ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УНІВЕРСИТЕТІ З УРАХУВАННЯМ ТРАВМА-ЧУТЛИВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ВИКЛАДАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: СТРАТЕГІЇ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305361Ключові слова:
освітній процес, травма, війна, воєнний стан, турбулентне середовище, травма-чутливі технології, студентська молодь, формування травма-чутливого середовища, тренінги, здобувачі вищої освітиАнотація
Робота спрямована на вивчення можливостей організації навчального процесу в
університеті у воєнний період, з особливим акцентом на застосування травма-чутливих
підходів викладання. В роботі висвітлюються такі аспекти, як адаптація освітнього
процесу та навчальних методик викладання до турбулентних умов, створення в
університеті травма-чутливого середовища, а також використання інноваційних
технологій для учасників освітнього процесу, що зазанали травми. Висвітлення даної теми має на меті сприяти покращенню якості освіти та забезпеченню добробуту освітян в турбулентних умовах.
Посилання
REFERENCES
Palyvoda L. I. Problema vyznachennia poniat «psykhichna travma», «psykholohichna travma» i «travma vtraty» u psykholohichnykh proektsiiakh. Vcheni zapysky TNU im. V.I. Vernadskoho. Seriia: Psykholohiia. 2021. T. 32 (71), № 6. S. 68–72. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.6/11
Saliuk O. D. Psykholohichna skladova orhanizatsii osvitnoho protsesu v umovakh voiennoho
stanu. Osvitnii protses v umovakh voiennoho stanu v Ukraini: materialy vseukrainskoho naukovo pedahohichnoho pidvyshchennia kvalifikatsii, Odesa, 3 travnia – 13 chervnia 2022 r. S. 395–397. URL: http://surl.li/fzbah
Lyst MON № 1/16476-23 vid 24.10.2023. Shchodo vkliuchennia komponentu psykhichnoho
zdorov’ia u zmisti osvitnikh(osvitno-profesiinykh) prohram zakladiv fakhovoi peredvyshchoi i
vyshchoi osvity. Kyiv: MON, 2023. 1 s.
Nakaz № 1583 vid 29.12.2023 Pro vnesennia zmin do deiakykh standartiv vyshchoi osvity. Kyiv: MON, 2023. 6 s. URL:
https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/659/579/d61/659579d612fff189208458.pdf
Anton Kurapov, Valentyna Pavlenko, Alexander Drozdov, Valentyna Bezliudna, Alexander Reznik & Richard Isralowitz .Toward an Understanding of the Russian-Ukrainian War Impact on University Students and Personnel. Journal of Loss and Trauma. 2022. Volume 28, Issue 2. R. 167–174. DOI: https://doi.org/10.1080/15325024.2022.2084838.
Tashkinova O. Zastosuvannia yakisnykh metodiv dlia vyvchennia travmatychnoho dosvidu
Mariupolskykh studentiv-volonteriv pid chas viiny. Sotsialna robota ta sotsialna osvita, 2023. № 2 (11). S. 114–125. DOI: https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291878
Boiarskyi N. Posibnyk z navchalnoho kursu z molodizhnoi roboty, informovanoi pro travmu,
proekt (2022): navchalnyi posibnyk. Rada Yevropy: Nadrukovano v Ukraini, 2022. 176 s.
https://rm.coe.int/posybnyk-trauma-informed-youth-works-ukr-digital yfduii/1680a8ec2f
Sotsialno-ekonomichni ta humanitarni naslidky rosiiskoi ahresii dlia ukrainskoho suspilstva:
vydannia proektu «Friedrich Naumann Foundation» / O. Pyshchulina [ta in.]. Kyiv: Tsentr
Razumkova, 2022. 276 s. https://razumkov.org.ua/uploads/article/2022_Gum.pdf
Tashkinova O. Problemy ta perspektyvy zaprovadzhennia travma-chutlyvoho vykladannia v
zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika». 2023. № 49. S. 61–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2413-2039.17/49.9