ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ПСИХОДРАМИ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ ПРИ ПРОЖИВАННІ КРИЗИ ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262689

Ключові слова:

психодрама, дистанційна психодрама, соціальний працівник, методи психодрами, психодраматична гра, розігрів, шеринг, пандемія, криза

Анотація

У статті наведено досвід використання психодрами в онлайн-форматі як способу
психологічної допомоги в терапевтичній групі та соціальному проєкті під час пандемії.
Аргументовано, що в умовах форс-мажорних обставин своєчасне надання психологічної
допомоги набуває особливого значення. Мета статті – обґрунтувати використання
дистанційної психодрами у соціальній роботі під час проживання кризи пандемії. В онлайнформаті психодрама є ефективним способом надання психологічної допомоги. При цьому
виявлено відмінності від традиційної психодрами від психодрами онлайн. Переживання
людини в умовах карантину посилюються, тому при проведенні психодраматичної гри
важливе значення набуває екологічне входження в zoom-простір. Виявлено необхідність
використання фізичних дій учасників в ігровій формі для підтримки рівня енергії у
психодраматичному розігріві, який є особливо важливим елементом під час роботи
психодраматерапевта онлайн. Акцентовано увагу на тому, що основні техніки психодрами,
такі як обмін ролями, дублювання та дзеркало, мають місце не тільки у звичайному
форматі, а й у дистанційному.
Встановлено, що для учасників групи важливою частиною у заключній фазі психодрами є
шеринг, завдяки якому протагоніст отримує підтримку та додаткову увагу, а члени групи –
можливість зняти напругу, отримати емоційну розрядку, додаткові усвідомлення та
смисли. У дослідженні були використані такі методи: метод психотерапії та психодрами в
онлайн-форматі. Результати: проаналізовано проблеми адаптації методу психодрами до
віртуального простору. Описані психодраматичні ігри у групах «Пройти крізь кризу» та
«Щастя в долонях». Висновки: дистанційна психодрама в епоху цифрових технологій займає
гідне місце серед методів психологічної допомоги.

Біографія автора

Ірина Прожога, Київський Національний авіаційний університет

Прожога Ірина., кандидат економічних наук, доцент кафедри соціальних
технологій факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Київського
Національного авіаційного університету, м. Київ

Посилання

Kipper, D. (1993). Klinicheskie rolevyie igryi i psihodrama. Moskva: Klass [in Russian].

Kornyenko, P. (n. d.). Onlayn-rabota s psihologicheskoy gruppoy. Retrieved from

https://psihodrama.ru/t1134.html?sid=2bb6c3c086f17efb6087013ee8d6e2ba [in Russian].

Kremin, V. H. (Red.). (2020). Psykholohiia i pedahohika u protydii pandemii COVID-19. Kyiv: Yurka

Liubchenko [in Ukrainian].

Radchenko, M. I., & Prozhoha I. V. Spetsyfika kontrolno-otsiniuvalnoi diialnosti pry pidhotovtsi

maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. (2021). Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriya:

Pedahohika. Psykholohiya, 2 (19), 88–97 [in Ukrainian].

Satyr, V. (2001). Psykhoterapyia semy Phychotherapy of Family. Sankt-Peterburh: Rech [in Russian].

Shuttsenberher, A. A. (2007). Psykhodrama. Moskva: Psykhoterapiya [in Russian].

Chesner, A., & Chesner, A. (Red.). (2021). Psykhodrama na dvoykh. Praktycheskoe rukovodstvo.

Moskva: Klass [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ