Теоретико–прикладні конструкти соціально–педагогічної роботи у закладах позашкільної освіти

Автор(и)

  • Григорій Пустовіт Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна https://orcid.org/0000-0001-7754-0249

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1.2018.154330

Ключові слова:

теоретико–прикладний конструкт, учнівська молодь, заклади позашкільної освіти, соціально–педагогічна робота, освітньо–виховний процес

Анотація

У статті визначено й схарактеризовано сучасний стан системи позашкільної освіти в Україні, виокремлено змістові характеристики ключових конструктів соціально–педагогічної роботи з учнівською молоддю, якій надається обов’язково розвивальне, соціально адаптаційне і соціалізуюче спрямування, тим самим сприяючи не лише розвитку інтелектуальних творчих здібностей учнівської молоді, а й постійній творчій взаємодії та емоційній співпраці всіх суб’єктів освітньо–виховного процесу. Актуалізовано увагу на необхідності створення комфортних умов для навчання у цих закладах освіти, зміст якої безпосередньо спрямовуються не лише на усвідомлення й засвоєння учнівською молоддю системних знань, умінь і навичок їх застосування, але й, що є найважливішим, на формування ціннісних орієнтацій і системи цінностей.

Біографія автора

Григорій Пустовіт, Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри природничо-математичної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Посилання

Булах І. С. Психологія особистісного зростання підлітка: Монографія. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2003. – 340 с.

Концепція позашкільної освіти // Інформаційний збірник Міносвіти України. – № 7. – 1997. – С. 22–32.

Пустовіт Г. П. Позашкільні навчальні заклади – погляд у майбутнє / Г. П. Пустовіт// Нова педагогічна думка: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції [«Формування соціальної компетентності вихованців позашкільних навчальних закладів»], (Рівне, 9-10 червня 2011). – Рівне, 2011. –№3. – С. 17–19.

Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору / авт. В. Г. Кремень. – К. : Педагогічна думка. – 2009. – 520 с.

Пустовіт Г. П. Педагогічна складова дозвіллєвої діяльності дитини у позашкільних навчальних закладах: соціокультурні виклики // Інноватика у вихованні :зб. наук. пр. Вип.3 / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол. : О. Б. Петренко, Н. М. Гринькова, Т. С. Ціпан та ін. – Рівне : РДГУ, 2016. – С. 15–27.

Пустовіт Г. П. Інтерактивні методи навчання і виховання у позашкільному навчальному закладі // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 2 / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол. : О. Б. Петренко, Н. М. Гринькова, Т. С. Ціпан та ін. – Рівне : РДГУ, 2015. – С. 24–38.

Пустовіт Г. П. Соціалізація підлітків у процесі гурткової роботи у позашкільному навчальному закладі / Г. П. Пустовіт // Соціальна педагогіка: теорія і практика. – №3. – 2005. С. 36 – 42; , с. 36-42; Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні // Освіта України. – №94 (від 3.12.2004 р.) – С. 6 –10.

Пустовіт Г. П. Формування ціннісних орієнтацій особистості у позашкільних навчальних закладах: теоретичний контекст / Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Вип.760. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2015. – 120–129.

Саух П. Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас (між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією). Розвиток сучасної освіти: освіто логічні наголос : наук. пр./ за матер. Першої Всеукр. наук.-прак. конф. «Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти» авт. кол.: В. Г. Кремень, О. В. Сухомлинська, І. Д. Бех, В. О. Огнев’юк, В. М. Ткаченко, П. Ю. Саух, Д. І. Дзвінчук, С. О. Сисоєва, І. В. Соколова. – К. : Київ, ун-т ім. Б Грінченка, 2011. – 152 с.

Алєксєєнко Т. Ф. Соціально-педагогічна діяльність. Енциклопедія позашкільної освіти /РДГУ, НМЦ інноваційних технологій виховного процесу НАПН України, РОІППО; головний ред. Г. П. Пустовіт. – Рівне : О. Зень, 2017. – 525 с.

Первушевська І. О. Соціальна відповідальність та муніципальний резонанс діяльності позашкільного навчального закладу. Енциклопедія позашкільної освіти / РДГУ, НМЦ інноваційних технологій виховного процесу НАПН України, РОІППО; головний ред. Г. П. Пустовіт. – Рівне : О. Зень, 2017. – 525 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті