ОРГАНІЗАЦІЯ БЕЗБАР’ЄРНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(13).2024.316763Ключові слова:
інклюзія, інклюзивне безбар’єрне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, природничі науки, візуальна підтримкаАнотація
Дослідження зумовлене тенденцією збільшення в Україні людей з інвалідністю, зокрема,
дітей з особливими освітніми потребами. У статті аналізуються сучасні підходи до
розв’язання нагальних питань щодо інтеграції людей з інвалідністю у сучасне суспільство і,
як наслідок, безбар᾽єрної доступності до навчання дітям з особливими освітніми
потребами (ООП) для їх самореалізації. На сучасному етапі пріоритетного значення набуває
організація безбар’єрного освітнього середовища в закладах освіти, у якому всі діти
навчаються разом за загальноосвітніми навчальними програмами, з урахуванням до
потреб дитини з ООП.
Багато учнів з розладами аутистичного спектру (РАС) та затримкою психомовного
розладу (ЗПР) мають труднощі сприйняття письмової мови і не можуть осмислити весь
навчальний матеріал за один раз пояснення вчителя. Тому запропоновані у статті
методичні розробки, будуть корисними для педагогічних працівників (учителів, асистентів
вчителів. Психологів та інших) і допоможуть зробити простішим та послідовним складний
освітній процес зі змінами одного виду діяльності на інший, щоб не викликати
стурбованості учнів з ООП.
У статті представленні приклади адаптації навчального матеріалу у вигляді картинок,
малюнків, що складають послідовність їх освітньої діяльності. Такі матеріали можна
використовувати для учнів у яких виникають організаційні труднощі, які заважають
сприймати навчальний матеріал протягом всього уроку