ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ: СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(4).2020.215464Ключові слова:
особи з інвалідністю, інклюзивна освіта, соціально-правове забезпечення, інноваційна діяльність, інклюзія, Конвенція ООН, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивні класи.Анотація
У статті проаналізовано процес та етапи становлення інклюзивної освіти в Україні; виокремлено та схарактеризовано інноваційні аспекти у тому чи іншому періоді інклюзивного розвитку освіти. Завдяки використанню методів аналізу, синтезу та узагальнення нормативно-правових актів та документів виявлено основні етапи становлення інклюзивної освіти. З’ясовано, що розвиток інклюзивної освіти – закономірний етап розвитку системи спеціальної освіти, пов’язаний із переосмисленням суспільством і державою ставлення до неповносправних, із визначенням їхнього права на одержання рівних із іншими особами можливостей у різних галузях життя, зокрема в освіті.Посилання
Azhazha, M. A. (2019). Upravlinski aspekty inkliuzyvnoi osvity: sutnist, istoriia, perspektyvy. Publichne upravlinnia i administruvannia v Ukraini. Sektsiia 1. Teoriia ta istoriia derzhavnoho upravlinnia, 10, 9–15.
Hevko, I. (2019). Inkliuzyvna osvita v Ukraini: suchasnyi stan ta problemy rozvytku. Naukovyi Visnykmnuimeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 1(64), liutyi, 52–58.
Kolupaieva, A. (2014). Inkliuzyvna osvita yak model sotsialnoho ustroiu. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 2, 7–18.
Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov dopraktyky. K.: ATOPOL.
Levchenko, L. S. (2015). Rozvytok systemy inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Pedagogichni nauky`: teoriya, istoriya, innovacijni texnologiyi, 3. URL: http: //nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_3_6
Suprun, M., & Shevchenko, V. Rozvytok spetsialnoi osvity v nezalezhnii Ukraini. URL: http://lib.iitta.gov.ua/7.pdf.