РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОБЛЕМАТИКИ ЯК ТЕНДЕНЦІЯ НАУКОВИХ ПОШУКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291875Ключові слова:
трансформаційні процеси, cоціальна освіта, cоціальна робота, українське суспільство, cоціальні виклики, інновації у соціальній освіті, розвиток громадської свідомостіАнотація
У статті досліджується актуальність соціально-педагогічної проблематики в сучасному
суспільстві та тенденції її розвитку як напрямку наукових пошуків. Розглядається
взаємозв’язок між соціальними та педагогічними аспектами досліджень, а також сучасні
підходи до розв’язання соціально-педагогічних проблем. Стаття присвячена комплексному
огляду сучасного стану соціальної роботи та соціальної освіти в Європі, США та Україні,
порівнянню підходів і практик у цих галузях, визначенню проблем і можливостей, з якими
вони стикаються, та обговоренню наслідків для майбутнього цих сфер. Методи
дослідження включають огляд досліджень з соціальної роботи та соціальної освіти в
Європі, США та Україні, аналіз даних з різних джерел та порівняльний підхід для порівняння
різних підходів і практик соціальної роботи та соціальної освіти.
Посилання
REFERENCES
Bobrovska, I. Systemy sotsialnoi roboty ta osvity v krainakh YeS: dosvid ta perspektyvy. Sotsialna
polityka ta sotsialna robota. Vyp. 2(85), 2021, S. 28–36.
Ivanenko, O. Sotsialna robota ta sotsialna osvita v Ukraini: suchasnyi stan ta perspektyvy
rozvytku. Naukovi zapysky Instytutu zakonodavstva Verkhovnoi Rady Ukrainy. Vyp. 2, 2022, S. 135–
Kalashnikova, O. Rozvytok sotsialnoi roboty v Ukraini: problemy ta perspektyvy. Naukovi zapysky
Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Vyp. 1, 2021, S. 92–97.
Kovalchuk, O. Profesiina identychnist sotsialnykh pratsivnykiv: vyklyky ta perspektyvy. Sotsialna
robota: teoriia ta praktyka. Vyp. 4(25), 2022, S. 56–65.
Koin, I., Sharp, D., i Leman, P. Osvita sotsialnoi roboty v Yevropi: krytychnyi ohliad vyklykiv i
mozhlyvostei. Osvita sotsialnoi roboty. Vyp. 40 (1), 2021, S. 1–14.
Kryvoruchko, O., Kucherenko, M. Porivniannia osvity sotsialnoi roboty v Yevropi: vyklyky ta
naikrashchi praktyky dlia Ukrainy. Osvita sotsialnoi roboty. Vyp. 3(60), 2019, S. 82–91.
Lavrentieva, N. Sotsialna osvita v Ukraini: problemy ta shliakhy vyrishennia. Visnyk Kharkivskoho
natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Vyp. 1187, 2020 S. 99–103.
Sokolovska, L. Rol sotsialnoi roboty u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv. Sotsialna
robota ta osvita, Vyp. 2, 2020,S. 22–28.
Anderson, D. (2002). Identity and imperfection: On being a good social worker. The British Journal
of Social Work, 32(2), 135–147.
Birkbeck, C. (2016). Social work education and training in Europe: A review of key challenges.
Social Work Education, 35(1), 1–12.
Bogo, M., Regehr, C., Power, R., Hughes, J. (2007). Pedagogical responses to the challenges of
internationalizing social work education. Journal of Social Work Education, 43(2), 237–252.
Cervellati, M., Sunde, U. (2016). The rise of social security in Europe. Journal of Economic
Perspectives, 30(2), 79–102.
Gori, M., Olivieri, S. (2019). Social Work and Education in the European Union: Comparative
Perspectives. Social Work Education: The International Journal, 38(7), 898–910.
Lyons, K., Hothersall, S. J. (2019). Developing the Social Work Workforce in Europe. Social Work
and Society, 17(1), 1–11.
Neşe, C. (2017). A comparative analysis of social work education in Europe. In R. P. Malloy and C.
L. S. Sprang (Eds.), Social Work Education and Practice: Historical and Contemporary Perspectives,
–144.
Niskanen, J. (2018). The digitalization of social work: Exploring the changing practice of support
provision in Finland. British Journal of Social Work, 48(6), 1502–1519.
Smedegaard, S., Thomsen, K. (2017). Social work and information technology: A review of
practice and policy developments. European Journal of Social Work, 20(3), 299–310.
Spreitzer, E., Kellermann, K., Siegert, M. (2021). Social work in Europe: developments, challenges
and perspectives. Journal of Social Work, 21(2), 259–279