Актуальні проблеми навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2.2019.158429Ключові слова:
особи з особливими освітніми потребами, інклюзивна освіта, медична модель порушень, нормалізація, соціальна модель порушень, інтеграція, соціалізаціяАнотація
Статтю присвячено актуальним проблемам навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами. Висвітлено етапи зміни ставлення суспільства та держави до осіб з особливими освітніми потребами й становлення системи інклюзивної освіти. Обґрунтовано дефініції «медична», «нормалізація» та «соціальна» моделі порушень. Автором також розкрито сутність, переваги та недоліки сучасної інклюзивної освіти.
Посилання
Бойко В. О. Інклюзивна освіта: до питання визначення поняття та особливостей її запровадження / В. О. Бойко – К. : 2012. – 310 с.
Засенко В. В. Рівний доступ до якісної освіти дітей з особливими потребами / В. В. Засенко – К. : Науковий світ. – 2002. – 340 с.
Інклюзивна школа: особливості організації та управління : навчально-методичний посібник / Кол. авторів: А. А. Колупаєва, Н. З. Софій, Ю. М. Найда. – К. : 2007. – 128 с.
Спеціальна педагогіка : Понятійно-термінологічний словник / За ред. академіка В. І. Бондаря. – Луганськ : Альма-матер, 2003. – 436 с.
Соціальна робота з людьми з особливими потребами : методичні матеріали для тренера / За ред. Звєрєвої І. Д. – К. : Наук. світ, 2002. – 552 с.
Таланчук П. М., Супровід навчання студентів з особливими потребами в інтегрованому освітньому середовищі : навчально-методичний посібник / П. М. Таланчук, К. О. Кольченко, Г. Ф Нікуліна. –К. : Соцінформ, 2004. – 289 с.
Лорман Т. Інклюзивна освіта : практичний посібник / Т. Лорман, Дж. Деппелер, Д. Харві. – К. : СПДФО Парацян І. С., 2010. – 130 с.