ВИВЧЕННЯ РІВНЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ООП

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(14).2025.332243

Ключові слова:

інклюзивна освіта, психологічна готовність, професійна готовність, діти з особливими освітніми потребами, педагогічна діяльність, мотивація, педагогічна ефективність, педагоги

Анотація

Стаття присвячена висвітленню результатів емпіричного дослідження рівня психологічної та професійної готовності до навчання дітей з особливими освітніми потребами. Було визначено, що більшість педагогів мають високий рівень готовності роботи в умовах інклюзивного навчання, однак наявні труднощі у застосуванні корекційно-розвивальних методик та адаптації навчальних матеріалів, що вказує на необхідність подальшого професійного розвитку педагогів для підвищення ефективності роботи в інклюзивному середовищі, а також на важливість покращення психологічної готовності для успішного впровадження інклюзивної освіти.

Біографії авторів

Людмила Котлова, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидатка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри психології, логопедії та інклюзивної освіти, Житомирський державний університет імені Івана Франка.

Світлана Максимець, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидатка психологічних наук, доцентка, Житомирський державний університет імені Івана Франка.

Посилання

REFERENCES

Bocharina, N., Bieliakova, S., Shevchenko, M. (2022). Empatychna hotovnist maibutnikh pedahohiv do profesiinoi diialnosti v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi. Naukovi perspektyvy. issue: 11(29). 393–404 [in Ukrainian].

Kolupaieva, A.A., Taranchenko, O.M. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky. Kyiv: TOV «ATOPOL» [in Ukrainian].

Kotlova, L.O., Dolinchuk, I.O. (2023). Profesiina ta psykholohichna hotovnist pedahoha do navchannia ditei, yaki maiut osoblyvi osvitni potreby. Inkliuzyvne navchannia v zakladakh profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity v suchasnykh umovakh : problemy ta perspektyvy rozvytku : proceedings of the Scientific and Practical Conference. Zhytomyr : TOV «Vydavnychyi dim «Buk-Druk»», 20–24 [in Ukrainian].

Malyshevska, I. (2026). Aktualni aspekty vprovadzhennia inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. Issue 13. 205–211 [in Ukrainian].

Psykholohichnyi suprovid inkliuzyvnoi osvity. A. H. Obukhivska. (2017). Kyiv: UNMTs praktychnoi psykholohii i sotsialnoi roboty [in Ukrainian].

Saiko, Kh.Ya. (2016). Sub’iektno-osobystisna hotovnist korektsiinoho pedahoha do vykhovannia ditei z autyzmom. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Sofii, N. (2015). Inkliuzyvni resursni tsentry: kanadskyi dosvid ta ukrainski realii. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia. No1. 34–40 [in Ukrainian].

Stakhova, O.O., Kaplun, O.A. (2024). Znachennia psykholohichnoi hotovnosti u stanovlenni maibutnikh pedahohiv-lohopediv. Sollection of abstracts: Scientific research: modern challenges and prospects: KhKh International scientific and practical conference. Prague. 71–172.

Tymoshko, H.M., Hladush, V.A. (2023). Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti pedahohiv v umovakh inkliuzyvnoho osvitnoho seredovyshcha. Nizhyn: Vydavets Lysenko M.M., [in Ukrainian].

Chebotarova, O. V., Hladchenko, I. V. (2020). Uchni pochatkovykh klasiv iz porushenniamy intelektualnoho rozvytku: navchannia ta rozvytok. Kharkiv: Vyd-vo «Ranok» [in Ukrainian].

Shevtsiv, Z.M. (2017). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Kyiv :«Tsentr uchbovoi literatury» [in Ukrainian].

Shevchenko, V. (2018). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoi osvity. Humanitarium. Vol. 42, Iss. 2. [in Ukrainian].

Shulzhenko, D. (2021). Internalnist yak chynnyk psykholohichnoi hotovnosti vchyteliv do inkliuzyvnoi formy navchannia uchniv iz osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Kam’ianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-29

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА