ВОЛОНТЕРСТВО ЯК СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА (СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНА РОБОТА)

Автор(и)

  • Марія Моторна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4915-0782

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(10).2023.282275

Ключові слова:

волонтер, волонтерська діяльність, компетентність, компонент, культура, проект, самореалізація студентів

Анотація

Соціальна безпека держави, а саме соціальна безпека людей, є ключовим фактором її
стабільності та подальшого розвитку. Проте обмежені ресурси, наявні державні
структури та організації не завжди можуть повністю забезпечити та підтримати
бажаний рівень соціальної безпеки у державі. Саме тому пошук та використання нових
підходів до забезпечення соціальної безпеки, є важливим завданням державної політики.
У статті проаналізовано теоретичні аспекти розвитку волонтерського руху, становлення
соціальної роботи, як окремої галузі наук, створення і реалізація ідеї розширення соціальної
сфери, побудови громадянського суспільства, що передбачає орієнтацію на пріоритети
духовності і моралі. Розкрито поняття волонтерства та залучення волонтерів,
висвітлено стан волонтерства серед молоді на Вінниччині та загалом в Україні. Розкрито
досвід підготовки молоді до волонтерської роботи у Вінницькому обласному центрі
народної творчості. З метою пошуку ефективних шляхів залучення молоді до
волонтерства, проаналізовано законодавчі документи, теоретичні та практичні
матеріали.

Біографія автора

Марія Моторна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

аспірантка спеціальності 231 Соціальна робота, Уманський
державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Посилання

REFERENCES

Andrushhenko V. (2006). Strategiya dlya osvity`. Za materialamy` zvitu viddilu filosofiyi ta

prognozuvannya rozvy`tku osvity` Insty`tutu vy`shhoyi osvity` APN Ukrayiny`. Vy`shha osvita Ukrayiny`.

Vol. 3. [in Ukrainian].

Bezpal`ko O.V. (2005). Social`na robota v gromadi: Navch. posib. dlya stud.vy`shh. navch. zakladiv. K.

: Centr navch. literatury`. [in Ukrainian].

Bondarenko Z. (2015). Do py`tannya pro menedzhment ta superviziyu volonters`koyi roboty`.

Social`na pedagogika: teoriya ta prakty`ka. Vol. 2. [in Ukrainian].

Bondarenko A. ta in. Onlajn-trening «Zaluchennya ta koordy`naciya

volonteriv».URL:https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/library/democratic_

governance/involving-and-coordinating-volunteers.html [in Ukrainian].

Braun A., Bourn A. (2003). Supervizor u social`nij roboti. K. : Pul`sary`. [in Ukrainian].

Vajnilovy`ch N. (2015). Volonters`ky`j rux u suchasnomu ukrayins`komu suspil`stvi: moty`vacijny`j

aspekt. Metodologiya, teoriya i prakty`ka sociologichnogo analizu suchasnogo suspil`stva. Vol. 2. [in

Ukrainian].

Vajnola R.X., Kaps`ka A.J., Komarova, N.M. ta in. Volonters`ky`j rux v Ukrayini: tendenciyi rozvy`tku.

Gold Web Solutions. URL:https://goldwebsolutions.com/uk/blog/konversiya-u-sferi- internetmarketingu/. [in Ukrainian].

Vnutrishn`oorganizacijni dokumenty` BO «Ukrayins`ka osvitnya platforma» programa «Buduyemo

Ukrayinu Razom». Rekruty`ngova strategiya programy` 2021. [in Ukrainian].

Golubenko T. (2018). Volonterstvo yak instrument social`nogo vy`xovannya students`koyi molodi v

umovax vy`shhogo navchal`nogo zakladu. Social`na robota. Social`na pedagogika. Vol. 11. [in

Ukrainian].

Zhukov V. (2001). Social`na polity`ka: svitovi tendenciyi ta modeli, zastosuvannya v Ukrayini.

Social`na polity`ka ta menedzhment u social`nij roboti. K. : Naukovy`j svit. [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny` «Pro volonters`ku diyal`nist`» (2022) zi zminamy` ta dopovnennyamy`. [in

Ukrainian].

Zakon Ukrayiny «Pro zatverdzhennya Poryadku nadannya volonters`koyi dopomogy` za

okremy`my` napryamamy` volonters`koyi diyal`nosti» (2015) zi zminamy` ta dopovnennyamy`. [in

Ukrainian].

Kordonecz` N. (2019). Volonterstvo ta jogo zv'yazok iz socializaciyeyu osoby`stosti. Aktual`ni

problemy` suchasnoyi nauky` ta naukovy`x doslidzhen`. Vol. 11. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ