ЗАСТОСУВАННЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ІННОВАЦІЙНІСТЬ, ГНУЧКІСТЬ, КРЕАТИВНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(9).2022.267057Ключові слова:
смарт-освіта, смарт-технології, сучасний освітній простір, заклади освіти, інноваційність, гнучкість, креативністьАнотація
У статті розглянуто різні аспекти застосування смарт-технологій і смарт-освіти (розумного навчання) в сучасному освітньому просторі. Акцентовано, що смарт-освіта є відображенням системи освіти нового типу, спрямованої на процес отримання навичок і компетенцій для гнучкої й адаптованої взаємодії учнівської та студентської молоді з соціальним, економічним і технологічним середовищем. Визначено основні принципи смарт-освіти та роль сучасних смарт-технологій у вітчизняному освітньому просторі, наголошено на їх інноваційному та творчому характері. Вказано на важливість та необхідність урахування у навчанні трьох важливих елементів смарт-освіти, що зумовлюють розкриття її потенціалу – інноваційності, гнучкості та креативності.
Посилання
Bates T. National Strategies for E-Leaming in Post-secondary Education and Training . UNESCO, 2001. 132 p. [in English]
Trenholm S. Angel A. Juan, Jorge Simosa, Amilcar Oliveira, Teresa Oliveira. Long-Term Experiences in Mathematics E-Learning in Europe and the USA. Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies USA: Information Science Reference, 2012. P. 238–257. [in English]
Budnyk O., Dziabenko O. Vykorystannia instrumentariiu platformy Go-lab dlia rozvytku doslidnytskykh umin shkoliariv. Information Technologies and Learning Tools. R. 1–20. [in Ukrainian]
Hurevych E. Smart-osvita – nova paradyhma suchasnoi systemy osvity. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2016. № 4. S. 71–78. [in Ukrainian]
Dzhurylo A. Mistse IKT u suchasnii muzeinii pedahohitsi // Muzeina pedahohika v naukovii osviti: Zbirnyk tez dopovidei I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (28 lystopada 2019 r.). Kyiv, 2019. S. 37-39. [in Ukrainian]
Ekzhanova Ye.A. Systemnyi pidkhid do rozrobky prohramy korektsiino - rozvyvalnoho navchannia ditei proektnymy metodamy. Defektolohiia. 2016. № 6 S. 25. [in Ukrainian]
Instytut modernizatsii zmistu osvity. URL: https://imzo.gov.ua. (data zvernennia: 23.07.2022). [in Ukrainian]
Malofieiev M.M. Stratehiia i taktyka perekhidnoho periodu u rozvytku vitchyznianoi systemy spetsialnoi osvity ta derzhavnoi dopomohy ditiam. Defektolohiia. 2006. № 6, S. .3–18. [in Ukrainian]
Metod proektiv: tradytsii, perspektyvy, zhyttievi rezultaty :praktyko zoriientovanyi zbirnyk / [nauk. red. I. H. Yermakov]. K. : Departament, 2013. 500 s. [in Ukrainian]
Myronova S.P. Metodyka korektsiinoi roboty pry porushenniakh piznavalnoi diialnosti : pidruchnyk. Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka, 2014. 260 s. [in Ukrainian]
Muzeina pedahohika v naukovii osviti: Zbirnyk tez dopovidei I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (28 lystopada 2019 r.). Kyiv, 2019. 242 s. [in Ukrainian]
Pometun O. I. Pyrozhenko L.V. Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: Nauk.-metod. posibnyk / Za red. O. I. Pometun. Kyiv: Vydavnytstvo A.S.K., 2004. 192 s. [in Ukrainian]
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro elektronni osvitni resursy: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01.10.2012. №1060. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12#Text (data zvernennia: 22.07.2022). [in Ukrainian]
Semenikhina O. V. Novi paradyhmy u sferi osvity v umovakh perekhodu do Smart-suspilstva. Naukovyi visnyk Donbasu. 2013. №3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_3_22 (data zvernennia: 25.07.2022). [in Ukrainian]
Sydorenko, O. B. Samootsinka yak faktor psykhichnoho zdorovia ta emotsiinoho blahopoluchchia molodshoho shkoliara. Aktualni problemy zberezhennia psykholohichnoho zdorovia pidrostaiuchoho pokolinnia : materialy Vseukrainskykh psykholoho-pedahohichnykh Demydenkivskykh chytan. Berdiansk : BDPU, 2013. S. 43–45. [in Ukrainian]
Smart-osvita: dosvid, realii, perspektyvy: monohrafiia / za red. akad. R. S. Hurevycha: drukarnia «Dilo». Vinnytsia, 2019. 218 s. [in Ukrainian]
Shykina O. V. Vidobrazhennia smart-turyzmu u muzeiakh. Miskyi turyzm: realii, vyklyky, perspektyvy : Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Kyiv: Alfa-PIK, 2020. S. 46–48 [in Ukrainian]
Shyrokov D. Platformatyzatsiia osvtinoho protsesu pid chas dystantsiinoho ta zmishanoho navchannia v shkoli. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «kraal nauky». Sektsiia: pedahohika ta osvita. 2021. №5, S. 247–253. [in Ukrainian]