Ґендерний аспект розвитку соціальності майбутніх фахівців соціонімічної сфери як суб’єктів розбудови безпечного і здорового освітнього середовища

Автор(и)

  • Неллі Тарасенко Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-3990-1813
  • Ольга Рассказова Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-6431-0206
  • Катерина Волкова Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0003-1905-3295

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234215

Ключові слова:

соціальність, ґендер, майбутні фахівці, соціономічна галузь, безпечне і зорове середовище освітнього закладу

Анотація

У статті репрезентовано сутність та шляхи розвитку ґендерного аспекту соціальності майбутніх фахівців соціонімічної сфери. Розкрито поняття «ґендер», «соціальність», «прихований навчальний план», які складають основу для дослідження актуальної сьогодні проблеми розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у ЗЗСО. Схарактеризовано процес та умови розвитку ґендерного складника соціальності особистості майбутнього фахівця соціонімічної сфери як активного суб’єкта створення і підтримання доступного і затишного середовища для дитини в школі. Окреслено компоненти ґендерного складника соціальності людини (когнітивний, ціннісний, емоційно-особистісний, діяльнісно-поведінковий). Встановлено як на практиці уможливлюється його розвиток у здобувачів освіти соціонімічних спеціальностей в умовах педагогічного ЗВО.

Біографії авторів

Неллі Тарасенко, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи

Ольга Рассказова, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри соціальної роботи

Катерина Волкова, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи

Посилання

Chernova, A. (2016). Genderna rivnist i rozvytok: pohliad u konteksti yevropeiskoi stratehii Ukrainy. Kyiv: vydavnytstvo «Zapovit». URL: https://razumkov.org.ua/upload/Gender-FINAL-S.pdf

[in Ukrainian].

Marushchenko, O.A. (2013). «Prykhovanyi navchalnyi plan» suchasnoi shkoly: metodolohiia ta strukturuvannia predmetu doslidzhennia. Hender-PRO : zb. Nauk. prats, 1, 57‒64. [in Ukrainian].

Mishchyk, L. I., Holovanova, T. P., Vasylieva, V. V. (2006). Formuvannia hendernoi rivnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv v umovakh sotsialnoho partnerstva «fakultet hromadska orhanizatsiia». Zaporizhzhia: Prosvita [in Ukrainian].

Natsionalna stratehiia rozbudovy bezpechnoho i zdorovoho osvitnoho seredovyshcha u novii ukrainskii shkoli : Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.05.2020 № 195/2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/195/2020 [in Ukrainian].

Nechytailo, Yu. S. (2019). Rozvytok gendernoi sotsialnosti osobystosti v ontohenezi ta yii formuvannia v osvitnomu protsesi zakladu fakhovoi peredvyshchoi osvity. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5 : Pedahohichni nauky : realii ta perspektyvy : zb. nauk. prats, 72 (t.2), 62‒70 [in Ukrainian].

Prykhodkina, N. O. (2005). Suchasni problemy hendernoi osvity v vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialna robota – Pedagogical, psychological sciences and social work, 47, 26‒30 [in Ukrainian].

Pro zapobihannia ta protydii dyskryminatsii v Ukraini : Zakon Ukrainy vid 06.09.2012 № 5207-VI. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5207-17 [in Ukrainian].

Rasskazova, O.I. (2015). Hendernyi audyt osvitnoho seredovyshcha pedahohichnoho VNZ yak innovatsiina forma implementatsii hendernoho komponenta u vyshchu osvitu. Henderna paradyhma osvitnoho prostoru, 2, 123‒136 [in Ukrainian].

Rasskazova, O. I., Hryhorenko, V. L. (2015). Genderna sotsialnist osobystosti: strukturnyi analiz. Genderna polityka mist: istoriia i suchasnist. URL: https://eprints.kname.edu.ua/43365/1/229-230.pdf [in Ukrainian].

Rasskazova, O.I, Tarasenko, N.V. (2015). Dosvid roboty oseredkiv gendernoi osvity pedahohichnoho vyshchoho navchalnoho zakladu. Genderna paradyhma osvitnoho prostoru, 1,132‒135 [in Ukrainian].

Rasskazova, O. I. (2014). Teoriia i praktyka rozvytku sotsialnosti shkoliariv v umovakh inkliuzyvnoi osvity. Doctor’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Ryzhanova, A. O. (2012). Rozvytok sotsialnosti v kulturi informatsiinoho suspilstva. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity – Problems of engineering and pedagogical education, 36, 240‒245 [in Ukrainian].

Syniakova, V. B. (2012). Sotsialno‐pedahohichnyi suprovid protsesu hendernoi sotsializatsii divchat-pidlitkiv z nepovnykh rodyn. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Kharchenko, S. Ya. (2012). Znachennia katehorii «sotsialnist» u poshukakh metodolohichnoi osnovy rozvytku suchasnoi sotsialno-pedahohichnoi nauky. Sotsialna pedahohika: teoriia ta praktyka – Social pedagogy: theory and practice, 3, 4‒13 [in Ukrainian].

Tsokur, O., Ivanova, I. (2008). Rozvytok gendernoho pidkhodu v osviti. URL: http:// www.osvita.ua/school/upbring/1693 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті