ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ ДЕННОГО ДОГЛЯДУ ЗА ДІТЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262679

Ключові слова:

соціальні послуги, аутизм, діти з інвалідністю, денний догляд

Анотація

У статті розглянуто проблеми організації психолого-педагогічного супроводу денного
догляду для дітей з інвалідністю, які мають комплексні порушення фізичного та
розумового розвитку, включаючи розлади аутичного спектру. У теперішній час денний
догляд для дітей з інвалідністю є базовою соціальною послугою, яка, відповідно до
класифікатора соціальних послуг, передбачає соціальну реабілітацію; соціально-трудову
адаптацію та організацію дозвілля; догляд; навчання батьків дітей з інвалідністю.
Незважаючи на велику потребу, послуга розвивається дуже повільно. Потребує кадрового
та методичного забезпечення, навчання працівників. Протягом 2020-2022 років за
підтримки ЮНІСЕФ та низки інших міжнародних організації в Україні триває проект
Спільно, завдяки якому відбувається впровадження послуги денного догляду в об’єднаних
територіальних громадах Донецької та Луганської області. Зокрема, проведено близько 50
супервізій та воркшопів з питань як організації соціальної послуги, так і її психолого-педагогічного супроводу. На часі є розробка методичних рекомендацій для відділень денного
догляду та спеціально організоване підвищення кваліфікації педагогічних фахівців, що
працюють з дітьми з інвалідністю в умовах надання соціальної послуги денного догляду

Біографії авторів

Ганна Хворова , Житомирський державний університет імені Івана Франка

Хворова Г. М. кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри
загальної, вікової та педагогічної психології, Житомирський державний
університет імені Івана Франка

Людмила Котлова, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Котлова Л. О. кандидат психологічних наук, доцент, завідувачка кафедри
загальної, вікової та педагогічної психології, Житомирський державний
університет імені Івана Франка

Сергій Котловий, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Котловий С. А. кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри
соціальних технологій, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Посилання

Romanchuk O. Nepovnospravna dytyna v simʹyi ta v suspilʹstvi [Disabled child

in the family and in society]. Lviv, 2008. 334 p. [in Ukrainian].

Khvorova H., Onufryk M., Maiorova N. Tsentr (viddilennia) dennohodohliiadu

dlia ditei z invalidnistiu: nornatyvno-pravove zabezpechennia, administruvannia,

psykhologo-pedagogichnyi suprovid, pidtrymka kompetentnoho batkivstva. – Kyiv,

56 p. [in Ukrainian].

Baker-Ericzen M., Brookman-Frazee L., Stahmer A. Stress levels and

adaptability in parents of toddlers with and without autism spectrum disorders.

Research & Practice for Persons with Severe Disabilities. 2006;30(4):194–204.

Burlaka, V., Graham-Bermann, S. A., & Delva, J. (2017). Family factors and

parenting in Ukraine. Child Abuse & Neglect, 72, 154–162.

https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2017.08.007

Burlaka, V., Shevtsov, A., & Lundquist, L. (Eds.). (2007). Introduction to

habilitation and rehabilitation of children with disabilities. Kyiv: Herb.

Brigham, N., Yoder, P. J., Jarzynka, M. A., & Tapp, J. (2010). The sequential

relationship between parent attentional cues and sustained attention to objects in young

children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 40(2), 200-208.

DOI: 10.1007/s10803-009-0848-7.

Dossetor, D. R., Nicol, A. R., Stretch, D. D., & Rajkhowa, S. J. (1994). A study of

expressed emotion in the parental primary carers of adolescents with intellectual

impairment.

Siller, M., & Sigman, M., (2002). The behaviors of parents of children with

autism predict the subsequent development of their children's communication. Journal

of Autism and Developmental Disorders, 32(2), 77–89. DOI:

1023/A:1014884404276.

Smith, L. E., Greenberg, J. S., Seltzer, M., & Hong, J., (2008). Symptoms and

behavior problems of adolescents and adults with autism: Effects of mother-child

relationship quality, warmth, and praise. American Journal on Mental Retardation,

(5), 387–402.

Wood, J. J., (2006). Parental intrusiveness and children's separation anxiety in

a clinical sample. Child Psychiatry Hum Dev. Fall; 37(1): 73–87.

P. Wang and C. A. Michaels. Chinese Families of Children With Severe

Disabilities: Family Needs and Available Support. Research & Practice for Persons with

Severe Disabilities, 2009, Vol. 34, No. 2, 21–32.

Wing, L. (2004). The spectrum of autistic disorders. Hospital Medicine, 65,

–545.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ