ВИВЧЕННЯ РІВНЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ООП
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(14).2025.332243Ключові слова:
інклюзивна освіта, психологічна готовність, професійна готовність, діти з особливими освітніми потребами, педагогічна діяльність, мотивація, педагогічна ефективність, педагогиАнотація
Стаття присвячена висвітленню результатів емпіричного дослідження рівня психологічної та професійної готовності до навчання дітей з особливими освітніми потребами. Було визначено, що більшість педагогів мають високий рівень готовності роботи в умовах інклюзивного навчання, однак наявні труднощі у застосуванні корекційно-розвивальних методик та адаптації навчальних матеріалів, що вказує на необхідність подальшого професійного розвитку педагогів для підвищення ефективності роботи в інклюзивному середовищі, а також на важливість покращення психологічної готовності для успішного впровадження інклюзивної освіти.
Посилання
REFERENCES
Bocharina, N., Bieliakova, S., Shevchenko, M. (2022). Empatychna hotovnist maibutnikh pedahohiv do profesiinoi diialnosti v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi. Naukovi perspektyvy. issue: 11(29). 393–404 [in Ukrainian].
Kolupaieva, A.A., Taranchenko, O.M. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky. Kyiv: TOV «ATOPOL» [in Ukrainian].
Kotlova, L.O., Dolinchuk, I.O. (2023). Profesiina ta psykholohichna hotovnist pedahoha do navchannia ditei, yaki maiut osoblyvi osvitni potreby. Inkliuzyvne navchannia v zakladakh profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity v suchasnykh umovakh : problemy ta perspektyvy rozvytku : proceedings of the Scientific and Practical Conference. Zhytomyr : TOV «Vydavnychyi dim «Buk-Druk»», 20–24 [in Ukrainian].
Malyshevska, I. (2026). Aktualni aspekty vprovadzhennia inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. Issue 13. 205–211 [in Ukrainian].
Psykholohichnyi suprovid inkliuzyvnoi osvity. A. H. Obukhivska. (2017). Kyiv: UNMTs praktychnoi psykholohii i sotsialnoi roboty [in Ukrainian].
Saiko, Kh.Ya. (2016). Sub’iektno-osobystisna hotovnist korektsiinoho pedahoha do vykhovannia ditei z autyzmom. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Sofii, N. (2015). Inkliuzyvni resursni tsentry: kanadskyi dosvid ta ukrainski realii. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia. No1. 34–40 [in Ukrainian].
Stakhova, O.O., Kaplun, O.A. (2024). Znachennia psykholohichnoi hotovnosti u stanovlenni maibutnikh pedahohiv-lohopediv. Sollection of abstracts: Scientific research: modern challenges and prospects: KhKh International scientific and practical conference. Prague. 71–172.
Tymoshko, H.M., Hladush, V.A. (2023). Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti pedahohiv v umovakh inkliuzyvnoho osvitnoho seredovyshcha. Nizhyn: Vydavets Lysenko M.M., [in Ukrainian].
Chebotarova, O. V., Hladchenko, I. V. (2020). Uchni pochatkovykh klasiv iz porushenniamy intelektualnoho rozvytku: navchannia ta rozvytok. Kharkiv: Vyd-vo «Ranok» [in Ukrainian].
Shevtsiv, Z.M. (2017). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Kyiv :«Tsentr uchbovoi literatury» [in Ukrainian].
Shevchenko, V. (2018). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoi osvity. Humanitarium. Vol. 42, Iss. 2. [in Ukrainian].
Shulzhenko, D. (2021). Internalnist yak chynnyk psykholohichnoi hotovnosti vchyteliv do inkliuzyvnoi formy navchannia uchniv iz osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Kam’ianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka [in Ukrainian].