ОРГАНІЗАЦІЯ БЕЗБАР’ЄРНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Гнатюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-1207-9081
  • Віра Колмакова Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-5414-0939
  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Богдана Семко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(13).2024.316763

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивне безбар’єрне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, природничі науки, візуальна підтримка

Анотація

Дослідження зумовлене тенденцією збільшення в Україні людей з інвалідністю, зокрема,
дітей з особливими освітніми потребами. У статті аналізуються сучасні підходи до
розв’язання нагальних питань щодо інтеграції людей з інвалідністю у сучасне суспільство і,
як наслідок, безбар᾽єрної доступності до навчання дітям з особливими освітніми
потребами (ООП) для їх самореалізації. На сучасному етапі пріоритетного значення набуває
організація безбар’єрного освітнього середовища в закладах освіти, у якому всі діти
навчаються разом за загальноосвітніми навчальними програмами, з урахуванням до
потреб дитини з ООП.
Багато учнів з розладами аутистичного спектру (РАС) та затримкою психомовного
розладу (ЗПР) мають труднощі сприйняття письмової мови і не можуть осмислити весь
навчальний матеріал за один раз пояснення вчителя. Тому запропоновані у статті
методичні розробки, будуть корисними для педагогічних працівників (учителів, асистентів
вчителів. Психологів та інших) і допоможуть зробити простішим та послідовним складний
освітній процес зі змінами одного виду діяльності на інший, щоб не викликати
стурбованості учнів з ООП.
У статті представленні приклади адаптації навчального матеріалу у вигляді картинок,
малюнків, що складають послідовність їх освітньої діяльності. Такі матеріали можна
використовувати для учнів у яких виникають організаційні труднощі, які заважають
сприймати навчальний матеріал протягом всього уроку

Біографії авторів

Оксана Гнатюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Віра Колмакова, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 старша викладачка кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Богдана Семко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОПП
«Середня освіта (Фізика. Інформатика)», Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-29

Номер

Розділ

МОЛОДІЖНА РОБОТА. МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКА