ЗАСТОСУВАННЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ІННОВАЦІЙНІСТЬ, ГНУЧКІСТЬ, КРЕАТИВНІСТЬ

Автор(и)

  • Олексій Караманов Львівський національний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0067-0747
  • Тетяна Войтович Львівський національний університет імені Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(9).2022.267057

Ключові слова:

смарт-освіта, смарт-технології, сучасний освітній простір, заклади освіти, інноваційність, гнучкість, креативність

Анотація

У статті розглянуто різні аспекти застосування смарт-технологій і смарт-освіти (розумного навчання) в сучасному освітньому просторі. Акцентовано, що смарт-освіта є відображенням системи освіти нового типу, спрямованої на процес отримання навичок і компетенцій для гнучкої й адаптованої взаємодії учнівської та студентської молоді з соціальним, економічним і технологічним середовищем. Визначено основні принципи смарт-освіти та роль сучасних смарт-технологій у вітчизняному освітньому просторі, наголошено на їх інноваційному та творчому характері. Вказано на важливість та необхідність урахування у навчанні трьох важливих елементів смарт-освіти, що зумовлюють розкриття її потенціалу – інноваційності, гнучкості та креативності.

Біографії авторів

Олексій Караманов , Львівський національний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної
педагогіки та педагогіки вищої школи, Львівський національний університет імені
Івана Франка

Тетяна Войтович, Львівський національний університет імені Івана Франка

магістр кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої
школи, Львівський національний університет імені Івана Франка

Посилання

Bates T. National Strategies for E-Leaming in Post-secondary Education and Training . UNESCO, 2001. 132 p. [in English]

Trenholm S. Angel A. Juan, Jorge Simosa, Amilcar Oliveira, Teresa Oliveira. Long-Term Experiences in Mathematics E-Learning in Europe and the USA. Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies USA: Information Science Reference, 2012. P. 238–257. [in English]

Budnyk O., Dziabenko O. Vykorystannia instrumentariiu platformy Go-lab dlia rozvytku doslidnytskykh umin shkoliariv. Information Technologies and Learning Tools. R. 1–20. [in Ukrainian]

Hurevych E. Smart-osvita – nova paradyhma suchasnoi systemy osvity. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2016. № 4. S. 71–78. [in Ukrainian]

Dzhurylo A. Mistse IKT u suchasnii muzeinii pedahohitsi // Muzeina pedahohika v naukovii osviti: Zbirnyk tez dopovidei I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (28 lystopada 2019 r.). Kyiv, 2019. S. 37-39. [in Ukrainian]

Ekzhanova Ye.A. Systemnyi pidkhid do rozrobky prohramy korektsiino - rozvyvalnoho navchannia ditei proektnymy metodamy. Defektolohiia. 2016. № 6 S. 25. [in Ukrainian]

Instytut modernizatsii zmistu osvity. URL: https://imzo.gov.ua. (data zvernennia: 23.07.2022). [in Ukrainian]

Malofieiev M.M. Stratehiia i taktyka perekhidnoho periodu u rozvytku vitchyznianoi systemy spetsialnoi osvity ta derzhavnoi dopomohy ditiam. Defektolohiia. 2006. № 6, S. .3–18. [in Ukrainian]

Metod proektiv: tradytsii, perspektyvy, zhyttievi rezultaty :praktyko zoriientovanyi zbirnyk / [nauk. red. I. H. Yermakov]. K. : Departament, 2013. 500 s. [in Ukrainian]

Myronova S.P. Metodyka korektsiinoi roboty pry porushenniakh piznavalnoi diialnosti : pidruchnyk. Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka, 2014. 260 s. [in Ukrainian]

Muzeina pedahohika v naukovii osviti: Zbirnyk tez dopovidei I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (28 lystopada 2019 r.). Kyiv, 2019. 242 s. [in Ukrainian]

Pometun O. I. Pyrozhenko L.V. Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: Nauk.-metod. posibnyk / Za red. O. I. Pometun. Kyiv: Vydavnytstvo A.S.K., 2004. 192 s. [in Ukrainian]

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro elektronni osvitni resursy: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01.10.2012. №1060. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12#Text (data zvernennia: 22.07.2022). [in Ukrainian]

Semenikhina O. V. Novi paradyhmy u sferi osvity v umovakh perekhodu do Smart-suspilstva. Naukovyi visnyk Donbasu. 2013. №3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_3_22 (data zvernennia: 25.07.2022). [in Ukrainian]

Sydorenko, O. B. Samootsinka yak faktor psykhichnoho zdorovia ta emotsiinoho blahopoluchchia molodshoho shkoliara. Aktualni problemy zberezhennia psykholohichnoho zdorovia pidrostaiuchoho pokolinnia : materialy Vseukrainskykh psykholoho-pedahohichnykh Demydenkivskykh chytan. Berdiansk : BDPU, 2013. S. 43–45. [in Ukrainian]

Smart-osvita: dosvid, realii, perspektyvy: monohrafiia / za red. akad. R. S. Hurevycha: drukarnia «Dilo». Vinnytsia, 2019. 218 s. [in Ukrainian]

Shykina O. V. Vidobrazhennia smart-turyzmu u muzeiakh. Miskyi turyzm: realii, vyklyky, perspektyvy : Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Kyiv: Alfa-PIK, 2020. S. 46–48 [in Ukrainian]

Shyrokov D. Platformatyzatsiia osvtinoho protsesu pid chas dystantsiinoho ta zmishanoho navchannia v shkoli. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «kraal nauky». Sektsiia: pedahohika ta osvita. 2021. №5, S. 247–253. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-26

Номер

Розділ

ОСВІТА. ПЕДАГОГІКА