ВЧИТЕЛЬ І СУСПІЛЬСТВО: ІСТОРІЯ І СУЧАСНІСТЬ

Автор(и)

  • Ольга Радул Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-0627-1541
  • Наталія Андросова Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-4642-1244
  • Ірина Баранюк Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8112-7318

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305354

Ключові слова:

учитель, ставлення до вчителя, становище вчителя, умови праці вчителя, авторитет учителя, статус учителя, історія педагогіки, порівняльна педагогіка

Анотація

У статті на основі історико-педагогічних праць, пам’яток педагогічної
літератури, творів педагогів і письменників, сучасних досліджень у галузі порівняльної
педагогіки здійснено короткий огляд того, як у різні періоди розвитку людства ставилися
до професії учителя, яким було становище вчителя у суспільстві і яким воно є сьогодні в
різних країнах світу. Досліджено ставлення до вчителів різних рівнів освіти у суспільстві,
вплив релігійних уявлень, статі вчителя на ставлення до вчителя. Акцентовано увагу на
умовах праці, заробітній платі вчителів, статусі вчителя в історії вітчизняної і зарубіжної
педагогіки.

Біографії авторів

Ольга Радул, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри
дошкільної та початкової освіти, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка.

Наталія Андросова, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри
дошкільної та початкової освіти, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

Ірина Баранюк, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри
дошкільної та початкової освіти, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

Посилання

REFERENCES

Antolohiia pedahohichnoi dumky Starodavnoi Rusi ta Rosiiskoi derzhavy XIV–XVII st.

Prosvitnytstvo, 1985.

Babyshyn S. D. Shkola ta osvita Davnoi Rusi. Kyiv, 1973. [in Ukrainian].

Dyiakoniv I. M. Liudy ta mista Ura. 1990.

Komenskyi Ya. A. Zakony dobre orhanizovanoi shkoly. Vybrani pedahohichni tvory: u 2 t., 1982. T. 2. S. 133–163.

Komenskyi Ya. A. Materynska shkola. Istoriia doshkilnoi pedahohiky. Khrestomatiia / Uporiad.: Z. N. Borysova, V. Z. Smal. 2-e vyd., dopov. Kyiv : Vyshcha shkola, 1990. S. 8–22. [in Ukrainian].

Pukhovska L. Profesiia vchytelia u svitovomu osvitnomu prostori. Shliakh osvity, 2004. S. 17–20. [in Ukrainian].

Radul O. S. Vchytel i suspilstvo: pohliad u mynule. Ridna shkola. 2004. № 7–8. S. 57–58. [in Ukrainian].

Radul O. S. Uchytel pochatkovoi shkoly u suchasnomu sviti. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Vyp. 205. Kropyvnytskyi: TsDPU, 2022. S. 44–48. [in Ukrainian].

Statut shkilnyi. Radul O. S. Istoriia pedahohiky Ukrainy: navchalnyi posibnyk. Vyd. 4, dop. i pererobl. Kharkiv, 2017. S. 107–112. [in Ukrainian].

Franko I. Nashi narodni shkoly i yikh potreby. Istoriia ukrainskoi shkoly i pedahohiky:

Khrestomatiia. Kyiv: T-vo «Znannia», KOO, 2003. S. 308–313. [in Ukrainian].

Yarova O. B. Tendentsii rozvytku pochatkovoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu (kinets XX– pochatok XXI st.). K., 2018. [in Ukrainian].

OECD. Education at a Glance 2016: OECD Indicators. OECD, Publishing, 2016

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА