ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ІЗ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В УМОВАХ РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(8).2022.262653Ключові слова:
соціальна компетентність, діти із складними порушеннями розвитку, «Інтегрований соціально-мистецький курс “My world”», реабілітаційний центр, корекційно-розвиткова діяльністьАнотація
Cтаттю присвячено проблемі формування соціальної компетентності дітей із складними
порушеннями розвитку засобами музичного виховання в умовах реабілітаційних центрів, що
є ключовим завданням установ, які надають послуги із педагогічної, психологічної,
соціальної та комплексної реабілітації дітей із інвалідністю. Встановлено, що соціальна
компетентність визначає важливі складники інтеграційних процесів, стимулює засвоєння
імітаційних навичок та навичок двосторонньої комунікації у дітей із складними
порушеннями розвитку, формує чіткі, доступні для детермінантного сприйняття дітей із
порушеннями психофізичного розвитку власні соціальні позиції у сучасному суспільстві.
Виявлено, що нові методики і технології, що реалізуються в умовах реабілітаційних
установ, спрямовані на засвоєння елементарних соціальних алгоритмів, що полегшують
процес соціалізації дітей із складними порушеннями розвитку, надають їм дієві практичні
інструменти для самостійного життя в межах сучасного суспільства. Обґрунтовано, що
введення «Інтегрованого соціально-мистецького курсу “My world”» у систему корекційнорозвиткової діяльності в межах реабілітаційних установ може започаткувати системну
лінію соціального розвитку дитини із складними порушеннями розвитку. Акцентовано увагу
на тому, що дотримання цілісної лінії соціальнго розвитку дитини зі складними
порушеннями під час музично-корекційних занять надасть їй можливість генералізувати
власний практичний досвід та самостійно розв’язувати елементарні соціальні завдання.
Аргументовано, що впровадження «Інтегрованого соціально-мистецького курсу “My world”»
є важливою умовою для формування соціальної компетентності дитини із складними
порушеннями розвитку засобами музичного виховання в умовах реабілітаційних центрів.
Посилання
Mehl, M. R., & Pennebaker, J. W. (2003). The Social Dynamics of a Cultural Upheaval. Psychological
Science, 14 (6), 579–585. Retrived from http://surl.li/bexux [in English].
Khutorsjkyj, A. V. (2003). Kliuchovi kompetentsii yak komponent osobystisno oriientovanoi
paradyhmy osvity. Narodna osvita, 2, 58–64 [in English].
Derzhavna sluzhba statystyka Ukrajiny. Socialjnyj zakhyst naselennja Ukrajiny u 2019 roci. (2020).
Statistical collection (pp. 62–63). Kyiv [in English].
Pro Rekomendaciji parlamentsjkykh slukhanj na temu: «Osvita, okhorona zdorov'ja ta socialjne
zabezpechennja ditej z porushennjamy psykhofizychnogho rozvytku: problemy ta shljakhy jikh
vyrishennja» (2015). №96-VIII Retrived from http://surl.li/bexur [in Ukrainian].
Ministerstvo osvity i nauky Ukrajiny. (n. d.). Ministerstvo osvity i nauky Ukrajiny – Statystychni dani.
Retrived from http://surl.li/bexuo [in Ukrainian].
Instytut modernizaciji zmistu osvity. (n. d.). Proghramy z korekcijno-rozvytkovoji roboty dlja ditej z
intelektualjnymy porushennjamy. Retrived from http://surl.li/bexuk [in Ukrainian].
Rubin, K. H., Bukowski, W. M., & Laursen, B. (2019). Hand book of Peer Interactions, Relation ships, and
Groups (2nd ed.). Washington: Guilford Publications [in English].