СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА БАТЬКІВ ДІТЕЙ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305129Ключові слова:
дитина з особливими освітніми потребами, соціальний педагог, батьки, доступність, інклюзивне освітнє середовище, соціальна підтримка, соціально-педагогічна підтримка, соціальна робота з сім’ями, команда психолого-педагогічного супроводу, індивідуальна програма розвитку дитиниАнотація
Авторами статті описано перешкоди для розвитку доступності в Україні, а також
загальноприйняті людські цінності на яких повинно базуватися інклюзивне середовище.
У статті подано алгоритм для батьків або законних представників, як влаштувати
дитину з особливими освітніми потребами на навчання в інклюзивний клас або групу.
Проаналізовано ключові засади партнерської взаємодії соціального педагога з батьками
дітей з особливими освітніми потребами. Визначено поради для батьків або законних
представників, щодо підтримки дитини з особливими освітніми потребами в умовах
інклюзивного освітнього середовища.
Посилання
REFERENCES
Aktualni pytannia sotsialnoi roboty : navch. posib. (2023). O.M. Denysiuk ta in. ; red. kol.: O.V. Epel, T.L. Liakh, I.V. Sylantieva. Uzhhorod : RIK-U. 420. [in Ukrainian].
Zagutina-Vizer, Ya., Denysiuk, O. (2023). Pryntsypy mizhdystsyplinarnoi vzaiemodii fakhivtsiv
komandy suprovodu molodshykh shkoliariv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Vvichlyvist.
Humanitas, 2, 38–44, doi: https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.6 [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2023). URL:
https://mon.gov.ua/ua/osvita/inklyuzivne-navchannya/statistichni-dani [in Ukrainian].
Petrochko, Zh. V., Denysiuk, O. M. (2022). Navchannia ta pidtrymka biolohichnykh simey̆z ditmy: suchasnyy̆ dosvid Cheskoї̈ Respubliky ta Ukraї̈ny. Naukovyy̆ zhurnal Khortytskoï natsionalnoï akademiï(Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota), 1(6), 131–141. [in Ukrainian].
Prymirne polozhennia pro komandu psykholoho-pedahohichnoho suprovodu dytyny z
osoblyvymy osvitnimy potrebamy v zakladi zahalnoi serednoi ta doshkilnoi osvity. Nakaz MON № 609 vid 08.06.2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text [in Ukrainian].
On education: Law of Ukraine dated 05.09.2017 № 2145-VIII (revision dated 02.07.2023. URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Soloviova, T. (2018). Sotsialno-pedahohichna robota z simiamy, yaki vykhovuiut dytynu z
invalidnistiu, v zakladakh doshkilnoi osvity. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini
tekhnolohii, 5, 418–429 [in Ukrainian].
Spirina, T., Dorofina, M. (2023). Sotsialʹna robota z simʺyamy, yaki vykhovuyutʹ dytynu z
invalidnistyu v terytorialʹniy hromadi. Vvichlyvist. Humanitas, 2, 151–156, doi:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.22 [in Ukrainian].
Suchasni teoriia i praktyka sotsialnoi reabilitatsii: monohrafiia. (2021). O.V.Chuiko,
A.V.Kuntsevska, O.M.Tokhtamysh ta in. 336. [in Ukrainian].
Fond sotsialnoho zakhystu osib z invalidnistiu. Inkliuzyvnyi turyzm dlia osib z invalidnistiu.
Holovna | Fond sotsialnoho zakhystu osib z invalidnistiu. URL:
https://www.ispf.gov.ua/news/inklyuzivniy-turizm-dlya-osib-z-invalidnistyu [in Ukrainian].
Yurkiv, Ya. I. (2013). Multydystsyplinarna komanda yak forma sotsialno-pedahohichnoi roboty z rozumovo vidstalymy ditmy ta yikhnimy sim’iamy. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, (21). 218. [in Ukrainian].
Grabowska, B., Spirina, T., Liakh, T. (2020). Social and pedagogical support of students with
disabilities in higher education institutions. The Modern Higher Education Review, (5), 62–71, doi: https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.6