СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА БАТЬКІВ ДІТЕЙ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305129

Ключові слова:

дитина з особливими освітніми потребами, соціальний педагог, батьки, доступність, інклюзивне освітнє середовище, соціальна підтримка, соціально-педагогічна підтримка, соціальна робота з сім’ями, команда психолого-педагогічного супроводу, індивідуальна програма розвитку дитини

Анотація

Авторами статті описано перешкоди для розвитку доступності в Україні, а також
загальноприйняті людські цінності на яких повинно базуватися інклюзивне середовище.
У статті подано алгоритм для батьків або законних представників, як влаштувати
дитину з особливими освітніми потребами на навчання в інклюзивний клас або групу.
Проаналізовано ключові засади партнерської взаємодії соціального педагога з батьками
дітей з особливими освітніми потребами. Визначено поради для батьків або законних
представників, щодо підтримки дитини з особливими освітніми потребами в умовах
інклюзивного освітнього середовища.

Біографії авторів

Марина Лехолетова, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Факультет психології, соціальної
роботи та спеціальної освіти, Київський столичний університет імені Бориса
Грінченка

Тетяна Лях, Київський столичного університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Факультет психології, соціальної
роботи та спеціальної освіти, Київський столичного університет імені Бориса
Грінченка

Світлана Сапіга, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної
педагогіки та соціальної роботи, Факультет психології, соціальної роботи та
спеціальної освіти, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

Посилання

REFERENCES

Aktualni pytannia sotsialnoi roboty : navch. posib. (2023). O.M. Denysiuk ta in. ; red. kol.: O.V. Epel, T.L. Liakh, I.V. Sylantieva. Uzhhorod : RIK-U. 420. [in Ukrainian].

Zagutina-Vizer, Ya., Denysiuk, O. (2023). Pryntsypy mizhdystsyplinarnoi vzaiemodii fakhivtsiv

komandy suprovodu molodshykh shkoliariv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Vvichlyvist.

Humanitas, 2, 38–44, doi: https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.6 [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2023). URL:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/inklyuzivne-navchannya/statistichni-dani [in Ukrainian].

Petrochko, Zh. V., Denysiuk, O. M. (2022). Navchannia ta pidtrymka biolohichnykh simey̆z ditmy: suchasnyy̆ dosvid Cheskoї̈ Respubliky ta Ukraї̈ny. Naukovyy̆ zhurnal Khortytskoï natsionalnoï akademiï(Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota), 1(6), 131–141. [in Ukrainian].

Prymirne polozhennia pro komandu psykholoho-pedahohichnoho suprovodu dytyny z

osoblyvymy osvitnimy potrebamy v zakladi zahalnoi serednoi ta doshkilnoi osvity. Nakaz MON № 609 vid 08.06.2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text [in Ukrainian].

On education: Law of Ukraine dated 05.09.2017 № 2145-VIII (revision dated 02.07.2023. URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Soloviova, T. (2018). Sotsialno-pedahohichna robota z simiamy, yaki vykhovuiut dytynu z

invalidnistiu, v zakladakh doshkilnoi osvity. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini

tekhnolohii, 5, 418–429 [in Ukrainian].

Spirina, T., Dorofina, M. (2023). Sotsialʹna robota z simʺyamy, yaki vykhovuyutʹ dytynu z

invalidnistyu v terytorialʹniy hromadi. Vvichlyvist. Humanitas, 2, 151–156, doi:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.22 [in Ukrainian].

Suchasni teoriia i praktyka sotsialnoi reabilitatsii: monohrafiia. (2021). O.V.Chuiko,

A.V.Kuntsevska, O.M.Tokhtamysh ta in. 336. [in Ukrainian].

Fond sotsialnoho zakhystu osib z invalidnistiu. Inkliuzyvnyi turyzm dlia osib z invalidnistiu.

Holovna | Fond sotsialnoho zakhystu osib z invalidnistiu. URL:

https://www.ispf.gov.ua/news/inklyuzivniy-turizm-dlya-osib-z-invalidnistyu [in Ukrainian].

Yurkiv, Ya. I. (2013). Multydystsyplinarna komanda yak forma sotsialno-pedahohichnoi roboty z rozumovo vidstalymy ditmy ta yikhnimy sim’iamy. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, (21). 218. [in Ukrainian].

Grabowska, B., Spirina, T., Liakh, T. (2020). Social and pedagogical support of students with

disabilities in higher education institutions. The Modern Higher Education Review, (5), 62–71, doi: https://doi.org/10.28925/2518-7635.2020.5.6

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ