САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ТА РОЗВИТОК МІКРОСЕРЕДОВИЩА МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305334Ключові слова:
середовище, мікросередовище, мікросоціум, особистість, розвиток, самореалізація, досвід, соціумАнотація
Сьогодні в проблемне поле освітніх проблем обговорення потрапляють чи не всі
основні характеристики процесів освіти особистості: формування особистості (в світлі
соціально-значущих властивостей і якостей), зміст теоретичної і практичної підготовки
студентів як майбутніх фахівців, шляхи і засоби мотивації професійної самореалізації
тощо. Особистість в своїй життєдіяльності завжди взаємодіє з іншими людьми, групами,
соціальними об’єктами. Належність індивіда до певних, наявних в даному суспільстві
мікросередовищам, іншим соціальним групам є умовою, яка значною мірою окреслює
можливості розвитку людини як індивіда, як особистості, як суб’єкта діяльності,
зумовлюючи напрямок цього розвитку. Дані підходи окреслюють різні сторони проблеми: перша виходить від запитів суспільства, друга – із властивостей особистості, третя пропонує способи узгодження того чи іншого, але разом з тим всі вони взаємодоповнювальні
Посилання
REFERENCES
Aleksieieva, T.V. (2013). Psykholohichna kharakterystyka osvitnoho seredovyshcha yak chynnyka rozvytku vidpovidalnosti maibutnoho fakhivtsia. Aktualni problemy psykholohii: Zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka. Psykholohiia navchannia. Henetychna psykholohiia. Medychna psykholohiia. Kyiv. Tom. Kh. Vyp. 25. S.26–37. [in Ukrainian].
Hora, O.V. (2011). Osvitnie seredovyshche yak faktor formuvannia natsionalnoi identychnosti
studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Zbirnyk naukovykh prats. Poltava. S. 97-101. [in Ukrainian].
Ievtukh, M. B., Serdiuk, O. P. (2002). Sotsialna pedahohika. Kyiv. MAUP, 232 s. [in Ukrainian].
Zhadko, V.A. (2004). Terminolohichnyi slovnyk: filosofiia, Relihiieznavstvo: Slovnyk.
Zaporizhzhia: ZDMU. S. 38. [in Ukrainian].
Koknova, T. A. (2020). Vplyv osvitnoho seredovyshcha na formuvannia linhvometodychnoi
kompetentnosti u protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnikh vykladachiv inozemnykh mov. Novyi vymir nauky ta osvity. Pedahohika i psykholohiia, VIII (95), vypusk 239. Luhansk. S. 17–20. [in Ukrainian].
Myronchuk, N.M. (2018). Profesiina diialnist vykladacha vyshchoi shkoly: suspilni vyklyky ta
problemy zmistu pidhotovky. Profesiina osvita: andrahohichnyi pidkhid: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd. O. O. Yevenok, S. 146–172. [in Ukrainian].
Radul, V. V. (2017). Sotsialna zrilist osobystosti. Monohrafiia. Kharkiv: Machulin. 442 s. [in
Ukrainian].
Rybka, N. M. (2005). Yedynyi osvitnii prostir yak intehratyvna systema: sotsialno-filosofskyi
analiz. Avtoref. dys....kand. filos. nauk: 09.00.03. Odesa. [in Ukrainian].
Serheieva, L. M. (2015). Instytutsiine osvitnie seredovyshche profesiinoho navchalnoho zakladu.Pedahohichnyi almanakh. Budapesht. Vyp. 25. S.112–117 [in Ukrainian].
Stvorennia informatsiino-osvitnoho seredovyshcha suchasnoho zakladu osvity Ukrainy (2019). materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Kyiv, 15 bereznia 2019 roku). Sumy: NVV KZ SOIPPO. S.13. [in Ukrainian].
Udovichenko, H., I. Siniahovska, O. M. Bondarevska, D. V. Furt ; za red. H. Udovichenko, I.
Siniahovskoi (2019). Teoretyko-metodolohichni zasady formuvannia kompetentnisno
oriientovanoho dydaktychnoho seredovyshcha v umovakh ZVO. monohrafiia. Kryvyi Rih: Vyd. R. A. Kozlov. S. 14. [in Ukrainian]