Досвід роботи В. Сухомлинського з молодими вчителями у вимірі сьогодення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234218

Ключові слова:

молодий учитель, професійне становлення, педагогічна майстерність, погляди В. Сухомлинського

Анотація

У статті розглянуто актуальну проблему професійного становлення молодого вчителя. Авторами уточнено сутність поняття «молодий вчитель». Акцентовано увагу на тому. що перші кроки професійної діяльності вчителя початківця в подальшому забезпечать формування його професійної  майстерності.

Досвід роботи видатного педагога В. Сухомлинського з молодими вчителями сьогодні не втратив актуальності та значущості. Власне досвід формування майстерності вчителів Павлиської середньої школи широко впроваджується у практику методичної роботи сучасних закладів середньої загальної освіти.

Біографії авторів

Валентина Федяєва, Херсонський державний університет

Докторка педагогічних наук, професорка

Наталія Бутенко, Херсонський державний університет

Кандидат педагогічних наук, доцентка

Посилання

Andrushchenko V., Dorohan S. Svitohliadna kultura suchasnoho vchytelia: problema formuvannia Vyshcha osvita Ukrainy. 2002. № 3. S. 15‒23 [in Ukrainian].

Diachenko B. A. Rozvytok profesionalizmu molodoho vchytelia v systemi pisliadyplomnoi osvity: Dys…. kand. ped. nauk. K., 2000 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro povnu zahalnu seredniu osvitu» Vidomosti Verkhovnoi Rady. 2020, № 31, st. 226 [ in Ukrainian].

Ziaziun I. A. Pedahohichna maisternist : pidruch. K.: SPD Bohdanova A.M., 2008. 376 s. [in Ukrainian].

Kremen V. H. Osvita i nauka v Ukraini – innovatsiini aspekty. Stratehiia. Rozvytok. Rezultaty. K. : Hramota, 2005. 448 s. [in Ukrainian].

Kurliand Z. N. Profesiina mobilnist – peredumova profesiinoho stanovlennia maibutnoho vchytelia . Nauka i osvita. 2005. № 7‒8. S. 40‒42 [in Ukrainian].

Lytvyn L. I. Nastavnytstvo yak efektyvna forma rozvytku molodoho vchytelia. Naukovi zapysky. Kirovohrad : RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2008. Vyp. 74. S. 70–72. [in Ukrainian].

Maksymets M. Problemy profesiinoho stanovlennia molodoho vchytelia. Visnyk lviv. un-tu. Ceriia pedahohichna ,2007. Vyp. 22. S. 75–83 [in Ukrainian].

Moroz A. H. Professyonalnaia adaptatsiia molodoho uchytelia : monohrafiia. K., 1998. 326 s.

[in Ukrainian].

Orlov V. F. Profesiine stanovlennia fakhivtsia (z dosvidu teoretykometodychnykh doslidzhen) Profesiine stanovlennia osobystosti: problemy i perspektyvy. Khmelnytskyi, 2003 [in Ukrainian].

Polovenko O. V. Rozvytok tvorchosti vchytelia u pedahohichnii spadshchyni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichnyi visnyk. 2013. № 2/3. S. 56–58 [in Ukrainian].

Radul V. V Social maturity of a young teacher: a monograph. K. : Higher school,1997. 269 с.

Rubynshtein M. M. Problemы uchytelia: Ucheb. posobye dlia stud. vыssh. ped. ucheb. zavedenyi / Pod red. V. A. Slastënyna. M., 2004. S. 84 [in Russian].

Sukhomlynskyi V. O. Vybrani tvory : v 5-ty t.4. K. : Radianska shkola, 1977. S. 640 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті