ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Альона Таран Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-2664-0335

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262654

Ключові слова:

етика спілкування, інклюзія, інклюзивна освіта, соціалізація, інтеграція, студенти з особливими освітніми потребами, інклюзивне середовище

Анотація

Сьогодні спілкування є чи не найважливішою сферою діяльності в соціальній роботі. Саме
тому проблема комунікативної компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери
належить до актуальних проблем соціальної роботи.
Соціальна політика держави спрямована на розвиток інклюзивної освіти як важливої
складової соціальної роботи. Досліджено роль та особливості інклюзивної освіти, яка
забезпечує комфортний та гуманістичний розвиток, інтеграцію осіб з обмеженими
можливостями до інклюзивного освітнього середовища.
Інклюзивне освітнє середовище в системі вищої освіти України є ключовим чинником, що
впливає на інтенсивне реформування традиційної вищої школи, уможливлюючи доступ до
якісної освіти особам з особливими освітніми потребами. Збільшення фактичної
чисельності дітей, у яких констатовано інвалідність, та інтенсивність інтеграції таких
дітей у загальноосвітній простір вимагають формування інклюзивного освітнього
середовища в системі вищої освіти України. Це дасть змогу забезпечити неперервність
навчання, створити можливості для самореалізації дітей та молоді з особливими
освітніми потребами.
Особливої уваги заслуговує питання спілкування зі студентами з особливими освітніми
потребами у закладі вищої освіти. Означено, що спілкування є важливою умовою інтеграції
студента в освітній процес.
Автором окреслено рекомендації щодо спілкування зі студентами з інвалідністю.
Таким чином, формування комунікативної компетентності соціальних працівників бере свій
початок у процесі підготовки майбутніх фахівців і ґрунтується на їх універсальності,
спроможності надавати соціальну допомогу на основі не загальних, а ґрунтовних
теоретичних та практичних знань і навичок, з урахуванням особливостей потенційних
клієнтів соціальних інституцій.

Біографія автора

Альона Таран , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Таран Альона, аспірантка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Посилання

Etyka spilkuvannia: «Invalidnist» ta znannia z «dostupnosti» ta etyketu. (n. d.). Vseukrayinsʹke

hromadsʹke obʹyednannya «Natsionalʹna asambleya lyudey z invalidnistyu Ukrayiny» Retrieved from

http://naiu.org.ua/useful/etika-spilkuvannya/ [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu. № 1556-VII. (2014). Retrieved from

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Konventsiya pro prava dytyny. №789-XII. (1991). Retrieved from

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text [in Ukrainian].

Konventsiya pro prava osib z invalidnistyu. №1767-VI. (2009). Retrieved from

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text [in Ukrainian].

Mizhnarodnyy pakt pro ekonomichni, sotsialʹni i kulʹturni prava. №2148-VIII. (1973). Retrieved from

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_042#Text [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2019). Proyekt Natsionalʹnoyi stratehiyi rozvytku inklyuzyvnoyi

osvity na 2020–2030 roky. Retrieved from https://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2019/07/210719-strategiya-inklyuziya.pdf [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ