ТКАЦТВОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧОГО СУПРОВОДУ ОСІБ З ОЗНАКАМИ ПОСТТРАВМАТИЧНОГО СТРЕСОВОГО РОЗЛАДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.5.2020.220788

Ключові слова:

ткацтво терапія, соціально-психологічна реабілітація, психологічний супровід, стрес, жертви насилля, соматизації, терапія, тривожність, травматичний досвід.

Анотація

У статті розглянуто ткацтвотерапію як засіб розвитку мисленнєвих операції особистості, спосіб виокремлювати причинно-наслідкові зв’язки у поведінкових реакціях індивіда. Виявлено позитивний ефект на пізнавальну, проектувальну, прогностичну, інформаційну, технологічну, рефлексивну, аналітичну функції мислення клієнта. Розглянуто вплив ткацтво терапії під час консультування жертв насилля, як метод психологічого супроводу осіб з ознаками посттравматичного стресового розладу, а також як вид соціально-психологічної адаптації осіб з гострою реакцією на стрес та ПТСР. Виокремлено чинники, які впливають на процес психосоматизації та порушення міжособистісних відносин.

Біографія автора

Владислава Швець, В.о. керівника відділення «Клініка, дружня до молоді».

Кандидат психологічних наук.

Посилання

Abramova G. S., Prakticheskaja psihologija . Moskva: Akademіja, 1997. 368 s.

Averin V. A. Psihologija detej i podrostkov: monografija. Sankt-Peterburg, 1994. 178 s.

Adler A. Teorija lichnosti. Teorii lichnosti v zapadnoevropejskoj i amerikanskojpsihologii : Hrestomatija po psihologi lichnosti. Samara: Izdatel'skij dom «BAHRAH», 1996. S. 154-163.

Borishevskij M. I. Razvitie samoreguljacii povedenija shkol'nikov : dis. … d-ra psihol. nauk: 19.00.07 /Kiїv, 1992. 77 s.

Bratus' B. S. Anomalii lichnosti. Moskva: Mysl', 1988. 301s.

Bjutner K. Zhit' s agressivnymi det'mi. Moskva: Pedagogika, 1991. 144 s.Byutner K.. Zhit s agressivnymi detmi.– M.: Pedagogika. 1991. 144 s.

Doktor Dzhudit Herman. Psykholohichna travma ta shliakh do vyduzhuvannia: naslidky nasylstva – vid znushchan u sim’i do politychnoho teroru. /pereklad z anhl. O. Lyzak, O. Nakonechna, O. Shlapak. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva, 2015. 416 s.

Zaharov A. I. Kak preodolet' strahi u detej. Moskva: Pedagogika, 1986. 112 s.

Zaharov A. I. Rebenok do rozhdenija i psihoterapіja posledstvij psihicheskih travm. Sankt-Peterburg: SOJuZ, 1998. 144 s.

Keryk O. Ye. Vzaiemozv’iazok emotsiinoho komponentu samosvidomosti iz perezhyvanniam psykhotravmuiuchykh sytuatsii: avtoref. dys. na zdobuttia nauk.stupenia kand. psykhol. nauk: 19.00.01 / Kyiv, 2009. 13 s.

Kyselova O. A. Osoblyvosti psykholohichnoi pronyklyvosti u osib z riznoiu emotsiinoiu dyspozytsiieiu: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. psykhol. nauk : 19.00.01 / Kyiv, 1999. 19 s.

Sluckij V. M., Psihologicheskie metody korrekcii lichnosti rebenka. Voprosy psihologii. 1984. №6. S. 141–145.

Tatarina Ye. Tkanynna terapiia v roboti z riznymy katehoriiamy kliientiv : navchalno-metod. posibnyk. Kyiv: ASTAMIR V, 2016. 88 s.

Shvets V. V., Vykorystannia avtorskykh metaforychnykh asotsiatyvnykh kart «Tkanyny», «Motyvy», pry roboti z pidlitkamy z metoiu znyzhennia naslidkiv stresu ta rozvytku navykiv samorehuliatsii. Aktualni pytannia, problemy ta perspektyvy rozvytku humanitarnoho znannia u suchasnomu informatsiinomu prostori: natsionalnyi ta internatsionalnyi aspekty: zb. Naukovykh prats / Za zah. red. D. filos.n. Zhurby M. A. Chastyna 2. Monreal: TsSP «NBK»; Sievierodonetsk: vyd-vo SNU im. V. Dalia. S.26-29.

Shvets V. Vplyv simeinoho vykhovannia na formuvannia povedinkovykh reaktsii dytyny. Zdobutky, problemy ta perspektyvy pedahohichnoi nauky ta praktyky v umovakh innovatsiinoi perebudovy ukrainskoi natsionalnoi osvity: materialy IV Vseukrainskoi studentskoi naukovoi konferentsii, (Uman, 15 kvitnia 2011r.) / red.kol.: Dudnyk O. V. ta inshi. Uman: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Vizavi», 2012. S.210-212.

Shvets V. Deviatsii v povedintsi osobystosti ta shliakhy yikh podolannia. Formuvannia osobystosti v umovakh suchasnoho suspilstva: materialy studentskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (17 lystopada 2010 r.) / red.kol.: O. V. Chepka, Z. V. Yablonska, M. V. Dzysiuk. Uman: PP Zhovtyi. 2010. S. 46-50.

Shvets V. V. Doslidnytska diialnist uchnia yak neobkhidna skladova uspishnoi samorealizatsii kompetentnoho spetsialista. Doslidnytskyi komponent u diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv ta pozashkilnykh zakladiv osvity: retrospektyva ta perspektyva: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 21 lystopada 2013 roku, m. Kyiv.: Instytut obdarovanoi dytyny, 2013. S.218-225.

Shvets V., Malyshevska I. Tkatstvoterapiia yak zasib korektsii porushen psykhofizychnoho rozvytku ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Zdorov’ia zberihaiuchi osnovy formuvannia maibutnoho hromadianyna Ukrainy: materialy mizhvuzivskoi studentskoi naukovo-praktychnoi konferentsii 26 kvitnia 2012 r. / red. kol. O. V. Chepka ta in. Uman: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Vizavi», 2012. S. 105-106.

Shvets Vladyslava. Narodne remeslo yak osnova formuvannia simeinykh tradytsii. Sim’ia yak chynnyk formuvannia osobystosti doshkilnyka, uchnia, studenta: Materialy Vseukrainskoho naukovo-metodychnoho seminaru, (Uman, 21 liutoho 2012r.) / red. kol.: Tkachuk L. V. ta in. Uman: PP Zhovtyi O.O., 2012. S. 158-160.

Shvets V. V., «Tkatstvoterapiia» yak alternatyva u roboti shkilnoho psykholoha u roboti z ditmy z osoblyvymy potrebamy (z rezultativ roboty). NOVATION: Ezhemesiachnyi mezhdunarodnyi nauchnyi zhurnal: Varna. №3. 2016. S.155-159.

Shvets V. V. «Tekstyleterapiia» yak metod vplyvu na rozvytok tvorchykh zdibnostei starshoklasnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv ta spetsializovanykh navchalnykh zakladiv.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-23

Номер

Розділ

Статті