КЛЮЧОВІ СОЦІАЛЬНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291895Ключові слова:
професійні компетентності, майбутні вчителі історії, фахові дисципліни, заклад вищої педагогічної освітиАнотація
У статті схарактеризовано деякі ключові соціальні детермінанти процесу формування
професійних компетентностей майбутніх вчителів історії під час вивчення фахових
дисциплін, що забезпечує не лише розвиток їхніх інтелектуальних творчих здібностей, а й
сприяє постійній творчій та соціально активній взаємодії зі всіма суб’єктами освітнього
процесу закладу вищої педагогічної освіти. Такими соціальними детермінантами нами
визначено: формування соціальної компетентності майбутніх вчителів історії поряд з
процесами їхньої соціокультурної ідентифікації; актуалізація провідних рис творчої
особистості; вирішення проблеми професійної самооцінки майбутніх вчителів історії; їхній
саморозвиток у процесах здобуття педагогічної професії; сучасні заклади вищої педагогічної
освіти забезпечують рівні стартові можливості у здобутті якісної професійної освіти та
сприяють реалізації їхніх потенційних можливостей, творчих здібностей, інтересів і
потреб у процесах професійної підготовки під час вивчення фахових дисциплін.
Посилання
REFERENCES
Antonova O. Ye Pedahohichna kreatyvnist u strukturi pedahohichnoi obdarovanosti vchytelia. Novi
tekhnolohii navchannia: Nauk.-metod. zb. /In-t innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity MONMS
Ukrainy, Akademiia mizhnarodnoho spivrobitnytstva z kreatyvnoi pedahohiky: V 2-kh ch. KyivVinnytsia, 2011. Vyp. 69. Ch. 2. S. 11 – 17.
Bulakh I. S. Psykholohiia osobystisnoho zrostannia pidlitka: Monohrafiia. Kyiv: NPU imeni M. P.
Drahomanova, 2003. 340 s.
Kremen V. Fenomen innovatsii: osvita, suspilstvo, kultura: Monohrafiia /Za red. V. H. Kremenia.
Kyiv: Pedahohichna dumka. 2008. 472 s.
Bekh I. Refleksiia u dukhovnomu «Ia» osobystosti. Ridna shkola. 2011. № 8–9. S. 9 – 14. URL:
dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_51. (data zapytu: 18.10.2023).
Serhiichuk O. Profesiina kompetentnist maibutnoho vchytelia. Pidhotovka studentiv do maibutnoi
profesiinoi diialnosti : naukovo-teoret. zb. Vyp. 1. Pereiaslav-Khmelnytskyi : SKD, 2008. 254 s.
Tsyba V. Zhyttieva kompetentnist u sotsialnii psykholohii. Kroky do kompetentnosti ta intehratsii
v suspilstvo : naukovo-metodychnyi zbirnyk. Kontekst, Kyiv 2000. S. 87–93.
Zhyttieva kompetentnist osobystosti : naukovo-metodychnyi posibnyk / za red. L. V. Sokhan, I. H.
Yermakova, H. M. Nesen. Кyiv : Bohdana, 2003. 520 s.
Onyshchuk, L.A. Humanizatsiia osvity yak osnovna determinanta rozvytku osobystosti. Ukrainskyi
pedahohichnyi zhurnal. 2017. № 3, S. 102–108.
Poliakova H. Kompetentnist yak oriientatsiia vchytelia na naivyshchyi rezultat u svoii roboti.
Zavuch. 2004. № 34. S. 8 – 10.
Molchanova A. O. Tolerantnist yak tsinnisna osnova profesiinoi diialnosti pedahoha: posibnyk.
Kyiv: Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy, 2013. 188 s.
Bekh I. D. Osobystist na shliakhu do dukhovnykh tsinnostei : monohrafiia. Kyiv – Chernivtsi :
«Bukrek», 2018. 320 s.
Yalanska S. P. Psykholohiia tvorchosti : navch. posib. Poltava : PNPU imeni V. H. Korolenka, 2014.
s.
Bekh I. Hotovnist pedahoha do innovatsiinoi diialnosti URL:
https://core.ac.uk/download/pdf/12080688.pdf (data zapytu: 26.10.2023).
Bekh I. D. Vykhovannia osobystosti: u 2 kn. Kyiv : Lybid, 2003. Kn. 2: Osobystisno oriientovanyi
pidkhid: naukovo-praktychni zasady. 344 s.
Pedahohichna maisternist: Pidruchnyk / za red. I. A. Ziaziuna. 2 he vyd., dopov. i pererobl. Kyiv:
Vyshcha shkola, 2004. 422 s.
Bekh I. Osobystist u prostori dukhovnoho rozvytku : navch. posib. 2012. Kyiv: Akademvydav.
s.
Pustovit H. P. Teoretychni kontsepty formuvannia profesiinoi kompetentnosti vykladachiv
zakladiv vyshchoi osvity. Nova pedahohichna dumka. 2021. № 2. S. 16 – 21.