ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНО НЕДИСКРИМІНАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262711Ключові слова:
гендерний центр, гендерна освіта, соціальна робота, неформальна освіта, здобувачі вищої освітиАнотація
У статті узагальнено практичний досвід Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини з реалізації гендерної освіти в підготовці майбутніх
соціальних працівників. На основі аналізу річних звітів діяльності Гендерного центру,
вивчення змісту офіційних сайтів ЗВО визначено напрями діяльності: освітній (інтеграція
до змісту освітніх програм програмних результатів навчання та освітніх компонентів з
гендерної тематики; самоосвіта; лекторії та гостьові лекції; неформальна освіта;
тренінгові програми); науково-дослідницький (обґрунтування методологічних підходів до
укладання навчально-методичної літератури на основі гендерної експертизи; науководослідницький проєкт «Жінки в історії соціальної роботи»; захист дисертаційних та
випускних кваліфікаційних робіт; організація і проведення студентських та учнівських
конкурсів; науково-практичних конференцій, складання гендерного паспорта); проєктна
діяльність (як метод навчання, освітня технологія та форма позааудиторної роботи зі
студентською молоддю); соціально-виховний (створення умов для засвоєння позитивного
соціокультурного досвіду, долання гендерних стереотипів, формування ціннісних орієнтацій
із забезпечення гендерної рівності у взаємовідносинах (брейн-ринги, функціонування гуртків,
виховні години, акції, флешмоб, кінозал, настільні ігри, фотовиставки)); інформаційнопросвітницький (популяризація кращого досвіду гендерної просвіти, що включає проведення
різноманітних заходів (конкурс «Гендерні дати календаря», інформаційні акції, випуск
газети, ведення сторінки на сайті ЗВО)).
Посилання
Bezsmertna V. I. Model struktury ta zmistu neformalnoi osvity Tsentru hendernoi osvity
Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka. Innovatsiina pedahohika. Vyp. 3. 2018. S.
–81 [in Ukrainian].
Voitovska A. I. Henderna sotsializatsiia studentskoi molodi z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v
umovakh VNZ : dys. … d-ra filosofii: 231 Uman, 2020. 278 s. [in Ukrainian].
Hendernyi vidkrytyi universytet: henderna hramotnist ta kultura pratsivnykiv sotsialnoi sfery.
URL: https://www.genderculturecentre.org/genderniy-vidkritiy-universitet-ge (data zapytu:
03.2022) [in Ukrainian].
Kravchenko O. O. Genderna ekspertyza navchalnoi literatury z istorii sotsialnoi roboty.
Socioprostir : mizhdystsyplinarnyi elektronnyi zbirnyk naukovykh prats z sotsiolohii ta sotsialnoi
roboty. 2018. № 7. S. 4–8 [in Ukrainian].
Kravchenko O. O. Do pytannia sotsialno-psykholohichnoho suprovodu studentok iz silskii
mistsevosti v umovakh zakladu vyshchoi osvity. Innovatsiina pedahohika. 2019. № 10. S. 148–154 [in
Ukrainian].
Suchasni teorii sotsialnoi roboty: аntolohiia [upor. T. Semyhina]. Kyiv: Akademiia pratsi,
sotsialnykh vidnosyn i turyzmu, 2021. 160 s. [in Ukrainian].
Fakultet sotsialno ta psykholohichnoi osvity. Hendernyi tsentr. URL: https://cutt.ly/AKWRq7l
(data zapytu: 12.03.2022) [in Ukrainian].
Yaroshenko A. A. Formuvannia gendernoi kompetentnosti sotsialnykh pratsivnykiv u konteksti
rozvytku simeinykh form vykhovannia ditei-syrit ta ditei, pozbavlenykh batkivskoho pikluvannia:
dys. ... d-ra filosofii : 231. Kyiv. 2021. 270 s. [in Ukrainian].
Standart vyshchoi osvity: pershyi (bakalavrskyi) riven vyshchoi osvity, stupin vyshchoi osvity
Bakalavr, haluz znan 23 Sotsialna robota, spetsialnist 231 Sotsialna robota (2019). URL:
https://cutt.ly/8KWRTsZ (data zapytu: 12.03.2022) [in Ukrainian].