ЗМІСТ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Антоніна Чичук Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове, Україна https://orcid.org/0000-0002-9982-3634
  • Ільдіко Орос Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове, Україна https://orcid.org/0000-0001-7300-9362
  • Олена Біда Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегово, Україна https://orcid.org/0000-0002-0448-0852

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291896

Ключові слова:

healthy lifestyle culture, ways of forming health-preserving competence

Анотація

У статті зроблено теоретичний аналіз змісту здоров’язбережувальної компетентності
здобувачів вищої освіти; обґрунтовано доцільність застосування та виокремлено різні
підходи та змісту термінів. Змістове наповнення поняття представлено в вузькому і
широкому сенсі. Здоров’язбережувальна компетентність, що є ключовою у житті людини
потрактовано як визнання здоров’я людини найважливішою цінністю людського буття;
система цінностей, взаємозумовлених і взаємозв’язаних навичок, умінь, знань, рівня
фізичного стану здобувачів вищої освіти, що забезпечують високий рівень
здоров’язбережувальної діяльності здобувача вищої освіти. Виокремлено шляхи формування
здоров’язбережувальної компетентності у професійній підготовці майбутніх фахівців як
ключової. У формуванні здоров’язбережувальної компетентності, вихованні особистості
(фізично розвиненої, здорової), підготовці її до суспільно-корисної діяльності вагому роль
відіграє сім’я. Запропоновано завдання що забезпечать основні напрями виховної діяльності сім’ї.

Біографії авторів

Антоніна Чичук, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри
педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладами освіти, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове

Ільдіко Орос, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове

докторка філософії, доцентка, президентка, Закарпатський угорський
інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове

Олена Біда , Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегово

докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри
педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладами освіти, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, м. Берегово

Посилання

REFERENCES

Antonova O., Polishchuk N. Zdorov’yazberihayucha kompetentnist’ osobystosti yak naukova

problema (analiz ponyattya). Vyshcha osvita u medsestrynstvi: problemy i perspektyvy. Zhytomyr:

Polissya. 2011. №1. S. 27–31.

Borysenko V.V. Model’ formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti maybutnikh

fakhivtsiv tekhnichnykh spetsial’nostey v umovakh neformal’noyi osvity. Zbirnyk naukovykh prats’

«Pedahohika ta psykholohiya». Kharkiv. 2019. № 62. S. 30 38.

Dolhosh K.I. Profesiohrama fakhivtsya z mizhnarodnykh vidnosyn. Suchasni informatsiyni

tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya,

dosvid, problemy: zb. nauk. pr. Kyyiv-Vinnytsya: TOV firma «Planer», 2009. № 21. S. 370 377.

Ishchuk O.A., Ts’os’ A.V. Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannya zdorov’yazberihal’noyi

kompetentsiyi studentiv zakladiv vyshchoyi osvity. Fizychne vykhovannya, sport i kulʹtura zdorovʺya u

suchasnomu suspil’stvi. 2018. № 4(44). S. 21–28.

Bibik N.M., Vashchenko L.S., Lokshyna O.I. Kompetentnisnyy pidkhid u suchasniy osviti: svitovyy

dosvid ta ukrayins’ki perspektyvy: Biblioteka osvitn’oyi polityky. Pid zah. red. O.V. Ovcharuk. Kyiv:

K.I.S., 2004. 112 s.

Kondrats’ka H.D. Shlyakhy formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti u profesiyniy

pidhotovtsi maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kul’tury. International Academy Journal Web of Scholar.

T. 2, № 10(28). S. 14–18.

Levkiv Liliya. Zdorov’yazberezhna kompetentnist’ yak intehral’na kharakterystyka navchal’nykh

dosyahnen’ studentiv u fizychnomu vykhovanni. moloda sportyvna nauka ukrayiny. T.2. 2020.

S. 51 52.

Lymar YU. M. Pedahohichni umovy formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti

molodshykh shkolyariv. Innovatsiyna pedahohika. T. 1. 2019. № 12. S. 41–44

Lushchyns’kyy YU., Shtompel’ YU., Problemy formuvannya zdorov’yazberihayuchoyi

kompetentnosti studentiv: teoretychnyy aspekt. Novi tekhnolohiyi navchannya. 2022. № 96.

S. 120 124.

Natsional’na molodizhna stratehiya do 2030 roku. URL:

https://www.president.gov.ua/documents/942021-37337 15. Proyekt Zakonu Ukrayiny «Pro

molod’». 2015. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/JI00396A.html (data zapytu:

01.2023).

Polishchuk Nataliya. Formuvannya zdorov’yazberezhuval’noyi kompetentnosti student·s’koyi

molodi yak priorytet derzhavnoyi polityky. Sotsial’na robota ta sotsial’na osvita. 2021. № 2(7).

S. 195 204.

Sokolenko L. S. Suchasni tendentsiyi formuvannya kul’tury zdorovoho sposobu zhyttya v protsesi

pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelya. 2014. № 10 (2).

S. 193–199.

Sushchenko L. P. Sotsial’ni tekhnolohiyi kul’tyvuvannya zdorovoho sposobu zhyttya lyudyny.

Zaporizhzhya : ZDU. 1999. 308 s

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ