ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ОБ’ЄКТІВ ПРИРОДИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОБЛЕМИ

Автор(и)

  • Григорій Пустовіт Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти , Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7754-0249

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(9).2022.267063

Ключові слова:

діти, ціннісне ставлення, ціннісні орієнтації, природа, об’єкти природи, форми, методи, засоби формування ціннісного ставлення

Анотація

У статті проаналізовано актуальну для вітчизняної системи освіти психолого-педагогічну проблему формування у дітей ціннісного ставлення до природи та окремих її об’єктів. Розкрито теоретичні засади і концептуальні положення вирішення цієї проблеми в ХХ – на початку ХХІ ст. Актуалізовано питання творчого упровадження педагогічної спадщини Василя Сухомлинського стосовно розв’язання цієї важливої проблеми. Автором схарактеризовано розуміння зазначеної проблеми в сучасній педагогічній науці і практиці в контексті реформування національної системи освіти й упровадження Концепції Нової української школи.

Біографія автора

Григорій Пустовіт, Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
природничо-математичної освіти, Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти

Посилання

Sukhomlynskyi V. O. Vybrani tvory: v 5 tomakh. T. 1. Kyiv: Radianska shkola, 1976. 654 s. [in Ukrainian]

Sukhomlynska L. Shkilnyi sad – skladova osvitno-vykhovnoho seredovyshcha shkoly Sukhomlynskoho. Innovatyka u vykhovanni. 2019. № 10. S.119-128. [in Ukrainian]

Bekh I. D. Osobystist na shliakhu do dukhovnykh tsinnostei: monohrafiia. Kyiv-Chernivtsi: «Bukrek», 2018. 320 c. [in Ukrainian]

Pustovit H. P. Teoretyko-metodychni osnovy ekolohichnoi osvity i vykhovannia uchniv 1- 9 klasiv u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh: Monohrafiia. Kyiv-Luhansk: Alma-mater, 2004. 540 s. [in Ukrainian]

Pavelkiv R. V. Psykholohichni osoblyvosti proiavu ta rozvytku samostiinosti v uchniv molodshoho

shkilnoho viku. Innovatyka u vykhovanni. 2015. Vyp. 2. S. 27–35. [in Ukrainian]

Pustovit H. P. Stavlennia dytyny do pryrody yak dominanta formuvannia ekolohichnoi vykhovanosti uchniv u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh. Innovatyka u vykhovann. Vyp. 5. Rivne : RDHU, 2017. S. 7 – 19. [in Ukrainian]

Bekh I. D. Dukhovno rozvynena osobystist u psykhovykhovnomu vymiri. Naukove zabezpechennia rozvytku osvity v Ukraini: aktualni problemy teorii i praktyky: zb. nauk. pr. Kyiv, 2017. S. 33 – 38. [in Ukrainian]

Pustovit H. P. Pozashkilna osvita i vykhovannia: teoretyko-dydaktychnyi aspekt: Monohrafiia. Knyha 1. Vydannia druhe dop. i vypr. – Vydavnytstvo MDU im. V. O. Sukhomlynskoho. 2010. 379 s. [in Ukrainian]

Pustovit H. P. Istoryko-pedahohichnyi vymir rozvytku ekolohichnoi osvity uchniv u zakladakh pozashkilnoi osvity. Nova pedahohichna dumka. ROIPPO, 2019. № 1. S. 136 – 145. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-26

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА