ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНІ ЗАСАДИ РЕСОЦІАЛІЗАЦІЇ НЕПОВНОЛІТНІХ ЗАСУДЖЕНИХ У ВИПРАВНИХ КОЛОНІЯХ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291911

Ключові слова:

ресоціалізація, теоретико-прикладні засади, пенітенціарна педагогіка, неповнолітні засуджені, виправні колонії України, форми, методи, напрями виховної роботи

Анотація

У статті визначено й схарактеризовано теоретико-прикладні засади ресоціалізації
неповнолітніх засуджених у сучасних виправних установах. Здійснено ґрунтовний аналіз
понятійно-категорійного апарату, розкрито сутність поняття ресоціалізації
неповнолітніх засуджених у сучасній педагогічній теорії і практиці діяльності
пенітенціарних закладів. Проаналізовано загальновизнану класифікацію форм організації
виховної роботи з неповнолітніми засудженими за суб’єктом, на який спрямований виховний
вплив, а саме: індивідуальні, групові та масові форми. Також схарактеризовано сутність
методів виправлення неповнолітніх засуджених, а саме: формування і корекція свідомості;
формування і корекція позитивного досвіду поведінки і діяльності; додаткова мотивація та
стимулювання позитивної поведінки; моніторинг результатів виховання. Визначено
процеси організації і здійснення правового, трудового, морально-етичного, художньоестетичного, фізичного, санітарно-гігієнічного, релігійного виховання та соціально-виховної роботи з неповнолітніми засудженими

Біографії авторів

Оксана Петренко, Рівненський державний гуманітарний університет

докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри
теорії і методики виховання, Рівненський державний гуманітарний університет.

Інна Петренко , Рівненський державного гуманітарний університет

PhD, викладачка кафедри теорії і методики виховання, Рівненський
державного гуманітарний університет, м. Рівне, Україна

Світлана Бричок, Рівненський державний гуманітарний університет, м.Рівне, Україна

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри
педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти, Рівненський державний гуманітарний університет, м.Рівне, Україна

Посилання

REFERENCES

Kushnarov, S. V. (2013). Kontseptualni pidkhody do problemy resotsializatsii nepovnolitnikh

zasudzhenykh. Derzhavna penitentsiarna sluzhba Ukrainy: istoriia, sohodennia ta perspektyvy rozvytku

u svitli mizhnarodnykh penitentsiarnykh standartiv ta Kontseptsii derzhavnoi polityky u sferi

reformuvannia Derzhavnoi kryminalno-vykonavchoi sluzhby Ukrainy, zatverdzhenoi Ukazom

Prezydenta Ukrainy vid 8 lystopada 2012 roku № 631 : materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kyiv :

Derzhavna penitentsiarna sluzhba Ukrainy, 526–52. (in Ukrainian)

Kryminalno-vykonavchyi kodeks Ukrainy vid 11.07.2003 № 1129-IV. (2004). Vidomosti

Verkhovnoi Rady Ukrainy. №3/4, art. 21.1.

Kutiepov, M. Yu. (2018) Deiaki problemy resotsializatsii nepovnolitnikh zasudzhenykh v Ukraini.

Molodyi uchenyi. № 2, 674–677 (in Ukrainian).

Karaman, O. L. (2011). Sutnist i zmist sotsialno-pedahohichnoi roboty z nepovnolitnimy

zasudzhenymy v penitentsiarnykh zakladakh. Sotsialna pedahohika : teoriia ta praktyka. №2. 65–74.

(in Ukrainian).

Penitentsiarna pedahohika : nauk.-metod. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. /

S. Ya. Kharchenko, O. L. Karaman, N. P. Krasnova. (2011). Luhansk : Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa

Shevchenka», 329 (in Ukrainian).

Bekh, I. D. (2008) Vykhovannia osobystosti : pidruchnyk. Kyiv: Lybid, 848 (in Ukrainian).

Kushnarov, S. V. (2012). Problemy resotsializatsii nepovnolitnikh zasudzhenykh u konteksti

penitentsiarnoho protsesu. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi.

Zbirnyk naukovykh prats. Kyiv. Issue 16, knyha 2, 177–184 (in Ukrainian).

Parfenovych, I. O. (2001). Tekhnolohiia perevykhovannia y vypravlennia zasudzhenykh

nepovnolitnikh. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity. 2001. № 3, 146 (in Ukrainian).

Rudnytskaб O. P. (2005). Pedahohika: zahalna ta mystetska. Navchalnyi posibnyk. Ternopil:

Navchalna knyha – Bohdan, 360 (in Ukrainian).

Karamanб, O.L. (2012). Sotsialno-pedahohichna robota z nepovnolitnimy zasudzhenymy v

penitentsiarnykh zakladakh Ukrainy : monohrafiia. Luhansk : Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa

Shevchenka», 448 (in Ukrainian).

Proskura, V. V. (2015). Rol tserkvy u resotsializatsii zasudzhenykh do pozbavlennia voli.

Ukrainskyi sotsium. №2 (53), 17–19 (in Ukrainian).

Tytov, V. D., Kachurova, S. V., Barabash, O. V. (2004) Relihiieznavstvo. Pidruchnyk dlia studentiv

yurydychnykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kharkiv: Pravo, 272 (in Ukrainian).

Biletskyi, V. V. (2003). Vypravlennia deviantnoi osobystosti: filosofskyi pohliad. Donetsk :

Skhidnyi vydavnychyi dim, 156 (in Ukrainian).

Petrushkevych, M. S. (2007). Osoblyvosti vyiavu komunikatsiinoi funktsii relihii u

khrystyianskykh konfesiiakh. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv (in Ukrainian).

Bohatyrova, O. I. (2013). Uchast hromadskosti u protsesi vypravlennia ta resotsializatsii

zasudzhenykh, pidoblikovykh kryminalno-vykonavchii inspektsii. Pravnychyi chasopys Donetskoho

universytetu. № 2, 129–135 (in Ukrainian).

Pro zatverdzhennia polozhen pro prohramy dyferentsiiovanoho vykhovnoho vplyvu: Nakaz

Ministerstva yustytsii Ukrainy. vid 16.05.2016 № 1418/5 (2016). URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0727-16#

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА