ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО СПОРТИВНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(13).2024.316864Ключові слова:
Підготовка вчителів фізичної культури, спортивна реабілітація, фізична реабілітація, реабілітаційна діяльність, міждисциплінарна підготовка, педагогічні університети, практична підготовка, підвищення кваліфікації вчителів, медична співпраця, ветерани війни, травми та відновлення, фізична активність, оновлення навчальних програм, психологічна реабілітація, пандемія COVID-19Анотація
Стаття присвячена комплексному аналізу проблем підготовки вчителів фізичної культури
до здійснення спортивно-реабілітаційної роботи в умовах сучасної України. Сучасний світ
постійно змінюється, а з ним і вимоги до професійної діяльності педагогів. Зокрема, вчителі
фізичної культури стикаються з новими викликами, серед яких є необхідність надання
реабілітаційних послуг дітям і молоді з обмеженими можливостями здоров’я, а також
тим, хто потребує фізичної реабілітації після травм, хвороб чи інших порушень. Особливо
актуальним це питання стає в умовах післявоєнної відбудови країни, коли зростає
кількість осіб, які потребують реабілітації через травми, отримані внаслідок воєнних дій.
У статті висвітлюються основні проблеми, з якими стикаються сучасні навчальні заклади
під час підготовки вчителів фізичної культури для реабілітаційної роботи. Серед ключових
проблем виділено недостатню кількість спеціалізованих курсів у навчальних програмах, які
б готували майбутніх педагогів до роботи з різними категоріями населення, що мають
особливі потреби у фізичному розвитку. Розглянуто проблему недостатньої
міждисциплінарної підготовки, що охоплює не лише фізичне виховання, але й знання в галузі
медицини, фізіології, анатомії та психології, необхідних для ефективної реабілітаційної
роботи.