ДОСЛІДНИЦЬКА СКЛАДОВА В ПІДГОТОВЦІ PHD-ЗДОБУВАЧІВ

Автор(и)

  • Олександр Безлюдний Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-5191-4054
  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Наталія Коляда Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-7743-7831
  • Олександр Сафін Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-5745-8635

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262728

Ключові слова:

освітньо-наукова програма, заклад вищої освіти, наукова діяльність, аспірант, гарант, науковий керівник

Анотація

У статті узагальнено практичний досвід Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини створення організаційних та технологічних умов для
формування дослідницьких компетентностей у PhD-здобувачів. На факультеті соціальної
та психологічної освіти реалізують три освітньо-наукові програми, здобувачі яких
долучаються до роботи наукових структурних підрозділів факультету, що забезпечує як
здійснення науково-дослідницьких розвідок, так і організацію освітнього процесу з
формування фахових компетентностей та програмних результатів навчання за ОНП.
Увагу приділяють проведенню різного рівня конференцій та семінарів. Такі заходи є
класичною формою надання можливостей молодим ученим апробувати результати своїх
досліджень, презентувати в науковому колі під час виступів, удосконалювати навики
наукової комунікації. Важливим напрямом, що забезпечує поєднання навчання із науковими
дослідженнями під час реалізації ОП, є розробка науково-дослідних тем, розробка і реалізація
дослідницьких проєктів у межах грантового фінансування. Розвитку наукових інтересів
здобувачів вищої освіти сприяє участь у роботі Наукового товариства студентів та
аспірантів факультету та Ради молодих науковців Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини.

Біографії авторів

Олександр Безлюдний, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Безлюдний Олександр, доктор педагогічних наук, професор, ректор Уманського
державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кравченко Оксана, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету
соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини

Наталія Коляда , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Коляда Наталія, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний
університет імені Павла Тичини.

Олександр Сафін, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сафін Олександр, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри
психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Breus Yu., Kolisnyk L., Meniailo V., Nikolaiev. Zdobutky i vyklyky eksperymentu z prysudzhennia

naukovoho stupenia doktora filosofii : analitychnyi zvit. Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Borysa

Hrinchenka, 2021. 84 s.

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» (2014). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-

#Text (data zapytu: 23.04.2022)

Kontseptsiia ta metodolohiia realizatsii naukovo-doslidnytskoi diialnosti sub’iektiv navchalnovykhovnoho protsesu universytetiv : monohrafiia / O. I. Bulvinska, N. O. Divinska, N. O. Diachenko ta

in. ; za red. O. H. Yaroshenko. Kyiv : Instytut vyshchoi osvity NAPN Ukrainy, 2016. 178 s.

Kravchenko O., Koliada N. Pidhotovka PhD zdobuvachiv do upravlinnia naukovymy proiektamy: z

dosvidu realizatsii ONP «Sotsialna robota». Sotsialna robota ta sotsialna osvita. 2021. Vypusk 2 (7). S.

-331.

Meniailo V. I. Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh doktoriv filosofii do

doslidnytsko-innovatsiinoi diialnosti : avtoref. dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.04 / Zaporizkyi

natsionalnyi universytet, 2020. 43 s.

Povidaichyk O. S. Naukovo-doslidnytska diialnist yak chynnyk formuvannia profesiinoi mobilnosti

suchasnoho fakhivtsia. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna

robota: zb. nauk. prats / hol. red. I. Kuzma. Uzhhorod : Hoverla, 2021. Vyp. 1 (48). S. 338 – 342.

Postanova KMU «Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii» URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text (data zapytu: 21.03.2022).

Postanova KMU «Pro zatverdzhennia poriadku pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia

doktora filosofii ta doktora nauk u zakladakh vyshchoi osvity (naukovykh ustanovakh)» URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%BF#Text (data zapytu: 12.03.2022).

Fakultet sotsialnoi ta psykholohichnoi osvity: ofitsiinyi sait. URL: https://fspo.udpu.edu.ua/ (data

zapytu: 02.05.2022)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ