МАНІПУЛЯТИВНА ПОВЕДІНКА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ПРОТИДІЯ ЇЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(13).2024.316626Ключові слова:
стійкість, маніпулятивні впливи, освітнє середовище, маніпулятивна поведінка, учасники освітнього процесу, заклад вищої освіти, протидія, студенти, педагогиАнотація
Обговорюються узагальнені результати дослідження проблеми стійкості студентів і
педагогів до різного роду маніпулятивних впливів в освітньому середовищі. Представлено
емпіричні індикатори ступеня вираженості особливостей маніпулятивної поведінки
учасників освітнього процесу у закладі вищої освіти. Обговорюються виокремлені
домінантні маркери маніпулятивних проявів в освітніх середовищах. Обґрунтовується
підхід до розроблення власне психолого-освітньої протидії жорсткому маніпулятивному
впливу.
Посилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Aboodi, R. (2021) What’s Wrong with Manipulation in Education. Philosophy of Education Society.
URL: https://www.philofed.org/_files/ugd/803b74_a3ea46ae467c4273aec40db9d5614bca.pdf?index=true
Kaptein, M., Markopoulos, P., de Ruyter, B., Aarts, E. (2015) Personalizing persuasive technologies:
Explicit and implicit personalization using persuasion profiles. International Journal of HumanComputer Studies, 77, 38–51.
Matz, S.C., Kosinski, M., Nave, G., Stillwell, D.J. (2017). Psychological targeting as an efective
approach to digital mass persuasion. Proceedings of the National Academy of Sciences, 114(48),
–12719.
Orji, R. (2016). Persuasion and Culture: Individualism–Collectivism and Susceptibility to Influence
Strategies. International Workshop on Personalization in Persuasive Technology (PPT’16). Salzburg,
–39.
Tillson, J. (2021). Respect, Concern, and the Wrongness of Manipulation in Education. Philosophy of
Education Society. URL: https://www.philofed.org/_files/ugd/803b74_6091c7bf783640ee9bbc651505aa38d6.pdf?index=tru