ПРОФЕСІЙНЕ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У КООРДИНАТАХ ЄДНОСТІ СУСПІЛЬНО-ДЕРЖАВНИХ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ

Автор(и)

  • Олександр Коберник Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-2842-0168
  • Сергій Котловий Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0001-7724-9398

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305357

Ключові слова:

професійне виховання, цінності, успільно-державні цінності, європейські цінності, майбутні фахівці

Анотація

У статті розкриваються теоретико-методичні засади професійного виховання
майбутніх фахівців в контексті інтеграції суспільно-державних (національних) та
європейських цінностей. Визначаються фактори, які впливають на ефективність
професійного виховання майбутніх фахівців. Стверджується, що професійно-ціннісне
виховання є послідовним, діалектичним рухом здобувачів професійної, фахової передвищої та вищої освіти до добровільно прийнятої ними мети, а результатом цього руху є набуття майбутнім фахівцем системи національних та європейських цінностей та ідеалів, розширення його духовних потреб та інтересів, соціально-цінних мотивів. Виокремлюється система суспільно-державних (національних) цінностей: соборність, гідність, самобутність, воля та європейських цінностей, яких за документами Євросоюзу
нараховується більше п’ятнадцяти, серед яких фундаметальними є: свобода, відповідальність, демократія, право та ін. Обгрунтовується зміст, форми та інноваційні
методи виховання в майбутніх фахівців суспільно-державних і європейських цінностей.

Біографії авторів

Олександр Коберник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
педагогіки та освітнього менеджменту, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сергій Котловий, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальних
технологій, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Посилання

REFERENCES

Antonova N.O. Tsinnisni oriientatsii u systemi osobystisnykh yakostei studentiv vyshchoho

pedahohichnoho navchalnoho zakladu: Avtoref. dys... kand. psykhol. nauk: 19.00.07 [Elektronnyi resurs]. Kyiv, 2003. 16 s.

Bekh I. D. Dukhovni tsinnosti v rozvytku osobystosti. Pedahohika i psykholohiia. 2017. № 1.

S. 124–129.

Vashchenko Hryhorii. Vykhovnyi ideal: pidruchnyk dlia pedahohiv, vykhovnykiv, molodi i batkiv. Lviv: Vseukrainske pedahohichne tovarystvo im. Hryhoriia Vashchenka, 2006 . T. 1. 2006. 278 s.

Zakon Ukrainy «Pro osnovni zasady derzhavnoi polityky u sferi utverdzhennia ukrainskoi

natsionalnoi ta hromadianskoi identychnosti» Uriadovyi kurier. 2023. № 21.

Kremen V. H. Yakisna osvita i novi vymohy chasu. Pedahohichna i psykholohichna nauky v

Ukraini. Kyiv: Pedahohichna dumka, 2007. T. 1. S.11–24.

Ohneviuk V. O. Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku. Kyiv: Znannia Ukrainy,

450 s.

Sukhomlynska O. V. Dukhovno-moralne vykhovannia ditei ta molodi v koordynatakh

pedahohichnoi nauky i praktyky. Shliakh osvity. 2016. № 1. S. 2–7.

Shakhov V.I. Naukovi osnovy zmistu pedahohiky. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho

pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika i psykholohiia. 2019. Vyp.8. S. 9–14

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ