezovska L. Zasoby komunikatsii u profesiinii diialnosti sotsialnoho pratsivnyka. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. 2020. № 2(1). S. 6-13.
Hryntsiv M.V., Zubrytskyi I.Ya. Orhanizatsiia profesiinoi komunikatsii v sotsialnii roboti. ScienceRise: Pedagogical Education. 2024. № 2(59). S. 18-23.
Kostieva T.B. Rol imidzhu v profesii sotsialnoho pratsivnyka. Chornomorskyi derzhavnyi universytet. Naukovi pratsi. Pedahohika. 2016. № 257(269). S. 22–27.
Liakholetova M, Liakh T. Pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do advokatsiinoi diialnosti. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2020. № 2. S. 135-144.
Osnovy profesiino-pedahohichnoho spilkuvannia: metod. rekom. do samostiinoi roboty studentiv. Chernivtsi: Chernivets. nats. un-t im. Yu. Fedkovycha, 2022. 52 s.
Perkhailo N.A., Yatsenko L.V. Sotsialno-psykholohichni aspekty profesiinoho spilkuvannia fakhivtsiv iz sotsialnoi roboty. Sotsialni struktury ta sotsialni vidnosyny. 2020. № 17. S.30-34.
Pokulyta I. K. Mediapraktyky u sotsialnii roboti: pidruchnyk / I. K. Pokulyta, M. O. Kolotylo. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho, Vyd-vo «Politekhnika», 2020. 192 s.
Ternopilska V.I., Omelchenko S.O., Chernukha N.M., Spivak Ya.O., Bakulina O.S. ta in. Sotsialna robota: realii ta vyklyky chasu: navch.-metod. posib. Slov’iansk: Vyd-vo «V.I. Matorina», 2021. 229 s.
Cherniavska L.V. Komunikatsiina model mediaprostoru Ukrainy: dys. … d-ra filosofii z sotsialnykh komunikatsii. Kyiv, 2019. 445 s.
Auger G.A. Fostering democracy through social media: Evaluating diametrically opposed nonprofit advocacy organizations’ use of Facebook, Twitter, and YouTube. Public Relations Review. 2023. №39(4). Р. 369-376.
Dennison S.T., Grady M.D., Osei-Bonsu K. Building relationships between social work educators and journalists. Journal of Social Work Education. 2024. № 50(2). Р. 234-247.
Guo C, Saxton G.D. Tweeting social change: How social media are changing nonprofit advocacy. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly. 2014. №43(1). Р. 57-79.
Lovejoy K, Saxton GD. Information, community, and action: How nonprofit organizations use social media. Journal of Computer-Mediated Communication. 2022. № 17(3). Р. 337-353.
Staniforth B, Beddoe L, Fouche C. Public perception of social work and social workers in Aotearoa New Zealand. Aotearoa New Zealand Social Work. 2024. № 26(2-3). Р. 48-60.
Weiss-Gal I. Communication between social workers and journalists: Ethical implications. Journal of Mass Media Ethics. 2015. № 30(1). Р. 31-46.
Young J.A. Social media and nonprofit organizations: An Australian perspective. Journal of Public Affairs. 2017. № 17(1-2). 1615 р.