ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНО НЕДИСКРИМІНАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Алла Войтовська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4960-6348
  • Аліна Сарнацька Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна
  • Анна Лисенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262711

Ключові слова:

гендерний центр, гендерна освіта, соціальна робота, неформальна освіта, здобувачі вищої освіти

Анотація

У статті узагальнено практичний досвід Уманського державного педагогічного
університету імені Павла Тичини з реалізації гендерної освіти в підготовці майбутніх
соціальних працівників. На основі аналізу річних звітів діяльності Гендерного центру,
вивчення змісту офіційних сайтів ЗВО визначено напрями діяльності: освітній (інтеграція
до змісту освітніх програм програмних результатів навчання та освітніх компонентів з
гендерної тематики; самоосвіта; лекторії та гостьові лекції; неформальна освіта;
тренінгові програми); науково-дослідницький (обґрунтування методологічних підходів до
укладання навчально-методичної літератури на основі гендерної експертизи; науководослідницький проєкт «Жінки в історії соціальної роботи»; захист дисертаційних та
випускних кваліфікаційних робіт; організація і проведення студентських та учнівських
конкурсів; науково-практичних конференцій, складання гендерного паспорта); проєктна
діяльність (як метод навчання, освітня технологія та форма позааудиторної роботи зі
студентською молоддю); соціально-виховний (створення умов для засвоєння позитивного
соціокультурного досвіду, долання гендерних стереотипів, формування ціннісних орієнтацій
із забезпечення гендерної рівності у взаємовідносинах (брейн-ринги, функціонування гуртків,
виховні години, акції, флешмоб, кінозал, настільні ігри, фотовиставки)); інформаційнопросвітницький (популяризація кращого досвіду гендерної просвіти, що включає проведення
різноманітних заходів (конкурс «Гендерні дати календаря», інформаційні акції, випуск
газети, ведення сторінки на сайті ЗВО)).

Біографії авторів

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кравченко Оксана, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету
соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини

Алла Войтовська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Войтовська Алла, доктор філософії, викладач кафедри соціальної педагогіки та
соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла
Тичини.

Аліна Сарнацька, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Сарнацька Аліна, аспірантка факультету соціальної та психологічної освіти,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Анна Лисенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Лисенко Анна, студентка факультету соціальної та психологічної освіти,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Посилання

Bezsmertna V. I. Model struktury ta zmistu neformalnoi osvity Tsentru hendernoi osvity

Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka. Innovatsiina pedahohika. Vyp. 3. 2018. S.

–81 [in Ukrainian].

Voitovska A. I. Henderna sotsializatsiia studentskoi molodi z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v

umovakh VNZ : dys. … d-ra filosofii: 231 Uman, 2020. 278 s. [in Ukrainian].

Hendernyi vidkrytyi universytet: henderna hramotnist ta kultura pratsivnykiv sotsialnoi sfery.

URL: https://www.genderculturecentre.org/genderniy-vidkritiy-universitet-ge (data zapytu:

03.2022) [in Ukrainian].

Kravchenko O. O. Genderna ekspertyza navchalnoi literatury z istorii sotsialnoi roboty.

Socioprostir : mizhdystsyplinarnyi elektronnyi zbirnyk naukovykh prats z sotsiolohii ta sotsialnoi

roboty. 2018. № 7. S. 4–8 [in Ukrainian].

Kravchenko O. O. Do pytannia sotsialno-psykholohichnoho suprovodu studentok iz silskii

mistsevosti v umovakh zakladu vyshchoi osvity. Innovatsiina pedahohika. 2019. № 10. S. 148–154 [in

Ukrainian].

Suchasni teorii sotsialnoi roboty: аntolohiia [upor. T. Semyhina]. Kyiv: Akademiia pratsi,

sotsialnykh vidnosyn i turyzmu, 2021. 160 s. [in Ukrainian].

Fakultet sotsialno ta psykholohichnoi osvity. Hendernyi tsentr. URL: https://cutt.ly/AKWRq7l

(data zapytu: 12.03.2022) [in Ukrainian].

Yaroshenko A. A. Formuvannia gendernoi kompetentnosti sotsialnykh pratsivnykiv u konteksti

rozvytku simeinykh form vykhovannia ditei-syrit ta ditei, pozbavlenykh batkivskoho pikluvannia:

dys. ... d-ra filosofii : 231. Kyiv. 2021. 270 s. [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity: pershyi (bakalavrskyi) riven vyshchoi osvity, stupin vyshchoi osvity

Bakalavr, haluz znan 23 Sotsialna robota, spetsialnist 231 Sotsialna robota (2019). URL:

https://cutt.ly/8KWRTsZ (data zapytu: 12.03.2022) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ