ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ОБДАРОВАНОЮ ОСОБИСТІСТЮ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(4).2020.215425Ключові слова:
умови розвитку, обдарована особистість, молодший школяр, освітнє середовище, технології соціальної роботи, процес адаптації, здібність, талант.Анотація
У публікації розглянуто сучасні інноваційні моделі та технології соціальної та педагогічної роботи з обдарованою особистістю. Також у статті розкрито психолого-педагогічні умови розвитку обдарованої особистості школяра в соціокультурному середовищі школи. Автор аналізує провідні чинники, які впливають на розвиток обдарованої особистості.
У цілому статтю присвячено аналізу проблеми обдарованості особистості у контексті соціальних стереотипів, що існують в інформаційному середовищісучасного суспільства. Розкрито психологічний зміст обдарованості особистості,виділено чинники, що визначають обдарованість. Розглядається сутність соціальнихстереотипів, основні їх характеристики та функції у суспільстві. Визначено роль та місце стереотипів у сучасному інформаційному середовищі та їх зв’язок з обдарованістю особистості. Психологічні особливості обдарованої особистості дозволяють їй уникати негативного впливу стереотипів у сучасному інформаційному середовищі.
Посилання
Borovytska, O. M. (2017). U poshukakh innovatsiinykh tekhnolohii navchalnoho protsesu. Innovatsiini tekhnolohii navchannia obdarovanoi molodi: materialy proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny, 31–36 [in Ukrainian].
Vyhotskii, L. S. (1984). Sobranie sochineniy (Vol. 1–6); Vol. 4. Detskaya psikhologiya. D. B. El’konina (Ed.). Moskva: Pedagogika [in Ukrainian].
Ihnatova, O. M. (2017). Treninhovyi maidanchyk – innovatsiina model nadannia osvitnikh posluh obdarovanoi uchnivskoi molodi. Innovatsiini tekhnolohii navchannia obdarovanoi molodi: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny [in Ukrainian].
Kotelia, T. M. (2017). Innovatsiini modeli pidtrymky protsesiv rozvytku osobystosti dytyny (z dosvidu roboty Kotelii T. M.). Innovatsiini tekhnolohii navchannia obdarovanoi molodi: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny [in Ukrainian].
Moliako, V. A. (2007). Tvorcheskaya konstruktologiya (prolegomeny): Kyiv: Osvіta Ukrainy [in Ukrainian].
Teplov, B. M. (1985). Psikhologiya muzykal’nykh sposobnostey: izbrannye trudy (Vol. 1–2). Moskva: Pedagogika [in Russian].
Sternberg, R. J. (2000). Wisdom as a form of giftedness: Gifted Child Quarterly, 44(4), 252–260.