УПРОВАДЖЕННЯ ПЕРСПЕКТИВИ СИЛЬНИХ СТОРІН У ПРАКТИКУ ДІЯЛЬНОСТІ УНІВЕРСИТЕТІВ ТРЕТЬОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Віра Поліщук Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0002-4119-4329
  • Наталія Олексюк Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1538-1470
  • Галина Лещук Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка,, Україна https://orcid.org/0000-0002-0017-9464

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262684

Ключові слова:

люди літнього віку, перспектива сильних сторін, університет третього віку, моделі функціонування університетів третього віку, мета, принципи, форми і методи діяльності університетів третього віку

Анотація

З’ясовано особливості українського підходу до відкриття і функціонування освітніх та
соціокультурних закладів для людей літнього віку, охарактеризовано особливості
української моделі функціонування університетів третього віку, домінантною концепцією
якої є трактування їх діяльності у контексті надання соціально-педагогічної послуги та
суб’єктної позиції слухачів.
Мета статті полягає в здійсненні аналізу діяльності університетів третього віку в Україні
і розкритті можливостей упровадження перспективи сильних сторін у практику їх
діяльності.
У процесі підготовки статті використано теоретичні методи, пов’язані з вивченням
наукової літератури, результатів досліджень зарубіжних і вітчизняних дослідників щодо
діяльності університетів третього віку, а також методи узагальнення, порівняння,
осмислення відомостей про діяльність університетів третього віку.

Біографії авторів

Віра Поліщук, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Поліщук Віра, доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи та
менеджменту соціокультурної діяльності, Тернопільський національний
педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, Україна

Наталія Олексюк, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Олексюк Наталія, доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи
та менеджменту соціокультурної діяльності, Тернопільський національний
педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, Україна

Галина Лещук, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка,

Лещук Галина, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та
менеджменту соціокультурної діяльності, Тернопільський національний
педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, Україна

Посилання

Bukach, M. M. (2013). Osvitniy tsentr «Universytet tretoho viku» Mykolaivskoho natsionalnoho

universytetu im. V.O. Sukhomlynskoho (dosvid stvorennia i funktsionuvannia). Problemy sotsialnoi

roboty: filosofiia, psykholohiia, sotsiolohiia, 1, 205–210 [in Ukrainian].

Fond Narodonaselennia OON (FN OON), & UNFPA (2002). Madrydskyi mizhnarodnyi plan dii shchodo

starinnia. Madryd [in Ukrainian].

Pro vprovadzhennia sotsialno-pedahohichnoi posluhy «Universytet tretoho viku» № 326. (2011).

Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0326739-11#Text [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii sotsialno-pedahohichnoi posluhy «Universytet

tretoho viku» u terytorialnomu tsentri sotsialnoho obsluhovuvannia (nadannia sotsialnykh posluh).

№326. (2011). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0326739-11#Text [in

Ukrainian].

Polishchuk, V., & Pryshlyak, O. (2017). The activity of the third age universities in France and Great

Britain: comparative analysis. Social Work and Education, 4 (1), 146–155.

Semyhina, T. V. (2018). Rozvytok vlasnykh teorii sotsialnoi roboty: hlobalni tendentsii. Rozvyvalnyi

potentsial suchasnoi sotsialnoi roboty: metodolohiia ta tekhnolohii. Kyiv: KNU imeni Tarasa

Shevchenka [in Ukrainian].

Slozanska, H. I. (2018). Sotsialna robota v terytorialnii hromadi: teorii, modeli ta metody. Ternopil:

Osadtsa Yu.V. [in Ukrainian].

Khilchuk, N. (2022). «Universytet tretoho viku» zaproshuie. Retrieved from

http://www.kovelrada.gov.ua/news-1655.html [in Ukrainian].

Chaikovska, V. V. (2011). Stariiuche suspilstvo Ukrainy: zapyty ta rishennia. Problemy starenyia y

dolholetyia, 20 (2), 246–251 [in Ukrainian].

Henry, E. (2019). Family Cohesion and Perceived Stress as Predictors-of Quality of Life in Maternal

Caregivers of Children with Autism Spectrum Disorder. (Doctor’s thesis). Philadelphia College of

Osteopathic Medicine. Retrieved from https://digitalcommons.pcom.edu/psychology_dissertations/

/ [in English].

Saleebey, D. (2006). The strengths approach to practice. The strengths perspective in social work

practice (4th ed.). (pp. 77–92.). Boston, MA: Allyn & Bacon [in English].

Formosa, M. (2011). Universities of the Third Age : A Rationale for Transformative Education in Later

Life. Journal of Transformative Education. Retrieved from http://jtd.sagepub.com/content/8/3/197

[in English].

Formosa, M. (2012). Education and older adults at the University of the Third Age. Educational

Gerontology, 38(1), 1–13 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ