ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УНІВЕРСИТЕТІ З УРАХУВАННЯМ ТРАВМА-ЧУТЛИВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ВИКЛАДАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: СТРАТЕГІЇ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305361

Ключові слова:

освітній процес, травма, війна, воєнний стан, турбулентне середовище, травма-чутливі технології, студентська молодь, формування травма-чутливого середовища, тренінги, здобувачі вищої освіти

Анотація

Робота спрямована на вивчення можливостей організації навчального процесу в
університеті у воєнний період, з особливим акцентом на застосування травма-чутливих
підходів викладання. В роботі висвітлюються такі аспекти, як адаптація освітнього
процесу та навчальних методик викладання до турбулентних умов, створення в
університеті травма-чутливого середовища, а також використання інноваційних
технологій для учасників освітнього процесу, що зазанали травми. Висвітлення даної теми має на меті сприяти покращенню якості освіти та забезпеченню добробуту освітян в турбулентних умовах.

Біографії авторів

Ірина Марченко, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет».

кандидатка технічних наук, доцентка, декан соціальногуманітарного факультету, ДВНЗ «Приазовський державний технічний
університет»

Оксана Ташкінова, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

кандидатка соціологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри
соціології та соціальної роботи, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет».

Людмила Пономарьова, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри
української мови та слов’янської філології, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет».

Ольга Роговська, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

старша викладачка кафедри соціології та соціальної роботи,
ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет».

Посилання

REFERENCES

Palyvoda L. I. Problema vyznachennia poniat «psykhichna travma», «psykholohichna travma» i «travma vtraty» u psykholohichnykh proektsiiakh. Vcheni zapysky TNU im. V.I. Vernadskoho. Seriia: Psykholohiia. 2021. T. 32 (71), № 6. S. 68–72. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.6/11

Saliuk O. D. Psykholohichna skladova orhanizatsii osvitnoho protsesu v umovakh voiennoho

stanu. Osvitnii protses v umovakh voiennoho stanu v Ukraini: materialy vseukrainskoho naukovo pedahohichnoho pidvyshchennia kvalifikatsii, Odesa, 3 travnia – 13 chervnia 2022 r. S. 395–397. URL: http://surl.li/fzbah

Lyst MON № 1/16476-23 vid 24.10.2023. Shchodo vkliuchennia komponentu psykhichnoho

zdorov’ia u zmisti osvitnikh(osvitno-profesiinykh) prohram zakladiv fakhovoi peredvyshchoi i

vyshchoi osvity. Kyiv: MON, 2023. 1 s.

Nakaz № 1583 vid 29.12.2023 Pro vnesennia zmin do deiakykh standartiv vyshchoi osvity. Kyiv: MON, 2023. 6 s. URL:

https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/659/579/d61/659579d612fff189208458.pdf

Anton Kurapov, Valentyna Pavlenko, Alexander Drozdov, Valentyna Bezliudna, Alexander Reznik & Richard Isralowitz .Toward an Understanding of the Russian-Ukrainian War Impact on University Students and Personnel. Journal of Loss and Trauma. 2022. Volume 28, Issue 2. R. 167–174. DOI: https://doi.org/10.1080/15325024.2022.2084838.

Tashkinova O. Zastosuvannia yakisnykh metodiv dlia vyvchennia travmatychnoho dosvidu

Mariupolskykh studentiv-volonteriv pid chas viiny. Sotsialna robota ta sotsialna osvita, 2023. № 2 (11). S. 114–125. DOI: https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291878

Boiarskyi N. Posibnyk z navchalnoho kursu z molodizhnoi roboty, informovanoi pro travmu,

proekt (2022): navchalnyi posibnyk. Rada Yevropy: Nadrukovano v Ukraini, 2022. 176 s.

https://rm.coe.int/posybnyk-trauma-informed-youth-works-ukr-digital yfduii/1680a8ec2f

Sotsialno-ekonomichni ta humanitarni naslidky rosiiskoi ahresii dlia ukrainskoho suspilstva:

vydannia proektu «Friedrich Naumann Foundation» / O. Pyshchulina [ta in.]. Kyiv: Tsentr

Razumkova, 2022. 276 s. https://razumkov.org.ua/uploads/article/2022_Gum.pdf

Tashkinova O. Problemy ta perspektyvy zaprovadzhennia travma-chutlyvoho vykladannia v

zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika». 2023. № 49. S. 61–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2413-2039.17/49.9

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ