РОЛЬ САМООСВІТИ У РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ НАВИЧОК МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305066Ключові слова:
самоосвіта, майбутні соціальні працівники, соціальні навички, soft skills, розвиток, індивідуальний план, портфоліо, інноваційні методи навчання, позанавчальна діяльність, заклади вищої освітиАнотація
Стаття розкриває сутність самоосвіти та її значення у розвитку соціальних навичок у
майбутніх соціальних працівників. Навички «soft skills» майбутнього соціального працівника означено як його універсальні, надпрофесійні навички (загальні компетентності), які забезпечують йому гармонійну адаптацію в соціумі та успішне кар’єрне зростання.
Визначено важливе завдання закладу вищої освіти, яке полягає в тому, щоб допомогти
майбутньому соціальному працівнику навчитися самостійно розробляти індивідуальний план власної самоосвіти та водночас конструювати особисте портфоліо розвитку соціальних навичок
Посилання
REFERENCES
Bezliudna, N., Dudnyk, N. (2021). Formuvannia soft skills u maibutnikh pedahohiv yak umova realizatsii profesiinoho standartu vchytelia. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly, 2(6), 137–143 [in Ukrainian].
Bodrova, I. O. (2021). Samoosvita yak faktor profesiinoho samovyznachennia maibutnikh
sotsialnykh pratsivnykiv. Molodyi vchenyi, 3(91), 199–202 [in Ukrainian].
Butylina, O.V., Soroka, Yu. H. (2021). Rozvytok navychok samomenedzhmentu sotsialnoho
pratsivnyka. Innovatsiinyi potentsial sotsialnoi roboty v suchasnomu sviti: na mezhi nauky ta praktyky: materialy I Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Chernihiv, 20–21 travnia 2021 r. Chernihiv: NU «Chernihivska politekhnika», 58–60 [in Ukrainian].
Vasylenko, O. M., Syniuk, N. V., Ovod, Yu. V., Romanovska, L. I., Furdui, S. B., Sheremet, A. M.,
Yakubova, L. A. (2020). Teoretychni ta metodychni aspekty sotsialnoi diialnosti: monohrafiia.
Khmelnytskyi: FOP Tsiupak A. A., 336 s. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv, 367 s. [in Ukrainian].
Drozdova, Yu., Dubinina, O. (2020). Kontseptualni pidkhody do vyznachennia «soft skills» u
suchasnykh ta profesiinykh modeliakh. «Soft skills – nevid’iemni aspekty formuvannia
konkurentospromozhnosti studentiv u XXI stolitti»: tezy dop. Mizhvuzivskoho nauk.-metodych.
seminaru. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, S. 33. [in Ukrainian].
Zamashkina, O. (2021). Rozvytok soft skills u maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Pravova ta
sotsialna transformatsiia suchasnoho suspilstva v umovakh yevrointehratsii Ukrainy: zb. nauk. pr. za materialamy Vseukr. nauk.-prakt. konf. Izmail: RVV IDHU, 21–24. URL: http://idgu.edu.ua/wpcontent/uploads/2022/01/15.10.21-pravova-ta-socialna-transformacija-suchasnoho-suspilstva.pdf
(data zapytu: 10.02.24) [in Ukrainian].
Karpenko, O. H. (2008). Profesiina pidhotovka sotsialnykh pratsivnykiv v umovakh
universytetskoi osvity. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Klochko, A. (2005) Klochko A. O. Samoosvitnia diialnist vchytelia yak pedahohichna problema.
Pedahohika i psykholohiia formuvannia tvorchoi osobystosti: problemy i poshuky: zb. nauk. pr. KyivZaporizhzhia, 36, 266–273 [in Ukrainian].
Koliada, N., Kravchenko, O. (2020). Praktychnyi dosvid formuvannia «soft-skills» v umovakh
zakladu vyshchoi osvity. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 3(27), 137–145 [in Ukrainian].
Kochubei, T., Tkachuk, Yu. (2021). Sotsialni navychky soft skills u systemi kompetentnostei
maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Sotsialna robota ta sotsialna osvita, 2(7), 42–50 [in Ukrainian].
Mykhailyshyn, H., Prokopiv, L., Protas, O. (2023). Soft skills u profesiinomu ctanovlenni
maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Visnyk nauky ta osvity, 12 (18), 611–627. URL:
http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/8389/8434 (data zapytu: 12.02.24) [in
Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy (2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
(data zapytu: 10.02.24) [in Ukrainian].
Sydoruk, I. I. (2021). Teoriia i metodyka formuvannia sotsialnoi kompetentnosti maibutnikh
sotsialnykh pratsivnykiv u protsesi fakhovoi pidhotovky. Doctor’s thesis. Lutsk, Ternopil [in
Ukrainian].
Shumskyi, O. L., Shumska, O. O. (2022). Samoosvita yak pedahohichna problema. Visnyk
universytetu imeni Alfreda Nobelia. Ser.: Pedahohika ta psykholohiia, 1 (23), 75–81. URL:
https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2022/1/10.pdf (data zapytu: 12.02.24) [in Ukrainian].
Yachmenyk, M., Kornus, O., Braslavska, O., Rozhi, I. (2022). Osoblyvosti formuvannia «soft skills» u zdobuvachiv vyshchoi osvity v umovakh pedahohichnoho zakladu vyshchoi osvity. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 2, 16–25 [in Ukrainian].
Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/ english/self-educatio (data zapytu: 10.02.24) [in English].
Grover, R. L., Nangle, D. W., Buffie, M., Andrews, L. A. (2020). Defining social skills. Social Skills Across the Life Span. Academic Press, 3–24 [in English].
Parsons, T. (2008). Definition: Soft skills. URL: https://searchcio.techtarget.com/definition/softskills (data zapytu: 11.02.24) [in English].
Paus J. R., Aditama M. H. R., Mangante M. L. (2022). Improving soft skills and hard skills Wagra Learning Package C through the independent education curriculum in the Merdeka Belajar Scheme. Technium Social Sciences Journal, 37, 51–59. URL:
https://techniumscience.com/index.php/socialsciences/ (data zapytu: 11.02.24) [in English].
Shek, D. T., Leung, J. T., Merrick, J. (2017). Paradigm shift in youth development: Development of «soft skills» in adolescents. International Journal on Disability and Human Development, 16(4), 337–338. doi:10.1515/ijdhd-2017-7001 (data zapytu: 11.02.24) [in English].
The Future of Jobs. Report 2020 (2020). URL:
http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (data zapytu: 11.02.24) [in English]