МАНІПУЛЯТИВНА ПОВЕДІНКА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ПРОТИДІЯ ЇЙ

Автор(и)

  • Ірина Вахоцька Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-1611-4059

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(13).2024.316626

Ключові слова:

стійкість, маніпулятивні впливи, освітнє середовище, маніпулятивна поведінка, учасники освітнього процесу, заклад вищої освіти, протидія, студенти, педагоги

Анотація

Обговорюються узагальнені результати дослідження проблеми стійкості студентів і
педагогів до різного роду маніпулятивних впливів в освітньому середовищі. Представлено
емпіричні індикатори ступеня вираженості особливостей маніпулятивної поведінки
учасників освітнього процесу у закладі вищої освіти. Обговорюються виокремлені
домінантні маркери маніпулятивних проявів в освітніх середовищах. Обґрунтовується
підхід до розроблення власне психолого-освітньої протидії жорсткому маніпулятивному
впливу.

Біографія автора

Ірина Вахоцька, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри
психології, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Посилання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Aboodi, R. (2021) What’s Wrong with Manipulation in Education. Philosophy of Education Society.

URL: https://www.philofed.org/_files/ugd/803b74_a3ea46ae467c4273aec40db9d5614bca.pdf?index=true

Kaptein, M., Markopoulos, P., de Ruyter, B., Aarts, E. (2015) Personalizing persuasive technologies:

Explicit and implicit personalization using persuasion profiles. International Journal of HumanComputer Studies, 77, 38–51.

Matz, S.C., Kosinski, M., Nave, G., Stillwell, D.J. (2017). Psychological targeting as an efective

approach to digital mass persuasion. Proceedings of the National Academy of Sciences, 114(48),

–12719.

Orji, R. (2016). Persuasion and Culture: Individualism–Collectivism and Susceptibility to Influence

Strategies. International Workshop on Personalization in Persuasive Technology (PPT’16). Salzburg,

–39.

Tillson, J. (2021). Respect, Concern, and the Wrongness of Manipulation in Education. Philosophy of

Education Society. URL: https://www.philofed.org/_files/ugd/803b74_6091c7bf783640ee9bbc651505aa38d6.pdf?index=tru

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-29

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ