ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД ПОСТТРАВМАТИЧНОГО ЗРОСТАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Інесса Візнюк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0001-6538-7742
  • Сергій Долинний Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0003-3555-5818
  • Марина Сорочан Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж», Україна https://orcid.org/0000-0001-6590-3583
  • Олексій Марцев Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0009-0009-0151-7267

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(11).2023.291676

Ключові слова:

волонтери, життєстійкість особистості, посттравматичне зростання, психологічне здоров’я, рефлексивні механізми, волонтерська діяльність

Анотація

Статтю присвячено вивченню взаємозв’язку посттравматичного зростання й
життєстійкості особистості в організації волонтерської діяльності. Здійснено
теоретичне узагальнення підходів до проблеми посттравматичного зростання волонтерів
у контексті формування позитивного досвіду та виявлено їх рівень психосоматичного
здоров’я в умовах війни. Проаналізовано потенційний ризик їх виникнення. Встановлено, що
збереження психосоматичного здоров’я залежить від фізіологічних, особистісних і
соціальних показників життєстійкості.

Біографії авторів

Інесса Візнюк, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

докторка психологічних наук, доцентка, професорка кафедри
психології та соціальної роботи, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

Сергій Долинний, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

доктор філософії (PhD), старший викладач кафедри психології та
соціальної роботи, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

Марина Сорочан, Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж»

докторка філософії (PhD), соціальна педагогиня, Комунальний
заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж»

Олексій Марцев , Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

аспірант кафедри психології та соціальної роботи, Вінницький
державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

Посилання

REFERENCES

Viznyuk, I., Rokosovyk, N., Vytrykhovska, O., Paslawska, A., Bielikova, O., Radziievska, I. (2022).

Information Support of the Educational Process in the Development of Leadership Potential of

Modern University in the Conditions of Distance Learning. IJCSNS International Journal of Computer

Science and Network Security, 22, 4, April, 209–216.

URL: http://paper.ijcsns.org/07_book/202204/20220426.pdf

Mіschuk, S.S. (2015). Tilesna terapiia yak zasib opratsiuvannia dytiachykh psykhotravm.

Psykholohichna dopomoha ditiam u kryzovykh sytuatsiiakh: metody i tekhniky. Psychological

assistance to children in crisis situa-tions: methods and techniques. Kyiv.: TOV «Vidavnitstvo «Logos»,

–58.

Kokun, O.M., Agayev, N.A., Pishko, I.O., Lozinskaya, N.S. (2015). Osnovy psykholohichnoi

dopomohy viiskovosluzhbovtsiam v umovakh boiovykh dii: A textbook. Kyiv: NDC GP ZSU, 170.

Weiss, T. & Berger, R. (2010). Posttraumatic Growth and Culturally Competent Practice. Lessons

Learned from Around the Globe Wiley, Hoboken, NJ, 73–85.

Zöllner, T., Calhoun, L. & Tedeschi R. (2006). Trauma und persönliches Wachstum. Psychotherapie

der posttraumatischen Belastungsstörungen. Thieme Verlag, Stuttgart, 36–45.

Lazos, G. P. (2016). Post-traumatic growth: theoretical models, new perspectives for practice.

Current issues of psychology: Organizational psychology. Economic psychology. Social Psychology, 1,

, 120–127.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ