ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ОБДАРОВАНОЮ ОСОБИСТІСТЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(4).2020.215425

Ключові слова:

умови розвитку, обдарована особистість, молодший школяр, освітнє середовище, технології соціальної роботи, процес адаптації, здібність, талант.

Анотація

У публікації розглянуто сучасні інноваційні моделі та технології соціальної та педагогічної роботи з обдарованою особистістю. Також у статті розкрито психолого-педагогічні умови розвитку обдарованої особистості школяра в соціокультурному середовищі школи. Автор аналізує провідні чинники, які впливають на розвиток обдарованої особистості.
У цілому статтю присвячено аналізу проблеми обдарованості особистості у контексті соціальних стереотипів, що існують в інформаційному середовищісучасного суспільства. Розкрито психологічний зміст обдарованості особистості,виділено чинники, що визначають обдарованість. Розглядається сутність соціальнихстереотипів, основні їх характеристики та функції у суспільстві. Визначено роль та місце стереотипів у сучасному інформаційному середовищі та їх зв’язок з обдарованістю особистості. Психологічні особливості обдарованої особистості дозволяють їй уникати негативного впливу стереотипів у сучасному інформаційному середовищі.

Біографія автора

Ольга Бойко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Посилання

Borovytska, O. M. (2017). U poshukakh innovatsiinykh tekhnolohii navchalnoho protsesu. Innovatsiini tekhnolohii navchannia obdarovanoi molodi: materialy proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny, 31–36 [in Ukrainian].

Vyhotskii, L. S. (1984). Sobranie sochineniy (Vol. 1–6); Vol. 4. Detskaya psikhologiya. D. B. El’konina (Ed.). Moskva: Pedagogika [in Ukrainian].

Ihnatova, O. M. (2017). Treninhovyi maidanchyk – innovatsiina model nadannia osvitnikh posluh obdarovanoi uchnivskoi molodi. Innovatsiini tekhnolohii navchannia obdarovanoi molodi: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny [in Ukrainian].

Kotelia, T. M. (2017). Innovatsiini modeli pidtrymky protsesiv rozvytku osobystosti dytyny (z dosvidu roboty Kotelii T. M.). Innovatsiini tekhnolohii navchannia obdarovanoi molodi: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny [in Ukrainian].

Moliako, V. A. (2007). Tvorcheskaya konstruktologiya (prolegomeny): Kyiv: Osvіta Ukrainy [in Ukrainian].

Teplov, B. M. (1985). Psikhologiya muzykal’nykh sposobnostey: izbrannye trudy (Vol. 1–2). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Sternberg, R. J. (2000). Wisdom as a form of giftedness: Gifted Child Quarterly, 44(4), 252–260.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Номер

Розділ

Статті