УПРОВАДЖЕННЯ ПЕРСПЕКТИВИ СИЛЬНИХ СТОРІН У ПРАКТИКУ ДІЯЛЬНОСТІ УНІВЕРСИТЕТІВ ТРЕТЬОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262684Ключові слова:
люди літнього віку, перспектива сильних сторін, університет третього віку, моделі функціонування університетів третього віку, мета, принципи, форми і методи діяльності університетів третього вікуАнотація
З’ясовано особливості українського підходу до відкриття і функціонування освітніх та
соціокультурних закладів для людей літнього віку, охарактеризовано особливості
української моделі функціонування університетів третього віку, домінантною концепцією
якої є трактування їх діяльності у контексті надання соціально-педагогічної послуги та
суб’єктної позиції слухачів.
Мета статті полягає в здійсненні аналізу діяльності університетів третього віку в Україні
і розкритті можливостей упровадження перспективи сильних сторін у практику їх
діяльності.
У процесі підготовки статті використано теоретичні методи, пов’язані з вивченням
наукової літератури, результатів досліджень зарубіжних і вітчизняних дослідників щодо
діяльності університетів третього віку, а також методи узагальнення, порівняння,
осмислення відомостей про діяльність університетів третього віку.
Посилання
Bukach, M. M. (2013). Osvitniy tsentr «Universytet tretoho viku» Mykolaivskoho natsionalnoho
universytetu im. V.O. Sukhomlynskoho (dosvid stvorennia i funktsionuvannia). Problemy sotsialnoi
roboty: filosofiia, psykholohiia, sotsiolohiia, 1, 205–210 [in Ukrainian].
Fond Narodonaselennia OON (FN OON), & UNFPA (2002). Madrydskyi mizhnarodnyi plan dii shchodo
starinnia. Madryd [in Ukrainian].
Pro vprovadzhennia sotsialno-pedahohichnoi posluhy «Universytet tretoho viku» № 326. (2011).
Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0326739-11#Text [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii sotsialno-pedahohichnoi posluhy «Universytet
tretoho viku» u terytorialnomu tsentri sotsialnoho obsluhovuvannia (nadannia sotsialnykh posluh).
№326. (2011). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0326739-11#Text [in
Ukrainian].
Polishchuk, V., & Pryshlyak, O. (2017). The activity of the third age universities in France and Great
Britain: comparative analysis. Social Work and Education, 4 (1), 146–155.
Semyhina, T. V. (2018). Rozvytok vlasnykh teorii sotsialnoi roboty: hlobalni tendentsii. Rozvyvalnyi
potentsial suchasnoi sotsialnoi roboty: metodolohiia ta tekhnolohii. Kyiv: KNU imeni Tarasa
Shevchenka [in Ukrainian].
Slozanska, H. I. (2018). Sotsialna robota v terytorialnii hromadi: teorii, modeli ta metody. Ternopil:
Osadtsa Yu.V. [in Ukrainian].
Khilchuk, N. (2022). «Universytet tretoho viku» zaproshuie. Retrieved from
http://www.kovelrada.gov.ua/news-1655.html [in Ukrainian].
Chaikovska, V. V. (2011). Stariiuche suspilstvo Ukrainy: zapyty ta rishennia. Problemy starenyia y
dolholetyia, 20 (2), 246–251 [in Ukrainian].
Henry, E. (2019). Family Cohesion and Perceived Stress as Predictors-of Quality of Life in Maternal
Caregivers of Children with Autism Spectrum Disorder. (Doctor’s thesis). Philadelphia College of
Osteopathic Medicine. Retrieved from https://digitalcommons.pcom.edu/psychology_dissertations/
/ [in English].
Saleebey, D. (2006). The strengths approach to practice. The strengths perspective in social work
practice (4th ed.). (pp. 77–92.). Boston, MA: Allyn & Bacon [in English].
Formosa, M. (2011). Universities of the Third Age : A Rationale for Transformative Education in Later
Life. Journal of Transformative Education. Retrieved from http://jtd.sagepub.com/content/8/3/197
[in English].
Formosa, M. (2012). Education and older adults at the University of the Third Age. Educational
Gerontology, 38(1), 1–13 [in English].