РОЛЬ САМООСВІТИ У РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ НАВИЧОК МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305066

Ключові слова:

самоосвіта, майбутні соціальні працівники, соціальні навички, soft skills, розвиток, індивідуальний план, портфоліо, інноваційні методи навчання, позанавчальна діяльність, заклади вищої освіти

Анотація

Стаття розкриває сутність самоосвіти та її значення у розвитку соціальних навичок у
майбутніх соціальних працівників. Навички «soft skills» майбутнього соціального працівника означено як його універсальні, надпрофесійні навички (загальні компетентності), які забезпечують йому гармонійну адаптацію в соціумі та успішне кар’єрне зростання.
Визначено важливе завдання закладу вищої освіти, яке полягає в тому, щоб допомогти
майбутньому соціальному працівнику навчитися самостійно розробляти індивідуальний план власної самоосвіти та водночас конструювати особисте портфоліо розвитку соціальних навичок

Біографія автора

Анна Лякішева, Волинський національний університет імені Лесі Українки

Стаття розкриває сутність самоосвіти та її значення у розвитку соціальних навичок у
майбутніх соціальних працівників.
Навички «soft skills» майбутнього соціального працівника означено як його універсальні,
надпрофесійні навички (загальні компетентності), які забезпечують йому гармонійну
адаптацію в соціумі та успішне кар’єрне зростання.
Визначено важливе завдання закладу вищої освіти, яке полягає в тому, щоб допомогти
майбутньому соціальному працівнику навчитися самостійно розробляти індивідуальний
план власної самоосвіти та водночас конструювати особисте портфоліо розвитку
соціальних навичок.

Посилання

REFERENCES

Bezliudna, N., Dudnyk, N. (2021). Formuvannia soft skills u maibutnikh pedahohiv yak umova realizatsii profesiinoho standartu vchytelia. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly, 2(6), 137–143 [in Ukrainian].

Bodrova, I. O. (2021). Samoosvita yak faktor profesiinoho samovyznachennia maibutnikh

sotsialnykh pratsivnykiv. Molodyi vchenyi, 3(91), 199–202 [in Ukrainian].

Butylina, O.V., Soroka, Yu. H. (2021). Rozvytok navychok samomenedzhmentu sotsialnoho

pratsivnyka. Innovatsiinyi potentsial sotsialnoi roboty v suchasnomu sviti: na mezhi nauky ta praktyky: materialy I Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Chernihiv, 20–21 travnia 2021 r. Chernihiv: NU «Chernihivska politekhnika», 58–60 [in Ukrainian].

Vasylenko, O. M., Syniuk, N. V., Ovod, Yu. V., Romanovska, L. I., Furdui, S. B., Sheremet, A. M.,

Yakubova, L. A. (2020). Teoretychni ta metodychni aspekty sotsialnoi diialnosti: monohrafiia.

Khmelnytskyi: FOP Tsiupak A. A., 336 s. [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv, 367 s. [in Ukrainian].

Drozdova, Yu., Dubinina, O. (2020). Kontseptualni pidkhody do vyznachennia «soft skills» u

suchasnykh ta profesiinykh modeliakh. «Soft skills – nevid’iemni aspekty formuvannia

konkurentospromozhnosti studentiv u XXI stolitti»: tezy dop. Mizhvuzivskoho nauk.-metodych.

seminaru. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, S. 33. [in Ukrainian].

Zamashkina, O. (2021). Rozvytok soft skills u maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Pravova ta

sotsialna transformatsiia suchasnoho suspilstva v umovakh yevrointehratsii Ukrainy: zb. nauk. pr. za materialamy Vseukr. nauk.-prakt. konf. Izmail: RVV IDHU, 21–24. URL: http://idgu.edu.ua/wpcontent/uploads/2022/01/15.10.21-pravova-ta-socialna-transformacija-suchasnoho-suspilstva.pdf

(data zapytu: 10.02.24) [in Ukrainian].

Karpenko, O. H. (2008). Profesiina pidhotovka sotsialnykh pratsivnykiv v umovakh

universytetskoi osvity. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Klochko, A. (2005) Klochko A. O. Samoosvitnia diialnist vchytelia yak pedahohichna problema.

Pedahohika i psykholohiia formuvannia tvorchoi osobystosti: problemy i poshuky: zb. nauk. pr. KyivZaporizhzhia, 36, 266–273 [in Ukrainian].

Koliada, N., Kravchenko, O. (2020). Praktychnyi dosvid formuvannia «soft-skills» v umovakh

zakladu vyshchoi osvity. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 3(27), 137–145 [in Ukrainian].

Kochubei, T., Tkachuk, Yu. (2021). Sotsialni navychky soft skills u systemi kompetentnostei

maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Sotsialna robota ta sotsialna osvita, 2(7), 42–50 [in Ukrainian].

Mykhailyshyn, H., Prokopiv, L., Protas, O. (2023). Soft skills u profesiinomu ctanovlenni

maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Visnyk nauky ta osvity, 12 (18), 611–627. URL:

http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/8389/8434 (data zapytu: 12.02.24) [in

Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy (2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

(data zapytu: 10.02.24) [in Ukrainian].

Sydoruk, I. I. (2021). Teoriia i metodyka formuvannia sotsialnoi kompetentnosti maibutnikh

sotsialnykh pratsivnykiv u protsesi fakhovoi pidhotovky. Doctor’s thesis. Lutsk, Ternopil [in

Ukrainian].

Shumskyi, O. L., Shumska, O. O. (2022). Samoosvita yak pedahohichna problema. Visnyk

universytetu imeni Alfreda Nobelia. Ser.: Pedahohika ta psykholohiia, 1 (23), 75–81. URL:

https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2022/1/10.pdf (data zapytu: 12.02.24) [in Ukrainian].

Yachmenyk, M., Kornus, O., Braslavska, O., Rozhi, I. (2022). Osoblyvosti formuvannia «soft skills» u zdobuvachiv vyshchoi osvity v umovakh pedahohichnoho zakladu vyshchoi osvity. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 2, 16–25 [in Ukrainian].

Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/ english/self-educatio (data zapytu: 10.02.24) [in English].

Grover, R. L., Nangle, D. W., Buffie, M., Andrews, L. A. (2020). Defining social skills. Social Skills Across the Life Span. Academic Press, 3–24 [in English].

Parsons, T. (2008). Definition: Soft skills. URL: https://searchcio.techtarget.com/definition/softskills (data zapytu: 11.02.24) [in English].

Paus J. R., Aditama M. H. R., Mangante M. L. (2022). Improving soft skills and hard skills Wagra Learning Package C through the independent education curriculum in the Merdeka Belajar Scheme. Technium Social Sciences Journal, 37, 51–59. URL:

https://techniumscience.com/index.php/socialsciences/ (data zapytu: 11.02.24) [in English].

Shek, D. T., Leung, J. T., Merrick, J. (2017). Paradigm shift in youth development: Development of «soft skills» in adolescents. International Journal on Disability and Human Development, 16(4), 337–338. doi:10.1515/ijdhd-2017-7001 (data zapytu: 11.02.24) [in English].

The Future of Jobs. Report 2020 (2020). URL:

http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (data zapytu: 11.02.24) [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ