ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАВЧАЛЬНО-ДОПОМІЖНОГО ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ НЕФОРМАЛЬНОЇ ТА ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Жихорська Київський національний університет імені Тараса Шевченка., Україна https://orcid.org/0000-0001-9722-3160

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(4).2020.215426

Ключові слова:

професійна компетентність, навчально-допоміжний персонал, формування професійної компетентності, структура професійної компетентності навчально-допоміжного персоналу, неформальна освіта, інформальна освіта.

Анотація

У статті розкрито сутність формування професійної компетентності. Важливими складовими цього процесу є неформальна та інформальна освіта. Проаналізовано зарубіжну та вітчизняну літературу, на основі якої і розкрито сутність цих понять. Описано сутність діяльності навчально-допоміжного персоналу та особливості розвитку їхньої професійної компетенції засобами неформальної та інформальної освіти. Також охарактеризовано структуру, критерії та показники професійної компетентності та виявлено проблеми, які перешкоджають її формуванню.

Біографія автора

Оксана Жихорська, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Кандидат педагогічних наук, методист вищої категорії Науково-методичного центру організації навчального процесу.

Посилання

Zhykhorska, O. V. (2011). Korporatyvne navchannia personalu klasychnykh universytetiv: poniatiino-terminolohichnyi dyskurs u konteksti upravlinskoi diialnosti. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Seriia: Pedahohichni nauky, Issue 8, part. 1, 118–122 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2014). Sutnist intehratsii vydiv osvity u pidhotovtsi navchalno-dopomizhnoho personalu VNZ. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, 4(25), 193–199 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2015). Struktura profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, 2(27), Vol. 2, 12–21 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2015). Kryterii, pokaznyky ta rivni sformovanosti profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, Vol. III(34), 69, 33–38 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2015). Realizatsiia modeli formuvannia profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu v umovakh intehratsii formalnoi, neformalnoi ta informalnoi osvity. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 10(54), 85–95 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2015). Zmist formuvannia profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu v umovakh intehratsii formalnoi, neformalnoi ta informalnoi osvity. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: Pedahohika, 2(15), 113–120 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2011). Profesiinyi rozvytok navchalno-dopomizhnoho personalu klasychnykh universytetiv v umovakh korporatyvnoho navchannia. Problemy osobystosti v suchasnii nautsi: rezultaty ta perspektyvy doslidzhen: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Kyivskyi universytet, 22–23 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2015). Model formuvannia profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu v umovakh intehratsii formalnoi, neformalnoi ta informalnoi osvity. Osvitni innovatsii: filosofiia, psykholohiia, pedahohika: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Sumy: Mriia, part. 2, 42–46 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. V. (2016). Poetapne formuvannia profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu v umovakh intehratsii formalnoi, neformalnoi ta informalnoi osvity. Perspektyvni napriamy rozvytku suchasnykh pedahohichnykh i psykholohichnykh nauk: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kharkiv: Tsentr pedahohichnykh doslidzhen, 36–40 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Номер

Розділ

Статті