Особливості формування духовно-творчого потенціалу студентської молоді

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234161

Ключові слова:

студентська молодь, духовність, творчість, духовно-творчий потенціал, освітній процес, якість освіти, моніторинг, соціально-педагогічний моніторинг

Анотація

У статті розглянуто особливості формування духовно-творчого потенціалу студентської молоді на основі соціокультурних, морально-етичних, творчих потреб та ціннісних орієнтацій студентів. Проаналізовано взаємозв’язок та взаємозалежність об’єктивних та суб’єктивних чинників способу життєдіяльності сучасної молоді та її ролі у формуванні світогляду, ціннісно-нормативної моделі поведінки, морально-етичних способів пізнання, спілкування та дозвілля. Визначено роль освіти у становленні та розвитку студентської молоді як інтелектуального потенціалу держави. Розмежовано сутність понять «якість вищої освіти», «якість освітньої діяльності» у контексті функціонування закладу вищої освіти. Обґрунтовано необхідність запровадження в діяльність освітніх закладів моніторингу як методу (системи, методики, технології) постійної діагностики освітнього процесу та аналізу емпіричної інформації з метою порівняння базових і нормативних показників та попередження небажаних відхилень у процесах пізнання, спілкування й дозвілля студентської молоді.

Біографія автора

Наталія Дзюбишина, Рівненський державний гуманітарний університет

Кандидат педагогічних наук, доцент, декан художньо-педагогічного факультету

Посилання

Verbets V., Dziubyshyna N., Fridrikh A. Problemy transformatsii ta rehuliatsii sotsialno-psykholohichnoho dyskomfortu studentskoi molodi. Molodizhna polityka: problemy ta perspektyvy: zb. nauk. prats. 2017. Vypusk. 8. Red. S. Shchudlo. Drohobych – Zelena Hura : «Trek LTD». S. 14–19.

Verbets V. V. Moralno-etychni tsinnosti v systemi vykhovannia studentskoi molodi. Khrystyianski tsinnosti: istoriia: Pohliad u tretie tysiacholittia: nauk. zapysky. Nats. un-tet «Ostrozka akademiia», 2020. S. 230–233.

Podvizhnost' struktury. Sovremennye processy social'noj mobil'nosti / Makeev S. A., Pribytkova I. M., Simonchuk E. V. i dr. Kiev : In-tut sociologii NANU, 1999. 149 s.

Podgurecki YU., SHCHudlo S. Obrazovanie kak informacionno-kommunikativnaya sistema. M. : OOO «NIPKC Voskhod-A», 2010. 168 s.

Pedahohichna diahnostyka formuvannia dukhovno-tvorchoho potentsialu studentskoi molodi: monohrafiia. Rivne: RDHU, 2005. 383 s.

Savchyn M. V. Dukhovnyi potentsial liudyny: monohrafiia. Ivano-Frankivsk: Vydavnytstvo «Plai» Prykarpatskoho un-tu, 2001. 203 s.

Sokurianska L. Hromadianska identychnist suchasnoho ukrainskoho studentstva: chynnyky konstruiuvannia. Molodizhna polityka: problemy ta perspektyvy. Vyp. 2: zb. nauk. prats. Nauk. red. S.A. Shchudlo. Drohobych, 2011. 498 s. S. 360–364.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті