СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЕЛЕМЕНТІВ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНОЇ ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ АКСІОРОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІД ЧАС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262723Ключові слова:
професійна освіта, аксіологія, аксіорозвивальне середовище, фахівець у галузі культури і мистецтв.Анотація
Сучасна культура потребує впровадження освітньої практики, що в основі своїй має
ціннісно-антропологічні підходи. Це детермінує актуальність дослідження теоретичних і
методологічних засад професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі культури і
мистецтв в умовах аксіорозвивального середовища. Мета роботи полягає в практичній
систематизації елементів теоретико-методологічної основи проєктування
аксіорозвивального середовища.
У статті з’ясовано закони, закономірності й принципи проєктування аксіорозвивального
середовища, а також визначено систему наукових підходів, що задають функційні
параметри аксіорозвивального середовища й зумовлюють форми, методи і засоби
здійснення освітнього процесу в його межах.
Посилання
Honcharuk M. V. (2018). Pedahohichni umovy formuvannia intehrovanoho osvitnoho
seredovyshcha v pochatkovii shkoli skhidnykh zemel Nimechchyny. Doctor’s thesis. Uman [in
Ukrainian].
Makarenko A. S. (1988). Vospytanye hrazhdanyna. Moskva: Prosveshchenye [in Russian].
Marchenko O. H. (2020). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia osvitnoho seredovyshcha
u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh aviatsiinoho profiliu Doctor’s thesis. Kharkiv [in
Ukrainian].
Merton R. (1992). Sotsyalnaia teoryia y sotsyalnaia struktura. Sotsyolohycheskye yssledovanyia, 2,
–124 [in Ukrainian].
Parsons T. (1998). Systema sovremennykh obshchestv / per. s anhl. L. A. Sedova y A. D. Kovaleva.
Moskva: Aspekt Press [in Russian].
Pysarchuk O. T. (2016) Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do orhanizatsii
osvitno-rozvyvalnoho seredovyshcha Doctor’s thesis, Ternopil [in Ukrainian].
Shetelia N. I. (2021). Aksiorozvyvalne seredovyshche u vyshchii shkoli: teoretychni ta empirychni
peredumovy. Pedahohika KhKhI stolittia: suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku: kolektyvna
monohrafiia. Lviv-Torun : Liha-Pres, 468–498 [in Ukrainian].
Yaroshynska O.O. (2015) Teoretychni i metodychni zasady proektuvannia osvitnoho
seredovyshcha profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly Doctor’s thesis,
Zhytomyr [in Ukrainian].
Ifenthaler D. (2012) Design of Learning Environments. In: Seel N. M. (eds) Encyclopedia of the
Sciences of Learning. Springer, Boston. DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_186
Morin E. (1999). La tete bien faite. Repenser la reforme Reformer la pensee. Paris: Editions du
Senil