ЗМІСТ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291896Ключові слова:
healthy lifestyle culture, ways of forming health-preserving competenceАнотація
У статті зроблено теоретичний аналіз змісту здоров’язбережувальної компетентності
здобувачів вищої освіти; обґрунтовано доцільність застосування та виокремлено різні
підходи та змісту термінів. Змістове наповнення поняття представлено в вузькому і
широкому сенсі. Здоров’язбережувальна компетентність, що є ключовою у житті людини
потрактовано як визнання здоров’я людини найважливішою цінністю людського буття;
система цінностей, взаємозумовлених і взаємозв’язаних навичок, умінь, знань, рівня
фізичного стану здобувачів вищої освіти, що забезпечують високий рівень
здоров’язбережувальної діяльності здобувача вищої освіти. Виокремлено шляхи формування
здоров’язбережувальної компетентності у професійній підготовці майбутніх фахівців як
ключової. У формуванні здоров’язбережувальної компетентності, вихованні особистості
(фізично розвиненої, здорової), підготовці її до суспільно-корисної діяльності вагому роль
відіграє сім’я. Запропоновано завдання що забезпечать основні напрями виховної діяльності сім’ї.
Посилання
REFERENCES
Antonova O., Polishchuk N. Zdorov’yazberihayucha kompetentnist’ osobystosti yak naukova
problema (analiz ponyattya). Vyshcha osvita u medsestrynstvi: problemy i perspektyvy. Zhytomyr:
Polissya. 2011. №1. S. 27–31.
Borysenko V.V. Model’ formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti maybutnikh
fakhivtsiv tekhnichnykh spetsial’nostey v umovakh neformal’noyi osvity. Zbirnyk naukovykh prats’
«Pedahohika ta psykholohiya». Kharkiv. 2019. № 62. S. 30 38.
Dolhosh K.I. Profesiohrama fakhivtsya z mizhnarodnykh vidnosyn. Suchasni informatsiyni
tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya,
dosvid, problemy: zb. nauk. pr. Kyyiv-Vinnytsya: TOV firma «Planer», 2009. № 21. S. 370 377.
Ishchuk O.A., Ts’os’ A.V. Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannya zdorov’yazberihal’noyi
kompetentsiyi studentiv zakladiv vyshchoyi osvity. Fizychne vykhovannya, sport i kulʹtura zdorovʺya u
suchasnomu suspil’stvi. 2018. № 4(44). S. 21–28.
Bibik N.M., Vashchenko L.S., Lokshyna O.I. Kompetentnisnyy pidkhid u suchasniy osviti: svitovyy
dosvid ta ukrayins’ki perspektyvy: Biblioteka osvitn’oyi polityky. Pid zah. red. O.V. Ovcharuk. Kyiv:
K.I.S., 2004. 112 s.
Kondrats’ka H.D. Shlyakhy formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti u profesiyniy
pidhotovtsi maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kul’tury. International Academy Journal Web of Scholar.
T. 2, № 10(28). S. 14–18.
Levkiv Liliya. Zdorov’yazberezhna kompetentnist’ yak intehral’na kharakterystyka navchal’nykh
dosyahnen’ studentiv u fizychnomu vykhovanni. moloda sportyvna nauka ukrayiny. T.2. 2020.
S. 51 52.
Lymar YU. M. Pedahohichni umovy formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti
molodshykh shkolyariv. Innovatsiyna pedahohika. T. 1. 2019. № 12. S. 41–44
Lushchyns’kyy YU., Shtompel’ YU., Problemy formuvannya zdorov’yazberihayuchoyi
kompetentnosti studentiv: teoretychnyy aspekt. Novi tekhnolohiyi navchannya. 2022. № 96.
S. 120 124.
Natsional’na molodizhna stratehiya do 2030 roku. URL:
https://www.president.gov.ua/documents/942021-37337 15. Proyekt Zakonu Ukrayiny «Pro
molod’». 2015. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/JI00396A.html (data zapytu:
01.2023).
Polishchuk Nataliya. Formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti student·s’koyi
molodi yak priorytet derzhavnoyi polityky. Sotsial’na robota ta sotsial’na osvita. 2021. № 2(7).
S. 195 204.
Sokolenko L. S. Suchasni tendentsiyi formuvannya kul’tury zdorovoho sposobu zhyttya v protsesi
pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelya. 2014. № 10 (2).
S. 193–199.
Sushchenko L. P. Sotsial’ni tekhnolohiyi kul’tyvuvannya zdorovoho sposobu zhyttya lyudyny.
Zaporizhzhya : ZDU. 1999. 308 s