ДОСЛІДНИЦЬКА СКЛАДОВА В ПІДГОТОВЦІ PHD-ЗДОБУВАЧІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262728Ключові слова:
освітньо-наукова програма, заклад вищої освіти, наукова діяльність, аспірант, гарант, науковий керівникАнотація
У статті узагальнено практичний досвід Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини створення організаційних та технологічних умов для
формування дослідницьких компетентностей у PhD-здобувачів. На факультеті соціальної
та психологічної освіти реалізують три освітньо-наукові програми, здобувачі яких
долучаються до роботи наукових структурних підрозділів факультету, що забезпечує як
здійснення науково-дослідницьких розвідок, так і організацію освітнього процесу з
формування фахових компетентностей та програмних результатів навчання за ОНП.
Увагу приділяють проведенню різного рівня конференцій та семінарів. Такі заходи є
класичною формою надання можливостей молодим ученим апробувати результати своїх
досліджень, презентувати в науковому колі під час виступів, удосконалювати навики
наукової комунікації. Важливим напрямом, що забезпечує поєднання навчання із науковими
дослідженнями під час реалізації ОП, є розробка науково-дослідних тем, розробка і реалізація
дослідницьких проєктів у межах грантового фінансування. Розвитку наукових інтересів
здобувачів вищої освіти сприяє участь у роботі Наукового товариства студентів та
аспірантів факультету та Ради молодих науковців Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини.
Посилання
Breus Yu., Kolisnyk L., Meniailo V., Nikolaiev. Zdobutky i vyklyky eksperymentu z prysudzhennia
naukovoho stupenia doktora filosofii : analitychnyi zvit. Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Borysa
Hrinchenka, 2021. 84 s.
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» (2014). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-
#Text (data zapytu: 23.04.2022)
Kontseptsiia ta metodolohiia realizatsii naukovo-doslidnytskoi diialnosti sub’iektiv navchalnovykhovnoho protsesu universytetiv : monohrafiia / O. I. Bulvinska, N. O. Divinska, N. O. Diachenko ta
in. ; za red. O. H. Yaroshenko. Kyiv : Instytut vyshchoi osvity NAPN Ukrainy, 2016. 178 s.
Kravchenko O., Koliada N. Pidhotovka PhD zdobuvachiv do upravlinnia naukovymy proiektamy: z
dosvidu realizatsii ONP «Sotsialna robota». Sotsialna robota ta sotsialna osvita. 2021. Vypusk 2 (7). S.
-331.
Meniailo V. I. Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh doktoriv filosofii do
doslidnytsko-innovatsiinoi diialnosti : avtoref. dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.04 / Zaporizkyi
natsionalnyi universytet, 2020. 43 s.
Povidaichyk O. S. Naukovo-doslidnytska diialnist yak chynnyk formuvannia profesiinoi mobilnosti
suchasnoho fakhivtsia. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna
robota: zb. nauk. prats / hol. red. I. Kuzma. Uzhhorod : Hoverla, 2021. Vyp. 1 (48). S. 338 – 342.
Postanova KMU «Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii» URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text (data zapytu: 21.03.2022).
Postanova KMU «Pro zatverdzhennia poriadku pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia
doktora filosofii ta doktora nauk u zakladakh vyshchoi osvity (naukovykh ustanovakh)» URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%BF#Text (data zapytu: 12.03.2022).
Fakultet sotsialnoi ta psykholohichnoi osvity: ofitsiinyi sait. URL: https://fspo.udpu.edu.ua/ (data
zapytu: 02.05.2022)