ДО ПИТАННЯ ПРО ГЕНДЕРНИЙ АУДИТ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Алла Войтовська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4960-6348

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(9).2022.267349

Ключові слова:

гендер, освіта, заклад вищої освіти, гендерний паспорт, гендерний аудит, гендерний центр, соціальна робота, здобувачі вищої освіти

Анотація

У статті висвітлено важливість розвитку гендерної освіти. Метою є відображення об’єктивної інформації про гендерну ситуацію в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини. Розкрито роль закладів вищої освіти у формуванні людиноцентрованого середовища. Виявлено, що кожному ЗВО рекомендовано створити гендерний паспорт. Проаналізовано гендерну ситуацію на факультеті соціальної та психологічної освіти. Описано роботу та важливість різних напрямків діяльності Гендерного Центру. Перспективою для подальших досліджень є вивчення зарубіжного досвіду щодо гендерної освіти у ЗВО.

Біографії авторів

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор, декан факультету
соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини

Алла Войтовська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор філософії з соціальної роботи, викладач кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини

Посилання

Hendernyi pasport mista Umani (2021): navch.-metod. dovidnyk / Kucher Halyna Mykhailivna, Kravchenko Oksana Oleksiivna ; MON Ukrainy, Umanskyi derzh. ped. un-t imeni Pavla Tychyny. Uman : Vizavi [in Ukrainian].

Hendernyi pasport Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny (2022) / MON Ukrainy, Umanskyi derzh. ped. un-t imeni Pavla Tychyny ; uklad.: O. O. Kravchenko, A. I. Voitovska. Uman. [in Ukrainian].

Hendernyi pasport fakultetu sotsialnoi ta psykholohichnoi osvity Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny (2022) / MON Ukrainy, Umanskyi derzh. ped. unt imeni Pavla Tychyny ; uklad.: O. O. Kravchenko, A. I. Voitovska. Uman. [in Ukrainian].

Voitovska A. I. (2020) Henderna sotsializatsiia studentskoi molodi z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v umovakh VNZ : dys. … d-ra fil. : 231. Uman [in Ukrainian].

Henderna paradyhma osvitnoho prostoru. (2015) Kryvyi Rih: KNU, 2015. Vyp. 1.137 [in Ukrainian].

Karahodina O. H., Semyhina T. V. (2020) Henderna osvita u pidhotovtsi sotsialnykh pratsivnykiv. Vinnytsia: Yevropeiska naukova platforma. 25–37 [in Ukrainian].

Kravchenko O.O. (2020) Henderni aspekty liderstva maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v umovakh ZVO. Zbirnyk naukovykh prats UDPU imeni Pavla Tychyny. № 1. 95–104 [in Ukrainian].

Pavlenko A.V. (2020) Komunikatsiinyi ta prosvitnytskyi potentsial hendernoho audytu diialnosti VNZ. Henderna paradyhma osvitnoho prostoru. Vyp. 2. Kryvyi rih. [in Ukrainian].

Semyhina T. V., Yaroshenko A. A. (2019) Genderni aspekty suchasnoi sotsialnoi roboty: praktyka y osvita. Paradigms of the modern educational process: opportunities and challenges for society: collective scientific monograph / ed. by B. Shneider. 1st ed. Dallas: Primedia eLaunch LLC. 78–86 [in Ukrainian].

Fakultet sotsialnoi ta psykholohichnoi osvity Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny. URL: https://fspo.udpu.edu.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%b0/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%be-%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%bd%d1%96-%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%b8-2/%d0%b3%d0%b5%d0%bd%d0%b4%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%b8%d0%b9%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80/ (data zvernennia: 8.07.2022) [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-26

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ