ПРАВОВІ НОРМИ ТА ЕТИЧНІ ДИЛЕМИ У ПРАКТИЦІ КОНСУЛЬТАТИВНОЇ РОБОТИ ФАХІВЦІВ ДОПОМАГАЮЧИХ ПРОФЕСІЙ

Автор(и)

  • Галина Бондаренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-5302-4589
  • Юлія Клименко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-4718-0657
  • Світлана Роєнко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-1250-6458

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(14).2025.330863

Ключові слова:

професійні колізії, фахівці допомогаючих професій, професіоналізм фахівця, правові норми, етичні дилеми, психотерапія, консультування, супервізії, клієнт, пацієнт

Анотація

У статті здійснено аналіз професійних колізій етичного і правового характеру у діяльності
фахівців допомогаючих професій. Зокрема, зазначається, що допоміжні практики є вкрай
важливими для гармонійного розвитку людини та суспільства.
Наголошується на важливості вітчизняного консультування, де базові принципи
співвіднесено із традиційними духовно-моральними цінностями. За традиційною етикою
допомоги є ідеали щасливого і здорового життя, повноцінного буття і цінності людини,
ідеали гармонії і спільного розвитку людини і суспільства.

Біографії авторів

Галина Бондаренко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Юлія Клименко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

докторка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної
педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини.

Світлана Роєнко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Посилання

REFERENCES

Horbunova V. V. Etychni dylemy u praktytsi psykholohichnoi dopomohy. Praktychna psykholohiia

ta sotsialna robota. 2008. № 8. S. 3–5.

Adler A. Individual psychology of Alfred Adler: A systematic presentation in selections from his

writings. New York: Harper and Row Publishers. 1964. 503 р.

Douglas, S. Clinical Dilemmas in Psychotherapy: A Transtheoretical Approach to Psychotherapy

Integration. New York: Hardcover. 2005. 280 p. ISBN: 978-1-59147-229-2.

Gottlieb, M. Avoiding Exploitive Dual Relationships: A Decision-Making Model. Psychotherapy.

Vol. 30, 1, 41–48.

Kohlberg, L. The Psychology of Moral Development: the Nature and Validity of Moral Stages.

Harper & Row; First Edition. 1984. 768 p.

Mannheim, C. I., Sancilio, M., Phipps-Yonas, S., Brunnquell, D., Somers, P., Farseth, G., & Ninonuevo,

F. Ethical ambiguities in the practice of child clinical psychology. Professional Psychology: Research

and Practice, 2002. № 33 (1), r. 24–29. URL: https://doi.org/10.1037/0735-7028.33.1.24.

Swahcon, C.D. Ethics the counselor. Being a counselor / Eds. J.A.Brown & R.H. Pate Jr. – Pacific

Grove CA: Brooks/Cole. 1983. R. 47–65.

Susan Rooke (2019). How do Child Welfare Supervisors Approach Ethical Dilemmas in their

Practice? University of Victoria. 2019. 145 p

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-29

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ