ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ДІТЕЙ З ФІЗИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЯК ФАКТОР ЇХ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ

Автор(и)

  • Ольга Матрос Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-6541-1941

DOI:

https://doi.org/10.31499/.3.2019.190396

Ключові слова:

Інклюзивна освіта, інклюзивно-ресурсні центри, діти з інвалідністю, соціальна адаптація, корекційно-розвиткові послуги, психолого-педагогічний супровід, адаптація, особливі освітні потреби.

Анотація

У статті висвітлено особливості становлення нормативно-правової бази в Україні щодо забезпечення якісної та доступної інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у яких надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги. У дослідженні описані принципи утворення інклюзивно-ресурсних центрів з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Охарактеризовано етапи соціалізації у розвитку дитини з особливими освітніми потребами та їх адаптація. Окреслено, що дослідження не вичерпує усіх аспектів проблеми, а подальшим напрямком дослідження може стати характеристика обладнання, технологій та устаткування для дітей з інвалідністю в закладах з інклюзивним навчанням. Власне здобуття та можливість отримати освіту в закладах з інклюзивним навчанням є фактором соціальної адаптації дітей з інвалідністю. Інтеграція України до Європейського освітнього простору, змушує щороку нашу державу ратифікувати міжнародні договори та забезпечувати для дітей з інвалідністю відкриту та доступну освіту на всіх її ланках. Соціально-економічними умовами успішної соціалізації в соціумі є: раннє виявлення дітей з ООП; економічна підтримка сімей, які виховують дитину з ООП; соціально-педагогічна робота з неблагополучними сім’ями; соціально-педагогічний супровід багатодітних сімей, молодих сімей Вказано,що питання впровадження інновацій в освіту осіб з особливими освітніми потребами досить суперечливе й водночас, актуальне, яке потребує всебічного вивчення. Практики – спеціалісти вважають, що інклюзивна освіта – це інноваційна, альтернативна модель освіти, що стає вимогою сьогодення

Біографія автора

Ольга Матрос, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Посилання

Pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy pro osvitu shchodo orhanizatsii inkliuzyvnoho navchannia: Zakon Ukrainy № 30 vid 05.06.2014. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1324-18 [in Ukrainian].

Natsionalna Asambleia liudei z invalidnistiu v Ukraini. Prohrama: «Inkliuzyvna Ukraina 2019». URL: https://naiu.org.ua/zaproshuyemo-do-uchasti-inklyuzyvna-ukrayina-2019/ [in Ukrainian].

Poroshenko M. A. (2019). Inkliuzyvna osvita: navchalnyi posibnyk. Kyiv: TOV «Ahentstvo «Ukraina» [in Ukrainian].

Pro vnesennia zmin do deiakykh postanov Kabinetu Ministriv Ukrainy: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 671 vid 27.09.2017. URL: https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/671-2016-%D0%BF [in Ukrainian].

Deiaki pytannia stvorennia resursnykh tsentriv pidtrymky inkliuzyvnoi osvity ta inkliuzyvno-resursnykh tsentriv: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 617 vid 22.08.2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/617-2018-%D0%BF [in Ukrainian].

Khaminich S. Iu., Pereverzeva O. V. (2013). Inkliuzyvna osvita v kontekstiv innovatsiinoho rozvytku Ukrainy. URL: http://confcontact.com/2013_03_15/35_Haminich.htm [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті