СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЕЛЕМЕНТІВ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНОЇ ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ АКСІОРОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІД ЧАС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262723

Ключові слова:

професійна освіта, аксіологія, аксіорозвивальне середовище, фахівець у галузі культури і мистецтв.

Анотація

Сучасна культура потребує впровадження освітньої практики, що в основі своїй має
ціннісно-антропологічні підходи. Це детермінує актуальність дослідження теоретичних і
методологічних засад професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі культури і
мистецтв в умовах аксіорозвивального середовища. Мета роботи полягає в практичній
систематизації елементів теоретико-методологічної основи проєктування
аксіорозвивального середовища.
У статті з’ясовано закони, закономірності й принципи проєктування аксіорозвивального
середовища, а також визначено систему наукових підходів, що задають функційні
параметри аксіорозвивального середовища й зумовлюють форми, методи і засоби
здійснення освітнього процесу в його межах.

Біографія автора

Наталія Шетеля , КЗВО «Ужгородський інститут культури і мистецтв»

Шетеля Наталія, кандидат психологічних наук, доцент, заслужений працівник
культури України, директор інституту КЗВО «Ужгородський інститут культури і
мистецтв»

Посилання

Honcharuk M. V. (2018). Pedahohichni umovy formuvannia intehrovanoho osvitnoho

seredovyshcha v pochatkovii shkoli skhidnykh zemel Nimechchyny. Doctor’s thesis. Uman [in

Ukrainian].

Makarenko A. S. (1988). Vospytanye hrazhdanyna. Moskva: Prosveshchenye [in Russian].

Marchenko O. H. (2020). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia osvitnoho seredovyshcha

u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh aviatsiinoho profiliu Doctor’s thesis. Kharkiv [in

Ukrainian].

Merton R. (1992). Sotsyalnaia teoryia y sotsyalnaia struktura. Sotsyolohycheskye yssledovanyia, 2,

–124 [in Ukrainian].

Parsons T. (1998). Systema sovremennykh obshchestv / per. s anhl. L. A. Sedova y A. D. Kovaleva.

Moskva: Aspekt Press [in Russian].

Pysarchuk O. T. (2016) Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do orhanizatsii

osvitno-rozvyvalnoho seredovyshcha Doctor’s thesis, Ternopil [in Ukrainian].

Shetelia N. I. (2021). Aksiorozvyvalne seredovyshche u vyshchii shkoli: teoretychni ta empirychni

peredumovy. Pedahohika KhKhI stolittia: suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku: kolektyvna

monohrafiia. Lviv-Torun : Liha-Pres, 468–498 [in Ukrainian].

Yaroshynska O.O. (2015) Teoretychni i metodychni zasady proektuvannia osvitnoho

seredovyshcha profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly Doctor’s thesis,

Zhytomyr [in Ukrainian].

Ifenthaler D. (2012) Design of Learning Environments. In: Seel N. M. (eds) Encyclopedia of the

Sciences of Learning. Springer, Boston. DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_186

Morin E. (1999). La tete bien faite. Repenser la reforme Reformer la pensee. Paris: Editions du

Senil

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ